• gabbe

Bröstförstoring 11

Hej allihop.

Hade ni några bra bh-länkar?

Tror jag har kollat alla som jag fått, men nästan INGEN har min stl 70E!!! :(
    Eller 32DD som det är i usa och uk. Få butiker tycker jag att det är som har det med, 70DD finns ibland och det funkar ju... Men det är väldigt få modeller... Skulle vilja ha nått riktigt snyggt...

• gabbe
    Sirili skrev 2007-11-28 02:29:07 följande:
    Kanske du hittar nåt snyggt på den här sidan? www.lingerie4u.se/default.aspx**Kram**
    Tack, har beställt en därifrån.

Hittade faktiskt två sidor igår, dock tyvärr inte svenska, men det fanns ialla fall stora storlekar.

www.because.co.uk

och

www.brastop.com

Är det nån som beställt nått därifrån nån gång?

Lite svårt med stl bara ena sidan står det att 32DD motsvarar 70E och på andra står det att 32E motsvarar 70E.

Sirili, finns du med på plastikkirurgi.mylava.net ?

En bra sida tycker jag, där man kan se bilder och prata tuttar med andra som orkar höra...
  • gabbe
    pickolina78 skrev 2007-11-29 19:50:26 följande:
    gabbe - Min erfarenhet av behås både i svenska specialbutiker och på utländska nätsidor är att man "översätter" rakt, dvs 70E-32E 70DD-32DD.
    [/citat]
    pickolina78 skrev 2007-11-29 19:47:09 följande:
    [citat]
    www.figleaves.se har garanterat din storlek!
    Tack för hjälpen!
  • gabbe
    Sirili skrev 2007-12-05 08:50:03 följande:
    Jaså, hur resonerar du då?... Varför skulle inte anatomiska passa just dej, fattar inte riktigt... Vilken uppfattning har du fått om just såna?
    Risken med anatomiska är ju att dom kan rotera, och då blir det inte så snyggt...

Jag har runda, dom ser oxå väldigt naturliga ut, som mina egna fast större. Inte som två runda bollar som sitter utanpå kroppen.
  • gabbe
    Sirili skrev 2007-12-06 07:25:42 följande:
    jo, jag har hört om att de i väldigt sällsynta fall kan rotera, men har aldrig hört om nån som drabbats av det eller sett nån bild på det, så jag antar att det inte är så vanligt iaf.Sen tror jag att det oxå beror mkt på kirurgen, hur skicklig och van han/hon är på att sätta in just anatomiska implantat.Hur mkt la du in gabbe, och vad hade du innan för bh-storlek och nu?... Roligt att du oxå är nöjd! Hur länge sen va det du op dej nu?**Kram**
    Jag la in 325/350 (hade lite stl.skillnad)
    Gick från liten 70B till 70E (trodde aldrig att det skulle bli en E-kupa!)
    Opererade mig för 8 veckor sen på måndag.
  • gabbe

Hejsan.

Är det någon som har tips om någon annan tejp?
    Är lite överkänslig....

• gabbe
    ebbah skrev 2007-12-08 13:11:56 följande:
    Jag funderar på att åka till thailand o göra en bröstförstoring har någon varit där eller om nån fått komplikationer. Vill göra fler saker så priset styr lite men kanske snålhet bedrar viset. Och vad jag förstår har dom silikon bara kanske bättre med koksalt åh djungel när man börjar kolla...nån som har erfarenhet...?
    I den gamla tråden skrev angli:

Jag tänkte bara lägga in en liten varning ang bröstoperationer.
    jag gjorde en via lemongrassmedical, dom verkade jätte bra, hörde att det skulel finnas en svensk påplats, att jag skulle få en kopia av min journal på svenska.
    jag skrev här tidigare, men har inte tagit mig för att skriva det här efteråt.
    nåväl, när jag väl kom till sjukhuset i bangkok, så visade det sig att dom inte verkar ha så mkt kontakt med agenturen i sverige, han skrattade lite åt mina småabröst och frågade vilken storlek jag ville ha. förklarade att jag vill se naturlig ut och bad om att få en större b kupa, okey sa han.
    samma dag som op sa han att jag hade för liten bröstkorg och att jag skulel få en stor a. hela grejjen kändes som en rullandeband operation. frågade också om inplantatet skulle ligga utanpå eller innanför, och det kunde jag bara välja själv. jag ville så gärna ha det gjort!!
    så nu ett halvår senare har jag trots massage och utan träning fått knölar, skrev ett mejl och frågade om dessa och om jag inte skulel bli kallad till återkontroll, fick då en tid som jag ska fara på.
    så för att ta det kort, operera er i sverige hos en bra kirurg, även om det är lite billigare i thailand så är det betydligt närmare om ni måste göra någon justering fråga kirurgen något osv. det låter så bra i början men sen när dom väl fått pengarna känner man sig som en trasdocka!
  • gabbe
    pickolina78 skrev 2007-12-12 19:37:31 följande:
    Hur använder du tejpen? Irritation kommer ofta av hur man använder tejpen.Jag är själv överkänslig/allergisk mot allt vad plåster och tejp heter. Jag klarar dock att tejpa utan större problem om jag sköter det rätt. Det betyder ju självklart inte att det fungerar för alla men man minskar i alla fall risken för problem, det är säkert.Byt tejpen så sällan som möjligt. Pilla inte med ärren eller huden runtom, dvs gör inte rent, smörj inte in, försök inte få bort kvarblivet gammalt lim etc. Låt tejpen sitta till den nästan lossnar, dra bort den och sätt på ny. INGET pillande! Jätte viktigt.Sedan får du testa dig fram vilken tejp som passar dig bäst. Det säljs ju olika. M3 och Scanpore tex.
    [/citat]
    Sirili skrev 2007-12-14 08:26:32 följande:
    [citat]
    Mina tips är:products3.3m.com/catalog/se/sv001/halsovard/m...och:www.molnlycke.com/item.asp(Den senaste är jättedyr, är väl nån väldig specialtejp.)Hoppas du hittar nån mer hudvänlig tejp som passar dej!**Kram**
    Tack för tipsen!
  • gabbe

