Rätt eller fel?????
Min son fyller snart nio år och har bestämt att han vill bjuda 9 st. Vi ska ha kalaset här hemma. I morse satt sig min sambo på tvären och ifrågasatte om jag hade tänkt igenom det hela med att det blir 9 barn här 10 med min son. Han undrade hur alla ska få plats och om det egentligen funkar med så många barn här. Vi bor i hus. Ja hitta på lekar och äta tårta osv svarade jag. Han var nästan i taket och tyckte att det kommer nog inte att funka med så många barn?? Min son skrev fina inbjudningskort igår med mig och skulle ta med sig dom till skolan idag och bjuda in sina kompisar.
Så nu i morse så skulle då min sambo försöka förklara för honom att det förmodligen inte går att ha så många här. Dom får inte plats någonstans osv osv. Han står och talar till grabben som att han vore vuxen och ber honom tänka praktiskt. Hallå han är 9 år. Och säger till honom att det blir nog tråkigt om de är så många på kalaset då alla inte hinner spela osv om de ska spela x-box osv. Jag kontrar med att vi hittar ju på några lekar och så också såklart... Det är väl inte så farligt om de är några stycken här en gång per år! Det är ju hans FÖDELSEDAG! Det hela slutar med att jag blir ledsen för jag ser att min son är blir ledsen för att han inte kan bjuda alla.. Min sambo är väldigt duktig på att tänka praktiskt så att jag ibland blir galen. Vi bor i hus med stor trädgård. Lekar är det ju inte brist på kan jag säga.. Varför gör han såhär??