• Stardusty

Oktober 2008/Höstbrudar 2008?

Nån mer som gifter sig oktober 2008? Eller iaf hösten (sept, okt, nov) 2008?

Vi gifter oss 18/10 2008 i boo kyrka och kommer ha vår fest på lilla nyckelviken efteråt!

• Svar på tråden Oktober 2008/Höstbrudar 2008?
  • Pingi

Jag kommer att vara där på söndagen. Hoppas på lite bra inspiration.

• AyBee

Hej tjejer

I torsdags testade jag min allra första bröllopsklänning. Herregud, blev så tagen att jag nästa började lipa. Som tur var så var jag ensam, hade min tärna varit med hade definitivt tårarna börjat komma.

Vårt stora problem just nu är att vi inte fått tag på en festlokal än. Nån från Gbg som vill tipsa?

Vet iaf att vi kommer att boka Egytpen till bröllopsresa. Nu väntar vi bara på att resorna släpps. Nån som vet när resorna till hösten släpps?

Jo, prövade vigselring i torsdags också. Vet hur jag vill ha det, måste bara kolla lite priser osv.

Längtar en massa till bröllopsmässan. Här i GBG är den på Konserthuset den 8-10 feb. Jag ska gå dit med mina två systrar. Ska bli mysigt!!!

• Pingi

Tror dessa resor släps snart, vi var hos resebyrån och fixade med bröllopsnatten och de föreslog att vi kanske skulle fundera på Egypten som bröllopsresa och att resorna skulle släppas inom de närmaste veckorna lät det som, hon var faktiskt förvånad att de inte släppts än.

• ballamusenmalla

Vi gifter oss 27/9 (preliminärt än så länge) vilket råkade vara min mormors bröllopsdag

• evigkärlek

Aha! Din mormors bröllopsdag.
    Jag fick just veta att både min mor och mormor gift sig i oktober och jag ska göra detsamma, det känns lite kul att man för en tradion vidare..

• Novemberbröllop08

Vi gifter oss den 15 nov 2008. Har varit bestämt i snart 1 år. Känns som om tiden går så sakta. Vill att allt typ ska ske NU! Mycket har varit bokat och bestämt sedan länge. Nu är det "bara" småsakerna kvar! Som boka frisör, tårta, blommor och klänning. Och trycka inbjudningarna mm men det ske ju inte än. Annars ligger vi väldigt bra till i planeringen.

Hur går det för er andra då?

• Pingi

Hej!
    Jo då allt går bra, de stora sakerna är bokade och har liksom du småsakerna kvar, dock driver dem mig till vansine för tillfället då de tar mycket mer kraft och enregi än de stora. Bor i en stad där servie tydligen inte är av intresse ingen har några bilder eller förslag och man brukar få återkomma en så där 4ggr innna man ens får prata med någon som är behörig att ta emot en bokning. Tur att vi inte ska gifta oss här.

• Kärlek ger näring åt själen

Här är en till den 4 oktober 2008

vi valde den dagen för det är dagen efter vår förlovningsdag. Jag känner att det är mysigt iom just för att det inte är så många då Det är lättare att hitta kyrka m m

• Novemberbröllop08

Pingi: Usch då jobbigt. Hoppas det fixar sig ändå!

• Moonlightshadow

Vi gifter oss den 6/9-08 på Åland :)

• evigkärlek

Ja precis, det är det positiva med hösten, mer ledigt och välja på och ibland bättre priser också!
    Var ni på bröllopsmässan?
    Jag var där, man är inspirerad.. men känner också att tiden går sakta och att det mesta är fixat, rastlös blir man lätt !

Evigkärlek. Tyvärr var jag inte där.. Men jag känner igen rastlösheten.. Fast vi har inte fixat så mycket.. men jag uppelver det snarare som så att det är svårt att kunna inhandla saker nu.. då det är så pass lång tid kvar.. Allra helst hade jag velat fixa med inbjudningar o dyl redan..

Förresten tjejer.. när ska ni skicka ut era inbjudningar?

• Pingi

Jag var på mässan, jätte trevligt och jag fick en del bra tips som jag ska följa upp. Annars så har jag redan fixat massor så mycket kändes inte relevant längre, skulle gått förra året.
    Jag planerar att sicka ut inbjudningarna redan i Maj och ha osa aug för säkerhetskull så de inte försvinner under någons semester.
    När hade du tänkt dig?

Jag har runt maj-juni.. Av samma anledning egentligen Men även för att vi ska hinna veta hur många som kommer m m

• AyBee

Hihihi vi kommer inte skicka ut inbjudningarna förrän 6-7 veckor innan så det är en hemlis för våra vänner. Vi har varit förlovade i 6 år och de har precis som jag (hade) gett upp hoppet tror jag

Våra små familjer vet om det och det är ju egentligen viktigast!

Jag bor i Göteborg så jag ska gå på bröllopsmässan nästa helg tillsammans med mina 2 systrar. SKa börja dagen med en hotellfrukost nånstnas i city och sen gå och låta oss inspireras!!!

• carinokenneth

Vi ska gifta oss den 25 oktober.
    Idag blev det fixat med präst och kyrka.

Bor också i Göteborg, såman skulle kanske gå på mässan men får väl se hur det blir :)

• AyBee
    carinokenneth skrev 2008-01-30 14:59:49 följande:
    Vi ska gifta oss den 25 oktober.Idag blev det fixat med präst och kyrka.Bor också i Göteborg, såman skulle kanske gå på mässan men får väl se hur det blir :)
    Haha då gifter vi oss samma dag. Vilken kyrka? *nyfiken*
  • carinokenneth

Vi kommer gifta oss i Småland. :)

AyBee skrev 2008-01-30 15:06:56 följande:
    Haha då gifter vi oss samma dag. Vilken kyrka? *nyfiken*
  • AyBee

Aha, min m2bs mamma är från Småland så vi var inne på Vimmerby ellar Mariannelund först men kände att det blev lite för kämpigt att släpa ner alla dit. Vilken stad i Småland? Är ni därifrån?

• carinokenneth

skrev till dig i ett meddelande istället :P

Svar på tråden Oktober 2008/Höstbrudar 2008?