Vad kan eg. hända om man använder bygelbh för tidigt? Och när är det inte för tidigt längre? Jag saknar mina bygelbhåar jättemycket!! :)

• gabbe
    pickolina78 skrev 2007-12-14 19:11:48 följande:
    Svårt att svara på det där. Kirurgerna verkar rekommendera så olika saker. Både beroende på implantat och beroende på vad dom själva tror på.. Jag anv bygel-bh direkt efter operationen när jag op mig. Jag hade anatomiska geléhallon över muskeln. Om det är bra eller dåligt beror på vilken kirurg du frågar.. Tyvärr!
    Ok. Vad har du ditt snitt nånstans då? Kan bygeln påverka ärret?
  • gabbe
    Swing skrev 2007-12-14 22:21:39 följande:
    Hej Sirili! Tänk att vi 'gamla rävar' hänger här fortfarande. Många hälsningar från Swing
    Det är tur för oss andra att ni "gamla rävar" finns så vi kan få svar på alla våra frågor och funderingar!

Började följa dessa trådarna innan min operation. Skrev inget i början utan följde mest med för att samla lite info.
    Hittade tråden genom att googla på bröstförstoring. Hade ingen aning om att det fanns ett forum för det på bröllopstorget, men jag hade ett gammalt konto kvar här sen jag gifte mig -04

Och det har faktist hjälpt mig att få råd och svar på en del frågor som jag har och har haft.

Så tack ni "gamla rävar" för eran stöttning och hjälp.

Kramis!
  • gabbe
    snuttungen skrev 2007-12-17 08:49:59 följande:
    Thailand 08Claes Lossing på Carlanderska i Gbg är någon som det pratas mycket gott om i bröstförstoring-sammanhang. Har själv gjort min på samma ställe som Sirili och har ingen egen erfarenhet av Lossing. Bara ett tips om vad jag läst mig till här och på andra sidor.Lycka till
    [/citat]

Thailand 08 skrev 2007-12-17 08:39:30 följande:
    [citat]
    Tack för ditt svar Sirili.Ska se om det finns nån bra i Göteborg istället
    Jag opererade mig hos Clas Lossing för två månader sen och jag är supernöjd!
    Jag är även med på plastikkirurgi.mylava.net där det finns bilder på mig före och efter operation. Finns även fler tjejer där som opererat sig hos dr. lossing där, som visar sina före och efter bilder.
  • gabbe
    Sirili skrev 2007-12-19 09:09:27 följande:
    Själv har jag inte fioxat nån Mylava sida (än) tyvärr...Du vill inte mejla bilder till mej istället?... Är så nyfiken av mej! Och jag har lagat min digitalkamera nu, så på nåt sätt borde jag kunna visa bilder jag med till er som är intresserade sen. Är inte så bra på datorer bara, att få in bilder och så... Men med hjälp av min sambo kanske det kan gå.**Kram**
    Tycker absolut att du ska fixa ett konto på den sidan. Är över 500 medlemar nu! Jättekul och disskutera och kolla runt på andras resultat tycker jag!
    Jag kan maila bilder om du vill, din adress?
    Kram
  • gabbe

Jag ringde dit för att boka kosultationstid i början av aug. fick då tid runt 20 okt, men ställde upp mig på återbudslista.
    Veckan efter ringde dom och jag fick tid i slutet av aug i stället. Allt kändes jättebra och jag bokade tid för operation direkt. Han kunde ta mig redan en vecka senare, men det kändes lite för fort så jag valde en tid i mitten av okt i stället.
    Han sa att det brukar vara en del avbokningar efter sommaren.
    Jag va ingen annanstans på konsultation.
    Ang. stl. så visste jag inte hur mycket man skulle lägga in för att få önskad stl. Han pratade om att den vanligaste sålda bh stl är 75C och det skulle vara 400-450 och han uppskattade mina till 100/125 så ca 325/300 skulle vara lagom för att få det. Hade en liten stl skillnad.

Jag testade med ris hemma och tyckte det kändes JÄTTEstort, men efter en stund så vande jag mig. Gick hemma så mycket jag kunde med riset och efter ett tag va jag rädd att det skulle bli för litet och jag ringde och ökade till 350/325.

