• gossis

Bröstförstoring 11

Sirili

Lutar mer och mer åt VK...10000 är mkt pengar men som sagt så är det viktigaste att man blir nöjd och att risken för komplikationer är mindre! Om man nu skulle råka ut för en kapselbildning, står dem för hela operationen då, om man tagit denna försäkring för 3000 kr? Vad säger dem om kvaliteén på hallongelé? En del säger livstidsgaranti och en del säger att de måste bytas ut efter 10-15 år...och att man måste gå på kontoll varje år för att se så att de är hela?

• gossis

Vad säger de förresten om amning på VK? Hur lång tid ska man vänta efter amning innan man op? Jag ringde Lidingökliniken för ett par dar sen och hon svarade att mjölkproduktionen ska ha slutat och sen ska man vänta ytterligare en månad efter det...

• gossis

ok...då är det nog kört att försöka hinna op sig innan bröllopet, vill ju vara relativt ihopläkt innan dess! Gifter mig 31 maj och ammar ju fortfarande...

gabbe skrev 2007-11-17 16:48:15 följande:
    Där jag opererade mig sa dom 6 mån efter avslutad amning.Jag slutade amma i april och opererade mig i okt.Kan fortfarande klämma ut nån droppe mjölk.
  • gossis

gabbe

Jag frågade på viktoriakliniken ang kapselbildning och hon svarade att det är vanligast att få kapselbildning inom det första året.

• gossis

Är det så? Att det är vanligast att få kapselbildning efter 5 år? ÄR det därför VK:s kapselförsäkring gäller i 5 år??? *fundersam nu*

gabbe skrev 2007-11-20 12:01:58 följande:
    Jo, jag vet att dom säger det där... Dom säljer ju kapselförsäkringar... Men alla håller inte med om det...?Det är svårt att veta. Man får försöka kolla med nån som är opartisk.
  • gossis

Hann skicka mitt inlägg innan jag läste detta! Ja, det är nog så att det är "vanligast" att man får det inom 6 månader eller iallafall det första året... Men hos vissa så ingår det väl i priset ifall man skulle få någon kompikation? Iallafall hos Plastikakademin tror jag?..

gabbe skrev 2007-11-20 12:04:34 följande:
    Nu läste jag på ett annat ställe:"Detta kan ske veckor eller till och med år efter ingreppet men är vanligast förekommande från ingreppets skeende och sex månader framåt."Så dom har väl rätt då.
  • gossis

gabbe
    När ska du opereras? Vad ska du ha?

• gossis

Ok! Gick allt bra, mår du bra?

gabbe skrev 2007-11-20 14:54:19 följande:
    Jag operarade mig 15 okt på Carlanderska i göteborg. La in 325/350 runda gelehallon (mentors, Siltex® Round Moderate Profile, Cohesive I) för att vara exakt.
  • gossis

oooh shit! Jag har bokat en op tid hos Plastikakademin den 29 mars!!! Nu blir det av!!! Ca 2 månader innan bröllopet, då har man (förhoppningsvis) läkt ihop ordentligt och det är ingen fara att bada på bröllopsresan!

Är nervös redan nu! Mest för smärtan men även för eventuella komplikationer... Undrar hur man kommer må dagen innan...huuu!!

• gossis

Godmorgon!

Ja det känns superspännande! Och som sagt lagom med tid innan bröllopet! Vill ju helst inte känna mig som en invalid då! Jag ska på konsultation efter alla julhelger kom vi överens om, jag ammar ju fortfarande lite på nätterna men känner att mjölken börjar ta slut nu, så vi tar en konsultation runt februari när brösten fått sin normala "slappa" form! Enligt dem kan man göra en bröstop 3-6 månader efter avslutad amning beroende på hur stor skillnad man haft på brösten. Och med tanke på att jag knappt ökat en halv kupa nu när jag ammat så var det inga problem att göra en op ca 4 månader efter avslutad amning!

Längtar till efter trettonhelgen, då ska jag ringa och boka tid för konsultation! Jag funderar på att kanske ta lite mer än jag tänkt från början... Vill inte att det ska bli för litet ju...och jag är ju rätt lång och bredaxlad... Kanske blir runt 375-400 istället!..

Sirili skrev 2007-11-26 08:16:21 följande:
    Oj, modigt! Spännande!! 2 mån efter op kan man ju t.o.m. börja styrketräna igen lite smått, så då är det ganska bra läkt redan i regel. Och bada ska heller inte va några problem då.Har du varit på konsultation än alltså? Vilken storlek etc ska du ha?**Kram**
  • gossis

Ja, precis! Vissas bröst ökar ju flera storlekar när de ammar och då tar det ju oxå längre tid att återgå till sin normala storlek. Men jag har ju som sagt inte någon markant skillnad så då ska 3-4 månader efter räcka gott och väl!

Jag är 172 cm lång och väger 64 kg, ska dock gå ner 2-4 graviditetskilon till innan op, har hittils gått ner 21 kg. Men de sista kilona kanske inte gör så stor skillnad just på överkroppen...de sitter mest runt magen ändå! Jag har i normala fall 75/80 A..

Tack för att du vill hjälpa mig!

Sirili skrev 2007-11-28 02:25:23 följande:
    OK. Beror det på hur många kupstorlekar man ökat vid amning hur snart man kan förstora brösten efteråt?Vad har du för bh-storlek nu, längd, vikt?... Då kan jag kanske lättare råda dej ang. implantatstorlek om jag vet sånt.**Kram**
  • gossis

Ja, jag är bredaxlad och har ganska bred bröstkorg. Så jag känner att anatomiska går bort iallafall...behöver ju inte ha mer utfyllnad just upptill kanske..

Sirili skrev 2007-12-03 01:58:34 följande:
    Då är du ju alltså lång, smal, ganska plattbröstad (i nuläget iaf ) och med relativt bred bröstkorg - är du bredaxlad?...Och vilken bröststorlek vill du ha sen?...**Kram**
Svar på tråden Bröstförstoring 11