Vansinnigt underbara... Höst-07
Mysig första advent önskar jag er alla. Skall straxt äta hemmagjord brunch med sambon och tända första ljuset. fixade och donade redan igår så jag kan njuta nu på morgonen.
kram alla
Mysig första advent önskar jag er alla. Skall straxt äta hemmagjord brunch med sambon och tända första ljuset. fixade och donade redan igår så jag kan njuta nu på morgonen.
kram alla
härligt prinscess :)
tråden behöver kanske en paus? jag har varit rejält sänkt en vecka nu så jag har inte orkat skriva så mycket. men bebisen mår bra men nu skall mamma också pigga på sig så blir nog allt jättebra :)
vi har ju varandras mailadresser så vi vet ju vart vi kan få tag på varandra ifall tråden försvinner?
Låter härligt LKU :) får nog skapa lite julstämmning här tror jag. Vädret är ju inte mkt att hänga i granen :) Men sedan åker jag ju hem till mamma och pappa nästa fredag så det är ingen idé att pynta för mkt.
Livet är på väg tillbaka, har varit helt sänkt sedan förra onsdagen, trodde på fullaste allvar att jag fått en tumör eller hjärnblödning.. var yr och hade huvudvärk och kräktes på mornarna.. ingen ork eller något. Åkte till farbror doktorn på onsdagen och han tyckte vi skulle göra en röntgen på huvudet. Men den visade ingenting som tur var, och mina reflexer och mina rörelsemönster var bra. Så hans teori var att det förmodligen var ngt virus som kommit i sammband med ngn förkylning eller att jag bara var jättejätte trött. Har ju inte haft ngra krämpor under gravidteten så risken är att dom kommer nu när man kämpat och jobbat på kanske lite för mkt. Men jag är ju inte dödligt sjuk så jag tar det lungt 2 dagar till sedan jobbar jag 3 dagar hur man skall orka det när man varit hemma en vecka, men sedan är det ju bara 1 veckas jobb fram till jul ledigt. Sedan skall jag försöka ordna så jag kan jobba halvtid i januari och sedan gå på helt ledigt i februari. sedan är det dags :)
Jag undrar så hur det är med Eurolady?? länge sedan hon var inne.
kram alla underbara
har lagt en bild från vårat ul i galleriet.. om ngn vill kolla :)
hmm skall kolla det. hur gör man det
nu är det fixat..
fick avslag på min havandeskapspenning idag :( så surt. Men skall prata med min bm imorgon om man kan planera sjukskrivning redan nu. gillar att ha saker planerade..
Love u.. dom som jobbar på fsk.. hur har du gjort när du varit gravid? blivit sjukskriven? jag kommer aldrig att orka jobba längre än tills februari börjar...
ja jag hoppas jag blir sjukskriven, men annars får man börja ta av föräldradagarna innan, men det känns lite surt att ta av dom innan. vill ju kunna vara hemma länge sedan ... men det blir nog inga problem med sjukskrivning.
Glad Lucia alla underbara :)
Hoppas alla får en underbar dag.
Insåg idag att det idag är 90 dagar kvar till den skall ploppa ut :) 3 månader känns som ingenting,. måste nog bestämma vagn nu...
Fru Henax. Tack så mkt, mår bättre nu. men det var segt. tror mkt att det var utmattning också, har inte riktigt anpassat mina arbdagar till att vara gravid.. inte för att jag lyfter längre men det är ju tempo hela tiden.. så har en varit sjukskriven så man har ångat på ... plus lite förkylningar osv.. Men 1 vecka kvar till jul ledigt...
kram alla
LKU.. modigt att ge er ut i julhandeln.. har inte köpt en enda julklapp ännu. Men i min familj så köper vi inte ngt längre.. Men sambons familj kör fortfarande med julklappar. så det blir väl ut i början av veckan. Men vet vad jag skall ha så det blir nog inga problem.
igår var jag och en kollega på axel, nacke, huvud och ansiktsmassage.. så ljuvligt. Men idga vaknade jag med huvudvärk, men det är tydligen rätt vanligt.. men man borde unna sig lite sådana saker då och då.
annars är det lungt här. "mini" roar sig med att göra kullerbyttor i magen och röja runt allmänt :) Men det är så mysigt.. 87 dagar kvar nu ...
hoppas alla får en trevlig helg.
love u. tror den drog ngt längs magen förra veckan, men då låg jag och vilade på jobbet så då såg jag inte det :) Men det är en väldans rörelse när jag gått och lagt mig.. Men det är bättre att den rör sig mkt än inte .. är galet täppt i näsan men det är nog slemhinnorna som svullnat.
här har det inte handlats ngra julklappar ännu, skall inte köpa några hem utan jag har bakat en massa och gjort julgodis. skall även ge bort en flaska hemgjord citronlikör..
åker till gotland på fredagkväll och kommer hem på annandagen.
lku.. åker du till dalarna över jul eller är du kvar i götet?
cantaton.. lycka till med julklapparna, hoppas allt är bra med dig och M
Hej alla underbara. Här på ön är det lugn som gäller, och äta förstås :) min kära mamma ser till att jag äter för 2, men det är bara bra..
Hoppas alla får en välbehävlig vila under julen och att ni får många fina paket.
usch. Hoppas ni blir friska fort. vi har klarat oss men nu börjar vi båda känna av förkylning. tur att man är ledig ett tag till.
tillbaka från ön igen, skall straxt bege oss ut och kika på barnvagn.
kram