40 000:- kostade det och jag fick stanna över natten, vilket VERKLIGEN behövdes hade inte velat åka hem i det skicket man är direkt efter operation.

Resultatet blev iaf. än så länge 70E eller 75D om den är smal i mitten.
    Det låter mycket större än vad det är, men dom känns konstigt nog inte särskillt stora. Hade inte velat ha dom mindre.

Lycka till med ditt val och fråga gärna om det är nått mer du undrar över.
    Kram

mallis79 skrev 2007-12-30 21:20:42 följande:
    Jag funderar på att op mig där också. var det lång väntetid?var det han som valde inlägg, vad som var mest passande för dig eller visste du innan? var det ett ok pris? fick du stanna över natten?var du på konsultation på andra ställen innan du bestämde dig för Lossing??Tack på förhand
  • gabbe
    mallis79 skrev 2007-12-31 11:59:52 följande:
    Tack gabbe...Låter ju jätte bra!!Ska ringa dit nästa vecka!!!!Ett ok pris tycker jag!Men, vad valde du? gele`hallon eller?Vad rekommenderade han dig att välja?hur lång e du o vikt? jag e 165cm o väger ca 58kgett inlägg på 400cc hade kanske varit lite mycket kanske?
    Han lägger bara in runda geléhallon.
    Jag är 163 cm lång och väger ca 58kg.
    Det beror ju lite på vad man är ute efter... Hur bred man är runt bröstkorgen o.s.v.
    Jag är ca 72-73 cm runt.
    Innan hade jag en tom 75A 70B.

Min kompis som opererades på samma gång är ca 167cm och väger 53kg hon la in 375 (han rekommenderade 400) hon fick 80C hade en tom 80A 80AA innan som han uppskattade till ca 50.

Jag har före och efterbilder på mig på plastikkirurgi.mylava.net där finns det fler tjejer som opererat sig hos Clas som visar sina bilder.
  • gabbe

En kompis till mig ska lyfta och lägga in runda geléhallon. Hennes operation går på 48000:- så det där kan nog variera en del. Hon ska operera sig på samma ställe som jag gjorde min operation, hos Clas Lossing på Carlanderska i gbg. Jag betalade 40000:- fast enbart förstoring då.

Housefrun skrev 2008-01-06 02:28:55 följande:
    Har länge funderat på att göra ett lyft kombinerat med implantat. Har alltid haft väldigt stor byst 75E-F till mina ynka 157 cm och 57kg. Har dessutom ammat ett barn och pendlat lite i vikt så mina bröst har verkligen varierat i storlek (och tappat formen som resultat av detta). jag vet att ärren blir jättefula av denna operation men vill ändå göra det.Är det någon här som har gjort någon liknande operation och hur ser era ärr ut isf? Och vad landade kostnaden på? De kliniker jag har kollat med kostar det minst 65-85 000 kr att göra denna typ av op. Tror att jag skulle kunna tigga till mig en bröstförminskning av landstinget men jag vill ju ha snygga fasta bröst inte bara mindre. Kan tänka mig att ha samma storlek som nu fast lite snyggare bara. Dessutom verkar det som att implantaten väger mindre än riktiga bröst av det jag har läst vad ni har skrivit här, så det är ju positivt!Jättetacksam för svar!
  • gabbe
    rosmas skrev 2008-01-25 18:22:57 följande:
    Nu har jag nog bestämt mig för att göra en förstoring! Håller på kikar runt på olika kliniker för fullt! Har fastnad lite för Proforma clinic, någon som vet något om det? Och är det någon som vet något om hur lång tid efter avslutad amning man kan göra det?
    Jag opererade mig 6mån efter avslutad ammning, det va vad min kirurg rekommnderade.
    Tror jag har hört en annan här som opererade sig efter 4mån.

Lycka till!
  • gabbe
    Asmira skrev 2008-01-30 12:02:27 följande:
    D känns så stort Vet inte varför jag känner det, men min mamma har haft DD eller E och det har såklart sett väldigt stort ut :-PHur känns det i ryggen för er? Är det mycket jobbigare än innan?Hur är det med amning och så? Vill gärna kunna amma mina framtida barn .
    Min mamma har oxå DD eller E-kupa och hon har enorma bröst tycker jag, men hon har oxå 85 runt om.
    Tycker ofta att naturliga bröst i samma stl ser större ut av nån anledning...
    Jag är 163cm lång och väger ca 58kg. Hade 75A eller 70B innan.
    Efter min förstoring med 325/350 så har jag 75D eller 70DD-E
    Låter kanske stort, med det känns inte så :)
    Önskade mig en C-kupa, men är supernöjd!
    Angående amning så säger alla olika. Har redan ammat mina två barn, och kan fortfarande klämma ut nån droppe även efter operationen. Tror inte det blir nått problem för mig om jag väljer att skaffa fler barn.
    Kirurgen påstod att det oftast inte är något problem, särskillt om man lägger bakom muskeln, men även det råder det delade meningar om....
Svar på tråden Bröstförstoring 11