• Pumpkin

Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

• Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Pumpkin

Ja det var mums, älskar köttgrytor. Hade dock hoppats att jag skulle må bättre med lite mat i magen, men jag känner mig fortfarande ganska risig Fundersam Tror jag ska lägga mig snart, är helt slut!

Trevligt att ta igen lite telefonsnack

• Anja 19 juli 2008

Nu har jag suttit och gjort fler save-the-date-julkort

Såååå jobbigt *asg*

Men nu har jag bara hälften kvar

Känner mig riktigt duktig faktiskt!!

• Englali

Pumpkin: Är du inte pigg? Då är vi två... har känt mig lite allmänt halvrisig i två veckor nu (allt sedan det förbaskade gesällbrevet). Vill också sova, men det får nog bli lite pajbakande först... *suck o pust*

Anja: Duktig du är, blir de fina då? Haha, härlig filosofi du har angående ekonomin. Låter lite för bekant bara tycker jag Men nu, äntligen så kommer jag ju komma upp mig en hel del på lönestegen också! Fast förhoppningsvi kommer det mest av det att sättas till bröllopet tror jag.

• Pumpkin
    Anja: Så duktig du är! Själv väntar jag på att herrn här hemma ska fixa i ordning designen till våra inbjudningskort så att jag får pilla med det snart...

Englali: Jag är väldigt opigg faktiskt. Lasse har en teori om att jobbet suger ännu mer energi från mig nu när jag verkligen inte vill vara där pga det som hänt. Så kan det ju mycket väl vara + att oron över nytt jobb bidrar naturligtvis. Hade lätt kunnat sova hela dan idag tror jag
    När har nu löneförhandling då? Eller hur det nu går till
  • Anja 19 juli 2008

Pumpkin och Englali

jag är inte heller pigg. Är helt slut! Gått omkring på jobbet som en sovande, somnade nästan m telefonen i handen i eftermiddags när jag kommit hem, så jag fick gå och lägga mig och sova en stund medan Daniel fixade gåsen, haha...

Ska jobba dubbla skift imorgon så jag måste verklgien se till att lägga mig i tid ikväll. Jobbar kväll i princip hela veckan. Alla dagar utom tisdag, så jag MÅSTE bli bättre på att INTE sitta uppe vid internet hela nätterna!!!

Englali, tja, jag tycker nog att dom blir ganska ok (save-the-date-korten alltså) De är svarta med stämplar ohc text i silver och rosametallic. Helt ok!

men inbjudningskorten är såååå mkt finare tycker jag. Jag skriver för hand i save-the-date korten så de är inte så proffsiga. Inbjudningarna kommer ju att se mkt proffsigare ut med datorskriven finare, skrivstilstext på pärlemofärgat,transparent papper som fästs i korten osv...

Kolla dem gärna i bloggen om du ej sett dem

• Englali

Pumpkin: Den här månaden... nästa lön, 25 dec får jag fullt. Känns kanonskönt!!
    Tror Lasse har en stor poäng i det han säger om jobbet och hur du mår.

Anja: Så känner jag med, skulle kunna sova dygnet runt utan problem, men jag får aldrig riktigt tid till det. I morgon får jag sova en liten stund längre men vad hjälper det när man jobbat 6 jäkla dagar i sträck!!

Korten är toppenfina, både inbjudningskorten och "save-the-date"

• Anja 19 juli 2008

Pumpkin

jag tror absolut att Lasse har rätt i den teorin! När man känner sig "oönskad, ouppskattad" på ett ställe och ändå tvingas vara där så trivs man inte, det säger sig själv... Det stjäl troligtvis massor av din energi att vara där även om du inte själv känner det lixom...

När du väl slutat där kommer tröttheten säkert att ta ut sin rätt och du kommer att kunna sova sova sova... (förhoppningsvis är du inte arbetslös länge men ett liiiitet tag kunde ju faktiskt vara skönt).

Det bästa vore väl om du fick ett jobb redan nu, där du visste att du började den 1 januari Då finge du ju en dryg månads semester och kunde julpynta, julkoka, julbaka och ha det så jä..la gött under hela december, hehe... Och tänk så mkt tid du hade haft att bröllopsplanera och hänga på BT!

• Anja 19 juli 2008

Englali

tackar

Får du inte lön tidigare i december. Inte får du väl lön på juldagen?? Vore ju mkt bättre om du fick dem den 23:e för då hade du kunnat rusa ut och SHOPPA julklappar i sista minuten. Det är rätt mysigt tycker jag.

• Englali

Anja: SJälvklart menar jag den 25 NOVEMBER... jag tänker minsann ta ut min lön den här månaden också
    I dec får vi den 19e lr något tror jag. Det är bra!

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.