• lillan31

Just ikväll avskyr jag distansförhållandet!

...Det brukar faktiskt kännas okej ändå....men jag är såååå trött på att vara drygt 70 mil ifrån min hemstad.

Jag är ju van, har varit borta i 2 år, och har bara knappt två fjantiga månader kvar!!!men ju närmare målet jag är....jag vill bara att det ska gå fort!!!

Sitter och planerar vårt bröllop härifrån alldeles alléna ...Ja, ja,ibland FÅR man tycka synd om sig själv...fast det egentligen inte är det.Var bara tvungen att skriva av mig lite grann.

• Svar på tråden Just ikväll avskyr jag distansförhållandet!
  • matteve

Jag måste vänta till den 23 december!! It's killing me.. Har redan varit ifrån honom i snart 6 veckor.

Men när vi väl träffas är det himmel på jord! ÅH, VAD JAG ÄLSKAR HONOM!!

Brukar aldrig klaga, för jag har inget att klaga på egentligen. Men känns skönt att veta att det inte bara är jag som måste planera en stor del av bröllopet via telefon, skype eller email. :)

(sorry, jag brukar säga att jag har "a severe attack of IMissMattitis".)

• 2008-08-09

Ja eller "vardagsgrejen" att varje natt få somna bredvid honom... det är det första min m2b säger när vi får sova ihop igen, att va skönt och tryggt det känns att ha mig bredvid sig igen...*älskar honom!*

• lillan31

ja, ni. Det finns ju ingen risk att vi någonsin tröttnar på våra blivande och tvärtom...

• linil

Ni som planerar bröllop med distansförhållande, hu långt innan bröllopet kommer ni att kunna bo ihop (igen) ?

• matteve

linil:

Du menar hur långt EFTER? - Resten av våra liv! :) Vi har aldrig bott tillsammans, och kommer inte heller att göra det innan vi är gifta. Han bor i USA och jag här. Men nu dröjer det ju inte så länge innan vi får spendera varje dag tillsammans!

Psst! Han ringde häromdagen och berätta att han kommer och hälsar på i 5 dagar.. om 3 veckor!! Vi har båda mycket i skolan nu, så det blir några dagars välförtjänt ledighet. Ååååh, vad jag längtar!! :)

Kram till er alla!

• scottishwife

vad kul att den här tråden fortfarande finns, minman kommer nästa vecka och stannar i 5 dagar. vi har inte setts sen bröllopet så det ska bli härligt att ses igen.

tack och lov är det bara 2 månader kvar tills jag flyttar "hem" till england igen

• linil

Jag menar lite såhär.

Jag tror att det kommer bli så att vi kommer få planera vårt bröllop över nätet, via telefon samt på helgerna.

Vi har tidigare bott ihop men av olika omständigheter bor vi sedan nåt år tillbaka på distans och kommer troligen göra det fram till bröllopet.

Är lite orolig för att man ska försöka planera in ett bröllop på den dyrbara korta tid man har tillsammans på helgerna.

Ni som har kommit lite längre i bröllopsplanerandet (vi står precis i startgroparna), hur upplever ni det?

• Pelles

Jag är också i samma sits, men ska dock inte gifta mig än. Men gud så jobbigt det är att vara ifrån den man älskar, men jag försöker åka hem en helg i månaden iaf. :)
    Den 29/11 ska jag hem, oj vad jag längtar!

Och jag hoppas han har en liten överraskning till mig när jag kommer hem i form av förlovningsring. ;) Har pratat om att förlova oss och han verkar ha något lurt på gång. heh

• matteve

Vet ni vad?! Min älskligt är här!!!!!!!!!!!!!!!!! Han ligger här brevid och tar igen några timmars sömn efter allt flygande. Finns det något mer underbart? Det känns som om jag kommer att spricka, så mycket som jag älskar honom!!

Vi har inte setts på 3 månader, så jag njuter av att få titta på honom så mycket jag kan. Min. :)

Till alla er som inte sett ert hjärta på ett tag - håll ut - det är ju sååååå underbart när man väl får ses! Å snart får ni vara tillsammans varje dag. Det är lycka det. :)

• 17jan2009

Åh.. vad härligt för dig matteve.

Jag måste få beklaga mig lite idag... Idag är det exakt fyra år sedan jag och min älskling hittade varandra och blev ett par. Fyraårsdagen firar jag med att sitta hemma i min lägenhet och plugga! Buh... Jag vill att vi ska vara på samma ställe, äta god mat, titta varandra djupt i ögonen, mysa och minnas tillbaka och blicka framåt.

Helt mörkt är det ändå inte för jag fick nyss en underbar bukett med gigantiska röda rosor levererad till min dörr. Och jag har skickat ett gyllene kärleksbrev till honom. Men ÄNDÅ... Ja, ni förstår vad jag menar... Suck.

• stfa

Vi planerar också bröllop långt ifrn varandra. Min m2b är i Afghanistan, ca 700 mil från mig. Han har varit borta i nästan 1 månad och kommer hem på "leave" först 11/1
    Han är hemma för gott i början på maj och ska då flytta in till mig. Sen gifter vi oss den 31 maj! =)

• lillan31

ÄNTLIGEN slipper jag distansförhållandet!!!! i´m back home!!!

• matteve

ÅÅÅååååååh!! Grattis! Vad underbart! Var är ditt "home"?

Jag får se min älskling om 2 veckor då kommer han och firar jul och nyår! Men det är alltid jobbigast när man vet att det är så nära... Jag fixar alltid en Countdown clock på min iGoogle startsida. Nu är det exempelvis 249 dagar, eller 5940:40:12 timmar kvar tills vårt bröllop!

Jag vill också till mitt "home"!

lillan31 skrev 2007-12-04 01:27:50 följande:
    ÄNTLIGEN slipper jag distansförhållandet!!!! i´m back home!!!
  • linil

Lillan31 Grattis. Vad skönt att slippa distansen.

Just nu längtar jag till helgen då min älskling kommer hit för att fira jul.
    Vi kommer båda vara lediga i två veckor sen och det ska bli så underbart att bara få ha honom vid min sida så många dagar......

Längtar......

• 2008-08-09

Just nu ÄLSKAR jag distansförhållandet!!! Min älskling är hemma i nästan 3 veckor nu över julen och det är HELT underbart! Vi har det så mysigt och underbart hela tiden, något jag tror är ett stort + med distansförhållanden. Många blir annars lätt ovänner i julstressen..

Svar på tråden Just ikväll avskyr jag distansförhållandet!