Inlägg från: mooogn |Visa alla inlägg
  • mooogn

Nyårsbrudar-07 del 4

home.gamman.se/per-aspera-ad-astra

Om den krånglar så kanske det bara är Kalle som uppdaterar.

Försökte mig på att göra den där Paris Hilton-frisyren som Rocked gav mig beskrivning på. Gick helt åt fanders Jag avskyr att göra frisyrer och suger på det! Fattar inte hur man ska göra. Och frisörbesök (på bröllopsdagen) har vi inte med i vår budget... Är så ledsen

• mooogn

20071231: Det är inte så mycket att titta på, på hemsidan. De låsta sidorna innehåller bara info till gästerna.

• mooogn

anneliec: Wow, vilket snyggt pannband!

• mooogn

Hej och välkommen, Pelika!

Rocked: Vad är hemligheten bakom att tupera håret snyggt?? Jag antar att jag först och främst behöver en kam med ganska små tänder (den jag har nu är gles). Hur gör jag för att få lockar?? Måste jag sätta i spolarna "lodrätt", eller hur man nu ska säga? Hjääääälp!!!

• mooogn

Tack för hjälpen! Ja, det är Paris-frisyren. Tyvärr har jag inga äldre i min närhet som kan hjälpa mig Men jag ska öva flera gånger i veckan nu. Jag ska åtminstone behärska EN frisyr någorlunda! (Vanligtvis har jag bara håret i tofs eller utsläppt, utan stylingprodukter *S*)

Rocked skrev 2007-12-09 11:38:35 följande:
    Hur var det frisyren såg ut nu igen Moogn, var det den där Paris Hilton frisyren?
  • mooogn

Sambon är rädd för att jag ska bryta ihop på nyårsafton p.g.a. frisyren så han "tvingar" mig att konslutera en frisör (vi fick lite pengar från en av hans äldre släktingar) Ska dit på torsdag i samband med klippningen och höra hur mycket de tar för att fixa Paris-frisyren... Visst, ett lätt nederlag för min "göra-själv"-attityd men det kan ju vara skönt att få proffshjälp *S*

• mooogn

Glömde...

* * * 3 veckor kvar * * *

Gaaaaaah!!!

• mooogn

*asg* Vad 17 betyder "konslutera"?!

mooogn skrev 2007-12-10 12:45:00 följande:
    Sambon är rädd för att jag ska bryta ihop på nyårsafton p.g.a. frisyren så han "tvingar" mig att konslutera en frisör (vi fick lite pengar från en av hans äldre släktingar) Ska dit på torsdag i samband med klippningen och höra hur mycket de tar för att fixa Paris-frisyren... Visst, ett lätt nederlag för min "göra-själv"-attityd men det kan ju vara skönt att få proffshjälp *S*
  • mooogn

Pelika: Hahaha! Ja, men frisyrproblemen verkar lösa sig -Känner inte er sångare/sångerska någon som kan kompa?

• mooogn

Vad mumsigt med tårtavsmakning! Det hade jag och sambon här hemma för några veckor sedan. Mmm... (Vi ska ha chokladbottnar, mörk chokladganache, passionsfruktsfromage och mangopuré. Sambon bestämde choklade och jag det syrliga *S*)

Svar på tråden Nyårsbrudar-07 del 4