• LKU

Vansinnigt underbara... Höst-07

Cantaton
    hahaha, ja men då är du ju på god väg i alla fall!! Heja heja..
    Näe, jag vet gumman, det är lite dyrt, men vi tänkte hålla oss till räkor, kräftstjärtar och så köpa frysta humrar som är MYCKET BILLIGARE än färska. Visst, vi har "Feskekyrka" med allsköns delikatesser, men då kostar det därefter också Tänkte vi skulle komma billigt undan men äta gott ändå...
    Får se hur det går med själva inhandlingen i möro...

oss två
    Jasså, där ser man, aj då där sprack teorin om fantastiska personligheter

• LKU

Det GLÄDJER mig att se att alla mina flickor är små söta ponnysar
    *vallar in alla i hagen och ställer fram stora balar med rent hör och massa hinkar med kallt, rent och supergott vatten*
    *lägger även fram äpplen på en liten pall*

• LKU

"rent hör"???
    Näeeeee, RENT HÖ!!! ska det ju vara , tssss

• LKU

Fru Någongång.
    Puss och Kram tillbaka gumman, låter väldigt nice med nya härliga böcker att kasta sig in i! Perfekt i höstrusket!
    Ha en go kväll och mys.
    Många kramar

• LKU

Hej alla söta!

Önskar er en fin och mysig helg
    Här blir det inte skaldjursafton just ikväll, utan i morgon. Har haft hemsk huvudvärk hela dagen och varit helt off, känns aningen bättre nu men jättetrött så det får bli lite Taco-tallrik i dag, funkar

Var till gyn på vanlig koll, brukar gå en gång om året och ta sån cellprovning, känns tryggt och bra och nu var det dags. Passade då på att ta ett blodtryck och det visade inge bra alls så det känns tråkigt Blir orolig över om man ska behöva in och valsa i sjukhus-svängen IGEN, efter att jag äntligen är friskskriven. Vet inte hur mycket ni vet om blodtryck, men jag hade 200/130 när det var som allra värst och i dag hade jag 150/105 och det är inte skyhögt, men högt.
    Blir väl till att ringa till "Med" igen och hoppas på att man inte blir lika brutalt avfärdad som sist

Jaja, allting ordnar sig. Nu är det fredagsmys och skön kväll som gäller. Sambon är ledig fre, lö, sö så det är jätteskönt.
    Må så gott flickorna
    Kramar

• LKU

Princess

Tusen tack vännen! *krama om*
    Det är ju precis det man får höra också att det inte är bra alls att gå runt med ett högt blodtryck och speciellt "varning" när man är så ung. Blir så jäkla förbannad att man blev så bryskt avvisad sist, det hon sa var ju:
    "Det är säkert ingen fara, gå till en vårdcentral och kolla det om du är orolig, du ska ju ändå hit i december"
    Ja, och nu har jag kollat det IGEN och det var ÄNNU högre än när jag var på blodgivningen så nu BANNE MIG ska dom sätta upp en tid INNAN december, annars...
    Har testat sån apparat man kan ha hemma, men undrar hur pass pålitlig den är, visar den värden som känns rimliga tycker du och din man, jag menar verkar den stämma? Jag provade nämligen en gång inne hos mamma och pappas granne i somras och då visade den jättekonstiga värden så då blev jag lite fundersam men kan ju ha varit just DEN som var knepig.
    Tack för ditt stöd. Må så gott och ha en bra måndag!
    Kramar

Fru Någongång.
    Tack stumpan, men det blev tyvärr inge skaldsjurskväll på lördagen heller så jag varit helt OFF hela helgen, haft djävulsk huvudvärk och mått illa, allt på grund av detta satans höga blodtryck *morrar argt* Tråkigt men hoppas som sagt på att få komma på undersökning så jag bli kvitt detta fortast möjligt. Hoppas du hade skön lördag och söndag. Kramar

Fru Henax
    Hej sötis, hoppas din helg varit jättbra och att det denna veckan inte är så hysteriskt mycket att göra utan att du hinner softa och mysa lite också. Kramar

• LKU

Jo då nog lever man alltid!!
    Kom fram till Med-kliniken i dag som IGEN hänvisar till "min vårdcentral". Sköterskan jag pratade med menade att man inte kan "godkänna" att jag tog blodtrycket på Gyn!!!!!
    Så hon sa att jag MÅSTE gå till vårdcentralen först... så jag ringde Läkarhuset som inte är vårdcentral, men den klinik jag tillhör pga min adress och SNACKA OM SKILLNAD på inställning!!!
    Den sköterskan säger:
    "Men oj, har du haft så höga värden, det är inte alls bra. Det är visserligen tre veckors väntetid här men jag tycker verkligen du ska prioriteras eftersom högt blodtryck påverkar hela kroppen på ett väldigt ansträngt sätt, inte minst hjärtat, kan du komma upp till mig i dag så får vi ta ett blodtryck och sen bokar jag in dig hos din husläkare nästa tisdag?"

Säger bara, det är skillnad på vård och vård...
    Så nu får vi se hur det går i dag, ska dit i em...
    Hoppas alla tjejer har en bra tisdag
    Många kramar

Princess
    Tack för infon, låter bra att man har den så runt handen. Jag har vid flera tillfällen fått haft en sån som sitter runt armen hemma och gud, man är helt mörbultad efter en dygn eftersom den "pumpar upp" en gång i kvarten!! Kram till dig!

• LKU

Cantaton
    Näe precis, varför ändra ett vinnande koncept liksom? Jag är otroligt glad att jag tillhör Läkarhuset och INTE vårdcentral här, för i denna stan är det helt sjukt, man kan inte ringa till en vårdcentral ens utan får gå dit och sätta sig och vänta och HOPPAS på att man får komma in om en par timmar
    Tycker du gör helt rätt i att vara kvar på Danderyd där du känner dig trygg! Ja, det blev i dag som jag får ta det, men så får jag läkarbesöket nästa vecka! Kanon! Kram

Princess
    Ja, snacka om skillnad på personal och personal...
    Känns otroligt skönt få komma upp redan i dag!
    Kram

• LKU

Cantaton
    Hoppas huvudvärken är borta i dag lilla vän!
    Kramar

Princess
    Glömde nämna att jag tycker det lät underbart med ny outfit, La redoute har jättemycket fint, MEN jag är lite för tjock för deras storlekar Får hålla mig till H&M
    Kramar

• LKU

Princess
    Åh låter kanonfint!!!
    Kanske man får se lite bilder i gästboken sen på fina dig i ny outfit? *hoppas* Kram

Cantaton
    Duktig kicka!! och skönt att huvudvärken är borta Tack öfr lyckönskningar! Kram

Vet ni? Nu ringde dom från Sahlgrenska och sa att jag kan få komma dit på fredag Alldeles nyss var det ju omöjligt och inte alls nödvändigt??? Fattar ingenting, men jaja, nu har jag tre sjukhusbesök på en vecka istället Allt eller inget verkar det som Nåväl, lika bra på på alla tre så det blir ordentligt gjort!

Svar på tråden Vansinnigt underbara... Höst-07