• lillan31

Just ikväll avskyr jag distansförhållandet!

...Det brukar faktiskt kännas okej ändå....men jag är såååå trött på att vara drygt 70 mil ifrån min hemstad.

Jag är ju van, har varit borta i 2 år, och har bara knappt två fjantiga månader kvar!!!men ju närmare målet jag är....jag vill bara att det ska gå fort!!!

Sitter och planerar vårt bröllop härifrån alldeles alléna ...Ja, ja,ibland FÅR man tycka synd om sig själv...fast det egentligen inte är det.Var bara tvungen att skriva av mig lite grann.

• Svar på tråden Just ikväll avskyr jag distansförhållandet!
  • linil

Vad skönt med en tråd där man får klaga lite på att ha ett "distansförhållande."
    Usch ja vissa dagar tycker jag att det är otroligt jobbigt, andra dagar gård et lite bättre.

Men idag söndag usch vad jobbigt det var att säga hejdå och åka ifrån honom idag.
    ( Vi träffs på helgerna men arbetar på olika orter under veckorna.)

• 2008-08-09

Här är en till med distansförhållande, eller ja..sambon jobbar borta på veckorna så vi ses enbart tors-sön.
    Jag tyckte det var fruktansvärt i början och jag tycker givetvis inte att det är speciellt roligt nuförtiden heller..MEN, Shit vilken tändning vårt förhållande fick av det! Efter över 5 år tillammans beter vi oss som nykära tonåringar när vi ses!!
    Lite tråkigt såklart att sitta här hemma och planera vårt bröllop i princip själv..och något annat jag tycker är tråkigt är att helgerna blir alldeles proppfulla med saker vi ska göra..bara för att han bara är hemma då.
    Men men, sätter man detta mot att sambon skulle gå arbetslös här hemma, så är valet ganska lätt!

• matteve

Känner exakt likadant... Till en början reste vi en massa tillsammans eller gjorde utflykter osv. Men vi båda kände hur viktigt det var att bara få ha mys-dagar då vi äter frukost vid tolvtiden och går i myskläder hela dan! Jag ÄLSKAR vardagarna med honom! Matt brukar säga det också, att det till och med är superromantiskt att få gå till Ica tillsammans. :)

Fy vad jag saknar honom... vissa timmar är värre än andra, men oh, tänk att få vara älskad av honom!!

Gahh!! :)

• lillan31

Jag åker hem högst en helg i månaden, och när man väl kommer hem så känns det såååå pressat.Man vill liksom att allt ska vara på topp just de korta dagarna.Men i verkliga livet så är det ju inte alltid så.Han kanske har saker han måste göra den helgen, eller också dyker det upp nåt extrajobb för mig....och varje gång man ska skiljas så är det jobbigt....så på sista tiden har jag inte åkt hem ens en gång i månaden. men vi har ju desto mer telefonkontakt.Varje dag, ca 2 timmar...

Och då kan jag oxå tillägga att jag o min blivande inte har nåt gemensamt boende som situationen är idag,så ni kan ju tänka er...men det är en annan historia.

• 17jan2009

Ojoj... Jag sitter också med i den här distansbåten. Vad skönt det är att höra att dt är fler bröllopsplanerare som har distansförhållande! Vi har hela tiden haft som grundkrav att vi ska bo ihop igen innan vi kan gifta oss och nu är det i alla fall på gång. Vi har 9 månader kvar tills jag flyttar till honom. Känns som en evighet...

Samtidigt har jag aldrig kännt mig så säker på något förut. Om det är så här bra när man är isär, tänk då vilken potential man har! Så brukar jag tänka när det känns tungt.

Men jag håller med tidigare talare här, det jag saknar allra mest är vardagen! Jag vill också diska, laga mat och gå promenader ihop. Tänk att bara få komma hem efter jobbet när han är redan hemma, möter mig i hallen och får allt annat att försvinna... Det är kärlek att kunna förgylla det som annars är trist för en person.

• 666baby

Ser bara min blivande på helgerna också, jag har aldrig brytt mig med tidigare pojkvänner utan bara tyckt det var skönt men honom vill jag se hela tiden. Så nu sitter man här med måndagsångest igen och måste åka ifrån honom. USCH!

• Sommarbrud 08

Här har ni en till som har levt i ett distansförhållande. Och jag kan inte mer än hålla med er om att det inte är kul. Vi bodde i olika städer det första året och det var helt underbart att få flytta ihop sen. Bara att få dela vardagen och vakna och somna tillsammans. Så alla ni där ute och speciellt Lillan 31.. bit ihooop... jag vet att det är tufft men snart är ni vid målet och det kommer att kännas så himla skönt när ni är där! Snart så!!! =)

• linil

Ja usch nu är det mitten av veckan. Snart så får jag träffa min älskling igen.

O visst är det väl så att distansen ge lite nytändning i förhållandet men vad jag saknar attt honom där i vardagen.
    Att kunna dela dagens händelse på ett mer naturligt sätt än via en mobil.

O så den där fysiska närhet. Den kan jag längtar efter ...nåt så oerhört, och då tänker jag på det där att bara få en puss i nacken när man står och diskar eller liknande.

• lillan31

.....o jag får vänta till 16 november....suck den som väntar på nåt gott...

• snofsan

väntar alltid för länge!!!!!!!

vet hur ni har det ja å min m2b hade oxå distansförhållande tills ja flyttade upp till honom

Svar på tråden Just ikväll avskyr jag distansförhållandet!