• Pumpkin

Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

• Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Pärlplattan II

Pumpkin - Jag vågar inte svara på det där!! Men det borde ju, som du säger, räcka med ett.. Gör det någon skillnad i hur mycket pengar man får ut? För i så fall kunde det ju vara läge att ha två med.. Men jag vet, som sagt, ingenting om det.

• Pumpkin

Nej, jag får ändå bara ut grundersättning eftersom jag inte varit med i a-kassan i 12 månader... Alltså tycker jag att det borde räcka med intyg för den period jag jobbat då jag faktiskt varit med i a-kassan liksom, eftersom det motsvarar grundkravet.

• Syster K

Hej tjejer!

Undrar om man får hoppa in i tråden? Jag skrev lite i en av "era" tidigare trådar för kanske ett år se´n eller så, men sedan blev jag gravid och familjeliv tog över mitt intresse. Nu är Elsa född och bröllopsplaneringen har startat upp igen på heltid (=mammaledighet). Bokat kyrka och präst till 080816 kl.15, dte är allt än så länge.

• Pumpkin
    Syster K: Välkommen tillbaka då! Berätta lite mer vettja
  • Syster K

Tack!!
    Vet inte vad ni vill veta...
    Bor i Karlstad med sambon, vi är båda 24. Har varit förlovade sedan -03. Bröllopet blir i dalsland, kommer båda därifrån...

• Pumpkin

Stort eller litet bröllop? Något tema? Färger? Andra idéer?

• Syster K
    Hedebris skrev 2007-12-11 12:22:26 följande:
    hhihi.. bebisen i magen har fått hicka.
    Det hade Elsa massvis i magen och har fortfarande nu när hon kommiy ut. Visst känns det skumt, inget att ta miste på liksom
  • Snitte- 5/7-2008

hej hej tjejer!!

Syster K? du var från Karlstad va?

Pumpkin: hoppas du sov lääänge imorse... och hoppas du hittar något annat snart!

Idag ska jag julpyssla... julkort...

Englali: skönt att det inte var cancer iallfall! då är det nog kanske bara en säkerhetsoperation så att det itne kan bli något dumt i framtiden! Hoppas det, men det är klart att det är jobbigt ändå!
    *skickar stötte kramar! *

• Syster K

OK, det jag vet hittills är väl att det blir mellan 80-100 gäster, jag ska göra inbjudningarna själv (är en pysseltoka), färgtema blir nog rosa/brunt men är inte helt spikat än, middagen blir i bufféform av något slag. Från början ville jag ha det klassiska prinsessbröllopet men efter att vi fick barn känns det allt mer orimligt att lägga ner nästan 100.000 på en dag (det är ju en bra början till ett hus!)det viktigaste är att vi får bli man och hustru och ha en kul och fin fest! (Shit va präktigt det lät!!!)Själv?

• Syster K

Snitte- 5/7-2008 skrev 2007-12-11 15:12:43 följande:

hej hej tjejer!!Syster K? du var från Karlstad va?
    Japp, det stämmer
Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.