• LKU

Vansinnigt underbara... Höst-07

Dags för den här flickan att hoppa in i duschen tror jag, so long girls. Hörs senare!
    Kramis

Princess
    Herreguuud så varmt det är i Gbg idag!!!! Var bodde ni nu igen, var det Kärralund?
    Kramis från Johanneberg

• LKU

Princess
    Näe, alltså vi har bott i Johanneberg hela tiden!
    Japp, lite bilder får du publicera sen och mannekänga hihi
    Ha en fortsatt bra dag! Och tack för supporten!! Kram

Cantaton
    Tack! Ja nu hoppas jag man kan få lite klarhet i vad det handlar om. Låter som det blir en trevlig eftermiddag, lite mingel och kanske lite... gratismat?? Det är ju inte helt fel, mums! Ha det så bra Kram

• LKU

Backa?? Näe där har jag aldrig bott!
    Bodde först på Tredje Långgatan borta i Linne/Masthugget, sen flyttade jag till Johanneberg och har bott här närmare bestämt 7 år
    Mmm, ja blev nog lite missunderstandning där, men så kan det ju bli ibland
    Ha en bra kväll Princess Kramis

Gick bra hos sköterskan på Läkarhuset men tyvärr låg det högt fortfarande, 160/100. Så det blir till att åka till Sahlgrenska på fredag och se vad som säger där... Känns jobbigt men samtidigt lika bra få klarhet i vad det är och vad vi kan göra åt skiten
    Kan inte gå runt och ha såna här frukstansvärda migränanfall var och varannan dag och vara såhär sjuuuukt trött så jag tror jag ska somna stående

Nu lite te och macka och sen försöka hålla sig vaken till 22 när sambon kommer hem
    Hoppas alla rara har en skön kväll!
    Kramar

• LKU

Fru Någongång.
    Tack söta vännen Ja, det är i alla fall bra jag får komma iväg på kontroll så man blir undersökt ordentligt.
    Lät som en suupergod pasta, muuums!! Tacl för recept.
    Ha en skön kväll lilla du
    *viskar: Eurolady är i Geneve*
    Kramar

Princess
    Näe det måste blivit en riktigt missförstånd, för Backa har jag aldrig bott i. Men, tror att det kanske var såhär, ibland åker vi upp till "Military Shop" som ligger i närheten av Backa och kanske att jag nämt det och så kanske du trodde vi bodde i närheten? Jaja, som sagt, ibland blir det missförstånd
    Masthugget/Linne, Haga och Johanneberg är dom områden jag bott i här i Göteborg. Fast Haga var bara 4 månader, bodde hos en kompis medan jag letade lägenhet. Those were the days
    Ha en go kväll! Kram

• LKU

Cantaton
    Japp, här är man vaken, men det är inte mycket mer än så
    Har ätit såna mint-mentos för att bli pigg Lät som ett riktigt trevligt mingel, skoj! Bra med inspiration och taggning, härligt tjejen! Kram

Princess
    Ja, minns vi snackade om Willys hemma och ja sa att vi har nära för det ligger en Willys högst upp på Eklandagatan (gatan som går ända nerifrån Korsvägen och upp i Johanneberg) och Selma var mer åt Högsbohöjd va eller hur var det?
    Bra att du klurade reda i hur det låg till, hade ju varit pinsamt om jag inte vet själv var jag bor Starkt av dig att våga skriva att det var ett missförstånd och att du virrat till det lite! Inte för att det är någon big deal alls, men skönt få det utrett
    Kram på dig!

Skickar godnattkramar till alla rara
    Nu soooova snart, gud så skönt.

• LKU

Princess
    Förstår att det blev en enda röra, jag skrev som vanligt för mycket info Sorry Men, bara för att det ska bli rätt... Jag hade alltså inte 200/130 NU, utan det var för ett år sedan och det var DÅ som en utredning kring detta startade, fick mediciner och så men sen togs all medicin ut och sedan januari i år så har det varit bra värden. Men, det var för snart 2 månader sedan jag upptäckte att det var högt igen, när jag var på blodgivingen, minns ej exakt vad det var, men det jag hade NU var högre än det. Ja, så var det hihi... Ville bara förklara så du förstod historien bakom.
    Kramis

Nu ska jag inte tjata hål i huvudet på alla mer med mitt tråkiga sjukhus-snack. Alla har ju nog med sitt om man säger så!
    Hoppas att ni fina flickor har en bra onsdag.
    Många kramar

• LKU

Hej flickorna!
    Hoppas ni har en bra fredag i dag. Jag ska till Sahlgrenska i dag så jag är lite nervös men försöker tänka positivt...

