Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 5
Tråden som aldrig dör...
Tråden som aldrig dör...
Addiz: Vi har ju bara korten i ett album, så jag kanske tar mig mig dom nästa gång vi ses!
Hej på er!!
Blir allt mindre och mindre tid här inne för min del. Finns helt enkelt ingen tid......
LIgger just nu i sängen och njuter av att det är söndag. Utanför fönstret är träden i vår kulle helt gula! Älskar hösten! Igår började jag projektet att slipa matsalsgruppen vi köpte på loppis för ett par veckor sedan. Det tar sin lilla tid, men kommer säkert bli hur bra som helst när jag väl målat det. N klippte vår granhäck, så nu har vi fått ett ljusare vardagsrum. Topparna han kapade av kunde likaväl säljas som julgranar på Lerums Torg, så höga var de! Hahah!
Jobbet är fortfarande kul och utvecklande! Givetvis är vissa dagar bättre än andra, men förra veckan var en bra vecka. I mitten av november skickar jobbet mig på en Teamledarutbildning på 5 dagar! Ska bli kanonskoj!
Just nu ligger en av kattunarna vid mina fötter och en tätt intil min ena axel. De är grymt sociala och tillgivna. Igår när jag stod i duschen satt de utanför och väntade tills jag var färdigduschad. Hehe!
Tezz,
är jättenyfiken på era kort! Ta med dem när vi ses den 23/11. (Fast vi kanske ses innan dess!)
Carma,
Det där med pysseldag tyckte jag lät roligt! Jag är gärna med nån gång! Är ju lite grön inom området fortfarade, men har i alla fall ett par stämplar och kan tom embossa. Har åtagit mig uppdraget att fixa ett kort till en kollega som går i pension i november. Vad ska man skriva på det?? Tack, Lycka till?!?!?
Linum,
Hur var Gotland?
Ska snart pallra mig upp, äta frukost, klä på mig och fortsätta slipningen. Får passa på medan man fortfarande kan stå ute.
Kram på er alla!
/Nibla
Nibla: Låter mysigt med två kurrisar utanför duschen. Mina missar sitter och vaktar mig när jag badar Gotland var precis så dött som man skulle kunna tänka sig. Vi hade det underbart. Sov väl i genomsnitt 11 timmar per natt och bara njöt av god mat och varandra. Åkte runt halva ön, men Visby var allra bäst.
Idag ska vi bege oss till Åhlens och spendera våra presentkort vi fick i present. Tvätta var det visst också ja... *spyr lite*
Nibla: Kul att höra av från dig. Är du sugen på att pyssla idag har du ju inte långt att åka. Kommer du åt din mail hemifrån? Isf kan jag maila vägbeskrivningen till dig eller om du ringer eller sms:ar kan jag berätta. Vi är där ifrån ca 10:30. Hinner du inte idag så ska iaf jag och Tezz försöka få ihop en dag snart.
Jag är så nyfiken på era kattungar.
Carma,
Maila gärna vägbeskrivning! Jättekul! (Var tvungen att stämma av med maken först, hehe!)
Nibla: Den kommer!!
Nibla: Jag mailade teliaadressen. Stämmer det?
Carma: jag tror att jag kommer förbi en sväng också!
god morgon
Nibla - låter som en härlig morgon. kul att höra ifrån dig. det skall bli så kul att se ditt hus.
Vi hade middag igår- tackmiddag för ett par som hjälpte oss vid bröllopet. Lunch på stan o sen matlagning hemma. O vilken mat vi gjorde- något av det bästa någonsin
champagne o hemgjorda rödbetschips med chevreröra
soppa på päron och squash
lammfilé, filodesgrulle fylld med kantareller o äpplen, jordärtskokspuré
ostar med valnötter i honung.
mums mums
nu skall vi hem till mamma o hjälpa henne skruva upp grejer, sen blir det operan i kväll
Ab: Låter som en perfekt kväll med god mat.
Nibla och Addiz: Kul att ni kom förbi och pysslade idag. Det blir fler gånger framöver.