• Fröken Figo

hur många kg kvar?

Hur många kg kvar har ni till drömvikten?

Jag har 8.7 kg kvar! Och 10 månader på mig... Det SKA gå!!! Bride 2008!!!

Jag har redan fått bort 10 kg sen jag la om mina vanor. Kom igen, kom igen! Här kan vi peppa varandra!!

Vad är era tricks för att motivera er?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-23 11:21
    NU HAR JAG 6.5 KG KVAR! Gud vad skönt det är att komma i sina gamla jeans. Hur går det för er andra? Behövs det pepp?? Då ger vi varandra det här! Kom igen tjejer!

När jag känner mig sugen på nåt galet (som ostfondue eller chokladtårta) tänker jag bara "bride 2008" och det hjälper! Det är som en sköld mot alla frestelser...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-10 23:25
    Nu är det 5.5 kg kvar! Jahooo... det går långsamt men säkert. Ska testa att få bort de sista kg med GI.

• Svar på tråden hur många kg kvar?
  • Ankan80

Hehe, Jag måste erkänna att stavarna stod i garderoben ett år innan jag började använda dem. Och visst kan man skratta åt de som går jättesakta med sina stavar. En klassiker är när tanten går med stavar och 10 meter före går mannen.

Men visst kan vi bjuda på det när det gör sådan nytta!

Fröken Figo skrev 2007-11-23 18:31:54 följande:

Ankan: jättefin klänning i galleriet! Och jag gillar också stavgång, men vågar bara göra det på landet där enbart några stackars gätter och får ser mig...Hoppas det blir lite vanligare bland den yngre generationen så man vågar sig ut även i Stockholm. Just nu bor jag utomlands och här vore det omöjligt att gå stavgång... INGEN gör det och alla skrattar åt svenskarna som gör det... ha ha fast det bjuder vi gärna på eller hur?
  • Skottdagen2008

Hade inte mer än 8 kg att kämpa ner och nu har jag inte mer än 2,5 kg kvar. Det svåra blir att hålla vikten även efter jag nått den. Gifter mig inte förrän i februari så jag får tänka till och hålla nollan sen.

• gossis

Godmorning girls!

Tjohoo, o,8 kg ner sen förra måndagen! Alltid något iallafall! Så nu är det 4,2 kg kvar till målet!

Kämpa på!

• RufsMaja

Jag undrar om det är ngn speciell övning man kan göra ifall man vill mest gå ner på över kroppen? Som magen, rygg, armar..

• Minie

Oj, Jag har nog 15kg som ska bort.. Har ett mått på 99cm runt magen..

• Äntligen är det min tur

Hur kommer man ur den dåliga svackan??? Gu va jag äter dåligt nu igen.... Jag som va på väg till vv igen den här veckan. Men så kom den andra roliga vecka idag suck. Då är det ju ingen ide att gå. Man väger ju bra ett par kg extra då.

Jag fick iaf bidrag till svettiskort när jag fyllde år. Så det blir att gå dit efter jul...

• Minie

Jadu, hur kommer man ur svackan.. Kommer du på de så tala gärna om de för mig å =)

• Äntligen är det min tur

Hahaha... så man e inte ensam iaf!!

Jag räknade just ut att om jag börjar om igen efter jul så måste jag gå ner 3kg/månad innan jag e klar.... Shit. Hur grejjar man det... ? Hade jag bara fullföljt vad jag påbörjat skulle jag bara ha 2kg/månad. Som va lite mer rimligt. Faan jag vill verkligen inte gifta mig så här... Jag vill ju va mitt vanliga jag.

• Ankan80

Jag brukar ta mig i kragen om jag börjar träna ordentligt. Främst lite hårdare träning men även lite längre promenader funkar.
    Dels blir man inte lika sugen på sött och dels vill man ju inte förstöra träningen genom att äta onyttigt.
    (Sen kan man unna sig att äta något extra om man tränar bra.)

• Ankan80

Jag brukar också fokusera mycket på vikten. Men det är bra att även mäta sig och föra protokoll på det. Det är ju inte alltid resultatet syns på vågen.

• FruFA

Jag har 15 kilo kvar till min "brudvikt" & jag gifter mig om 4 månader (!!) Jag fick knäartros för ett år sedan, och har gått upp 10 kilo pga att jag haft ont & inte kommit i väg & tränat.
    Men nu så är jag bättre i knäna & vill bli av med dessa kilon!

Har gett mig "godisförbud" till och med 14:e februari...

• lillaj

Väger nu 59 kg så 2kg kvar tills augusti så det ska man väl förhoppningsvis fixa hoppas jag!! Mitt mål är att forma kroppen lite, inte bara gå ner i vikt så jag försöker cykla, promenera och till våren i april ska jag börja springa igen!

Svar på tråden hur många kg kvar?