• gabbe

Bröstförstoring 11

Sirili skrev 2007-11-17 02:45:00 följande:
    J A G skrev 2007-11-15 02:27:27 följande:
    Genom att:¤ Välja rätt kirurg (vissa kliniker och kirurger har lägre kapselbildningsstatistik än andra)!!!¤ Inte anstränga sej så man ökar sin pulsfrekvens på några v. efter op.Inte käka Omega3, vitlök, värktabl. med acetylsaisyrsyra, inte dricka alkohol och träna på vissa sätt etc. varierande tid innan och efter op.Kan förklara närmare vid behov.**Kram**
    Hej. Jag undrar över det där med träning. När kan man börja med pump igen? Om man inte ska öka sin pulsfrekvens och inte träna bröstmuskeln.....
    När minskar egentligen risken för kapselbildning? Vad jag har hört så är det valigast att det uppkommer efter tidigast 5 år...
    Är väldigt sugen på att börja träna igen...
  • gabbe
    gossis skrev 2007-11-20 11:12:47 följande:
    gabbeJag frågade på viktoriakliniken ang kapselbildning och hon svarade att det är vanligast att få kapselbildning inom det första året.
    Jo, jag vet att dom säger det där... Dom säljer ju kapselförsäkringar... Men alla håller inte med om det...?
    Det är svårt att veta. Man får försöka kolla med nån som är opartisk.
  • gabbe

Nu läste jag på ett annat ställe:

"Detta kan ske veckor eller till och med år efter ingreppet men är vanligast förekommande från ingreppets skeende och sex månader framåt."

Så dom har väl rätt då.

• gabbe

Jag vet inte.... Men man kan få det efter 5år oxå.

qvinna.info stog det:
    "Detta kan ske veckor eller till och med år efter ingreppet men är vanligast förekommande från ingreppets skeende och sex månader framåt."

Min kirurg tyckte att det var en smart affärsidé att sälja kapselförsäkringar, men lite lurendrejeri eftersom det är så sällsynt. Av 100 patienter så drabbas ca 3 st och har alla betalat 3000:- så blir det 300000:-
    Men det är klart att är man en av dom 3 så är det ju inte så kul, då kanske det är värt att betala dom 3000:- extra eller vad det kan kosta.

• gabbe
    gossis skrev 2007-11-20 12:53:34 följande:
    gabbeNär ska du opereras? Vad ska du ha?
    Jag operarade mig 15 okt på Carlanderska i göteborg. La in 325/350 runda gelehallon (mentors, Siltex® Round Moderate Profile, Cohesive I) för att vara exakt.
  • gabbe
    gossis skrev 2007-11-20 15:06:14 följande:
    Ok! Gick allt bra, mår du bra?
    Jo allt gick jättebra! Hämtade mig fort! Är supernöjd! Både med valet av kirurg och storleken.
  • gabbe
    Sirili skrev 2007-11-21 07:42:09 följande:
    Vill du veta mer om träningsråd så svarar jag gärna! Tränar du själv mkt? Nåt mer än pump?**Kram**
    Nä, jag tränar inte så mycket. Bara pump och spinning. Tänker ibland att jag ska gå upp till gymavdelningen, men jag har ingen självdiciplin så jag klarar inte träna själv... Måste ha nån som säger vad jag ska göra. Finns powerplate som jag skulle vilja testa nån gång med...
  • gabbe

Förresten så beställde jag ju massa billiga bhåar, om någon kommer ihåg det. Men det va bara en som passade, och bara sådär... Så idag va jag hos en "expert" och fick provat ut riktigt vilken stolek jag ska ha. 70E blev det...
    Jag som sa på skoj innan operationen till min kompis som va med på samma gång att: Tänk om vi kommer ut med en E kupa...
    Tanken va att jag skulle ha en 75C. Fast jag är jättenöjd. Dom ser inte så stora ut som det låter, och mindre skulle jag inte vilja ha.

• gabbe
    sweetface skrev i okt följande:
    ja jag vet att det låter mycket, men det ser inte enormt ut på mig, har testat med rispåsar och det funkar till min kropp utmärkt. ja, jag skäms inte över att säga att jag vill ha stora. :) är i övrigt 170 lång, 63 kg, 102 cm runt höfterna, 72 i midjan. tanken är att få en e kupa, sköterskan sade att med 600 cc får jag DD. skulle ha trott att det blev större men så sa hon.

jag kommer välja mellan leif på eriksbergs och hober på improva. vet ej ännu :-S de e så svårt!
    hober var lite mera skeptisk till så stora, än leif.
    Du skrev det ovan i förra tråden. Tänkte bara säga att med 325/350 så ökade jag från 70B till 70E. Dom sa att jag skulle få en C-kupa men så blev det alltså inte...
  • gabbe
    Sirili skrev 2007-11-22 07:15:16 följande:
    Det va väl inte så "bara" det heller! Hur många ggr kör du pump och spinning/v då unjefär? De är ju bra att varva ju, som du gör. Har du testat coreträning? Är jättebra tycker jag! **Kram**
    Nu har jag bara vågat börja med spinningen, så det blir två ggr i veckan. Annars brukar jag träna pump en till två ggr och spinning en gång. Tycker pumpen är kul, men spinning är så tråkigt... Har dessutom lättare att träna upp muskler än kondition. Det är bara min magen jag inte lyckas med, det har blivit uttöjd och slapp av graviditeter.
    Jag och maken buggar en gång i veckan oxå. Core har jag testat en gång bara, tiderna har inte passat mig, men det hade väl varit bra för min mage.
Svar på tråden Bröstförstoring 11