BT:s nya regler annonsering m.m.
Mycket bra skrivet pickolina!
Mycket bra skrivet pickolina!
Hjälp och stöd är helt OK, så länge som du deltar som privatperson utan ekonomiska intressen.
Visst kan det bli lite fånigt, men faktum är ju att även om det är samma fabrik så tjänar ju du numera pengar på den.
Du verkar tro att jag är boven här och att jag har något emot dig. Så är inte fallet, det är väldigt svårt att ha något emot dig lillSessan, och det kanske är det som är en del av problemet
Dock, oavsett om du tjänar pengar på det eller inte så har det med ditt företag att göra och därmed är det reklam. Det är inte jag som har bestämt det och det är inget nytt, men anledningen till att det märks så stor skillnad är att det inte funnits moderatorer här så länge och innan dess så var anmälningarna dåligt prioriterade.
Det är alltså inte bara jag som behandlar anmälningar som handlar om dig och jag har definitivt ingen personlig vendetta med dig. Okej?
Jag hoppas bara att du kan fortsätta vara här och sprida glädje och kunskap utan att prata om ditt företag, det är liksom det som krävs.
Råd och stöd är (återigen) oberoende tips, tips som inte kan härledas till ens eget (/brorsans/sambons/bästa kompisens) företag och som man alltså inte kan tjäna pengar på på ett eller annat sätt. Länkar får läggas in i inlägg som oberoende tips så länge man inte bara slänger in länken utan en förklaring om vad det är/hur det passar in i sammanhanget osv.
Straffavgift är möjligen klumpigt uttryckt, men självklart har BT rätt att ta betalt för annonsering.
Varför lekskola? För att BT måste ta krafttag mot alla "gratisåkare"? Det är ju knappast BT's fel att folk inte vill betala för sig.
Självklart är det svårt, det förstår jag också! Vet inte vad mer jag ska säga annat än tänk dig för och var dig själv i så lång utsträckning som möjligt utan att göra reklam
Just nu är det en lite hopplös uppgift, ja
Jag ska ta upp det med Johan och se vad han säger. Hoppas att han kommer med ett svar på det imorgon