• Pumpkin

Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

• Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Pumpkin

Halloj. Vad gör ni idag tjejer? Själv sitter jag i sängen och har fortfarande inte klätt på mig mer än morgonrocken. Sitter och kollar på hotell inne i Stockholm, tänkte att vi ska se till att boka bröllopsnatten, eller ja, natten efter bröllopsnatten. Finns ju så många fina hotell inne i Stockholm

Anja: Visst är det så att man blir mer ekonomisk när man väl har pengar. Lite underligt fenomen faktiskt.

• Alvaereva

goddag!

jag pratade med min mamma nyss och hon sa att hon ska träffa en kvinna på onsdag angående cateringen till vårt bröllop. som skulle gå igenom lite olika menyer och grejer.
    just nu känns det inte som om det är världens viktigaste beslut för min del vad vi äter på bröllopet så jag har lagt allt ansvar på att mamma väljer något riktigt gott som passar alla. hon var lite inne på trerätters tyckte jag det lät på henne när hon pratade. men hon kommer väl jämföra lite priser och sådär. så får vi se vad det blir

sen skulle min syster och min mamma kolla upp en eventuell frisör och sminkfixare. det var en i olofstorp och nån som låg inne i göteborg. jag är nte helt 100 ännu på om jag ska lägga pengar på det, men mamma propsar. och det är ju sant, såhär i efterhand efter vårt första bröllop så kan jag ju ärligt säga att det skulle vara lite roligt att få en ordentlig sminkning och håruppsättning som jag inte behöver göra själv. för att stå där på morgonen själv och lägga på smink (jag äger bara en mascara och en ögonbrynspenna, inte ens en ögonskugga hade jag!) var inte så jättekul. jag såg ut som vilken tråkig dag som helst.

• Pumpkin
    Ina: Det bästa rådet min moster kunde ge mig efter sitt bröllop och inför mitt eget var just: Ta dig råd att fixa hår och smink på salong!
    Så jag tycker att din mamma gör rätt som propsar på det

Ni som ska spendera bröllopsnatten/natten efter på hotell - vad är viktigast enligt er? Alltså vad kommer ni kolla efter när ni bestämmer er för vilket hotell ni ska välja? Har hittat några stycken, men mitt favvohotell kostar naturligtvis skjortan, å andra sidan får man en övernattning på första bröllopsdagen med på köpet...
  • Alvaereva

pumpkin:
    jaa.. jag kommer nog lägga pengar på det. det är ju inte varje dag man gifter sej
    och vi kommer ju spara in en del på att ha ängsblommor istället för köpta. så det kanske går på ett ut.

vi vet inte ännu hur vi ska göra med hotell. tror vi kommer nöja oss med lite vad som helst faktiskt och det blir väl första natten utan lillskruttan så jag kan tänka mej att jag inte kommer ha det så romantiskt ändå utan bara ligga och sakna henne..

• Pumpkin

Nej, det är inte varje dag man gifter sig - även om du redan gjort det en gång

Ja det är klart att ni kommer att sakna henne då, det förstår jag...

• Alvaereva

pumpkin:
    jaa, tänker ju redan på hur mycket jag kommer sakna henne och då har hon ju inte ens kommit ut ännu!
    när var det du skulle passa emilia nu igen?

• Pumpkin

Nästa lördag Ska åka dit ett par gånger den här veckan och lägga henne, så hon vänjer sig vid att jag gör det.

• Pumpkin

Ja, det är nog det. Men det ska nog gå bra, jag har gjort allt utom att lägga henne i sängen förut så...

Nej, nu ska jag knalla upp till Ica och köpa det vi behöver till middagen. Har inte gjort nånting vettigt alls idag, klädde på mig för en timme sen typ Fundersam

• Alvaereva

pumpkin:
    hahah, vi låg i sängen till ett idag. mysigt klädde också på mej för nån timme sen. vi tänkte gå till konsum och panta lite, men ångrade oss när vi insåg att det är svinigt kallt ute.
    ska laga pizza till middag. med kantareller, bacon och västerbottenost på! mmm!

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.