Pumpkin - Välj INTE Europaprogrammet! Säkert finns det de som har bra erfarenhet av det, men inte jag. JAg är ju som du och påbörjar lite projekt då och då. Det är ett som jag verkligen ångrar. Kanske berodde det på att jag redan läst en hel del kurser på SU men alltså.. Nej. Ingenting jag rekomenderar. Du har väl dessutom läst en del redan - om jag nu inte minns fel - så i så fall är det bättre att du använder dig av det. Jag var och pratade med en studievägledare när jag började med Europagrejen. Hon menade att det där "att bli något" och att man bara blir någonting för att man läser ett program är helt fel. Har man redan en del kurser kan man lika gärna ta dem, lägga till saker för att få till en bra kombination och söka på den examen man då tar ut. Själv har jag ju läst både ditten och datten, men nu när jag inte gjort någonting på ett tag tror jag ändå att jag ska ta och komplettera mina poäng med 80 poäng arkeologi och ta ut en fil.mag. Då har man inte gjort allt för inget liksom. Sen är det klart att man, om man t.ex ska bli läkare, så är det förmodligen bättre via ett program - men då är det ju mer specifika yrken. Du ÄR ju faktiskt någonting inte enbart för att du tillhör en viss yrkeskategori som polis eller läkare.
Oj, vad det blev långt. Det är ju bara min åsikt, det kanske är helt fel att resonera så, men man gör ju det man vill. Det är, som skrivet, beroende på vad man vill göra. Men det är ju alltid bra att ha nytta av det man redan läst.
I övrigt - jag är jättebarnslig, och jag känner ungefär som att jag inte är någonting. Sjukskriven och 28,5 år. När jag var yngre var liksom 28 en tid då man var SÅ gammal. Tänkte att jag hade man, barn, jobb, hund, villa, volvo - ja - ni vet. Nu tänker jag att "hur skulle jag ha hunnit med det???" och NÄR? Mina kompisar som har jobb säger att jag ju är gift t.ex. Och det har de ju rätt i. Fast ändå - jag trodde jag skulle vara mycket äldre än vad jag är. Sen är det ju ingen i min närmaste bekantskapskrets som har barn och sådär, vilket ju kanske leder till att man lever kvar i "ungdomen" på ett annat sätt. Hade fler haft barn, så tror jag det vore annorlunda. Därmed inte sagt att jag känt mig äldre!!!!
Kära nån, vad jag skriver... Jag har fortfarande inte tagit tag i mina kort och det, men tänkt - jag tror de här två färgerna blir fina, och så guld till. För att inte tala om den där tårtan... I LOVE! Sen är allt klart, vi behöver inte mer. Kan fixa lite korv med bröd eller nåt.