Eurolady
    Välkommen till nya tråden och välkommen hem till Svedala igen, lät grymt schysst med direktflyget, speciellt en fredag när man vill hem Får läsa bloggen senare... KRAMAR

Fru Någongång.
    Förstår det måste varit en underbar helt obeskrivlig känsla att ha hört hjärtljuden för första gången, roligt!! Tusen tack för din omtanke, ja jag mår inte speciellt bra. Det höga trycket märks alltför väl, men jag hoppas lite på medicin i dag så det "går ner" och man slipper migrän och denna hemska trötthet. Även om jag såklart helst INTE vill ta några piller alls, men hellre det än må så här. KRAMAR

Fru Henax
    Tack vännen, go du är som kommer i håg! Impad att du har sådan koll fast du har fullt upp med jobb. Kan säga att jag missade också kanelbullens dag i går. *knorrar* Men tänker att det MÅSTE ju bara innebära att man får äta DUBBELT intag i dag då??? Jo, så måste det ju bara vara!!
    Hoppas det går bra för dig i dag gumman och att du har en skön helg att vänta. KRAMAR

Princess
    Hinner inte kolla in länken du bifogade just nu, ska strax åka, men kollar den senare, lovar! Ha en bra dag, hoppas du är ledig KRAMAR

Onaka Pompom
    Hej söta vännen!
    Skönt att höra att det inte är BARA vi som käkar "McD" ibland
    Förstår att det är fullt upp nu på dagarna. Hoppas allt bra med hela familjen och att även ni får en mysig och bra helg. Inte så vidare roligt väder i Gbg än så länge i dag (samma i Borås?)men kanske det lättar upp vartefter det lider. Hoppas!KRAMAR

love U
    Hoppas nu att lilla L är helt frisk och att ALLA i familjen är friska och får en fin helg!! KRAMAR

SingForLife
    Hur är läget i dag? Ingen huvudvärk i dag får vi hoppas. Hoppas istället att det är härlig fredag hemma hos familjen K-L och att det planeras för gott fredagsmys och att även *hoppas, hoppas* det kommit några glädjande nyheter angående din pappa, lilla S:s och även dig själv. KRAMAR

Cantaton
    Duktiga flickor verkligen!! Lät så mysigt att gå och träna med bästisen och sen sitta och käka lite, prata och mysa och så att hon skulle sova över också. Me like Härligt att du fick mysmorgon med M också. KRAMAR

• LKU

P.S.
    Och angående blodpudding så...
    ...minns jag hur noga min mama var med apelsinjuice till just detta för att järnet skulle tas upp ordentligt. Vi fick även rårivna morötter Ja, mamma var sååå pedagogisk, men jobbar man på barnklinik så gör man
    Men håller med dig Henax, mjölk är gott men kanske Fru Någongång får välja juicen i detta läget ändå...och ta mjölk sen när bebisen är ute hihihihi...

Näe nu måste jag dra! Skulle just vara snyggt att missa bussen för att jag blev kvar på BT...

• LKU

mama??? Näe jag är inte italienare
    Slarv LKU!!!

• LKU

Hej igen...
    nu är jag hemma igen. Fick bli lite handling på vägen hem och sen lite lunch och kaffe på det. Jaha, vad sas på sjukhuset då? Jo, jag ligger fortfarande för högt så jag ska dit på tisdag igen och ta flera prover och sen får vi se vad som händer beroende på vad dom proverna visas... förmodligen startas en utredning, OM nu inte trycket skulle visa sig ha sjunkit.
    Känns för jä...ligt att vara inne i sjukhus-svängen igen, det var ju meningen att jag skulle bli frisk nu, komma igång och få tillbaka mitt liv Försöker att hålla mig positiv i tankarna men det går väl inte så bra alla dagar precis.
    Är jättetrött i dag, trots att vi la oss 22.30 i går och gick upp 08:00 Som sagt, kroppen mår nog inte riktigt hundra.

Tack för alla lyckönskningar och för att ni är så underbart goa och omtänksamma. Tusen kramar

Princess
    Hoppas det är okej jag svarar här istället för den "egentliga tråden" du startat Jag vet var "Art Clinic" finns. Ligger högst upp på Eklandagatan, typ 5 minuter från där vi bor. Såg att du hade frågat om Carlanderska. Mitt tips är att kolla på www.eniro.se, skriv in adressen och sen kan du klicka på "karta" så ser du jättebra hur du ska åka. Eniros kartor är suveränt bra tycker jag!

Men, vill ju gärna försöka hjälpa till så...
    Osvett om du ska till "Carlanderska" eller "Art Clinic":
    Från Korsvägen:
    Ta buss 52 (mot Linneplatsen) och så hoppa av på Eklandagatan. Vet inte exakt VAD hållplatsen heter vid "Carlanderska", men ska du till "Art Clinic" så hoppar du av vid "Bergsprängaregatan" och när du hoppat av är det bara rakt över gatan. Bergsprängaregatans hållplats ligger som nummer TRE när du åkter från Korsvägen. Och detta vet jag för det är MIN hållplats "Carlanderska" ligger som nummer TVÅ, men jag minns som sagt inte namnet.

Lycka till och hoppas mina förklaringar hjälper dig hitta
    Kramar

Svar på tråden Vansinnigt underbara... Höst-07