• Pumpkin

BT:s nya regler annonsering m.m.

Men jag ändrade ju ingenting i den texten? Det står exakt så

MissLovely skrev 2007-11-12 16:18:36 följande:
    Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-11-12 16:16:43 följande: Jo, men det har nog varit tydligt för er. Men tydligen inte för flera av oss då många har missuppfattat reglerna.
  • Pumpkin
    lillSessan: Du drar för stora växlar av det här. DU ska inte kunna tjäna på det du skriver, men DU FÅR tipsa om varor/tjänster som du köpt från ANDRA företag, såvida du inte har en personlig koppling till det företaget (du äger halva/din bror driver företaget/din man syr klänningarna osv). 
  • Pumpkin

Annars försvinner ju möjligheten att TIPSA, vilket inte är meningen. OK?

• Pumpkin

Såvida du inte kommer med tips som inte hör hemma där så fälls du inte. Tipsen måste komma på förfrågan, OK?

lillSessan skrev 2007-11-12 16:24:05 följande:
    då vill jag inte bli bockerad utav er om jag tipsar om kina,hårförlångningar osv och någon anmäler mig!!eller andra klänningssidor osv som definitvt inte har med mig eller någon jag känner med att göraPumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-11-12 16:21:34 följande:
  • Pumpkin

Bra!

Nu ska jag färdas hemåt, så vet ni varför jag inte svarar på ett tag

• Pumpkin

I första ledet är det vi moderatorer som behandlar anmälningar och friar eller fäller. Vid en överklagan är det Johan som omprövar ärendet.

malous skrev 2007-11-12 16:47:20 följande:
    Om man överklagar beslutet så går det alltså till en högre instans där ni som fattat det ursprungliga beslutet inte sitter med eller menar du att ni själva gör en omprövning?
  • Pumpkin

Många som annonserar här har deltagit i forumet för att svara på frågor osv.

Och så mycket måste man inte jobba för att få gratis reklam tyvärr...

Nanna_3000 skrev 2007-11-12 19:38:09 följande:
    Fast zukigirl, det finns en skillnadDe som betalar er för att få reklamplats får ordenkliga platser och de behöver inte göra ett piss, de är helt passiva.En person som gör reklam för sig själv måste läggan ner tid och vara aktiv på forumet för att lyckas. Jag menar, kan är ganska säker på att de flesta som köper reklam här aldrig bemödar sim med att läsa i forumet och hjälpa andra personer med frågor som inte har med företaget eller reklamen att göra.Så för att ta liknelsen med parfym, så blir det att om jag inte vill behöva göra något för så den kostar den, men om jag är beredd på att jobba som en gnu för den och inte få en lika bra parfym så kan jag få den gratis. Ingen stor skilland, men arbetstid är pengar
  • Pumpkin

Jag tycker att du sammanfattar det ganska bra Inget vinstintresse är nyckelfrasen!
    Länkar på länksidan måste jag dock säga att jag är osäker på.

zukigirl skrev 2007-11-12 19:57:21 följande:
    Så länge du inte tjänar pengar på att besökare besöker din externa bröllopshemsida så får du det.Likadant med ev länkar. Du får alltså inte ha något vinstdrivande intresse av det du länkar till.När det gäller Bröllopssidan så vet jag faktiskt inte. Men jag kan anta att det gäller samma sak där. Inget vinstintresse. Jag har inte hunnit läsa igenom hela den här tråden där det står vad jag fattar det som, det mesta om det här. Pumpkin har hängt med lite i den har jag sett så hon kanske kan svara på denna frågan?
  • Pumpkin

Det får de, så länge de inte gör reklam för sig själva. Mycket enkelt. Man får delta som privatperson helt enkelt.

sparkling star skrev 2007-11-12 20:46:16 följande:
    Jag anser dock att om det finns yrkesfolk här inne så ska de få ge adekvata råd och dela med sig av sina erfarenheter utan att det ska få kallas reklam.
Svar på tråden BT:s nya regler annonsering m.m.