• Pumpkin

BT:s nya regler annonsering m.m.

Jag menar att man inte ska göra reklam i forumet eller på sin personliga sida, för det ändamålet får man köpa sig en reklamplats. Så enkelt är det.

sparkling star skrev 2007-11-12 22:38:25 följande:
    Straffavgift är ett oerhört klumpigt uttryck. Regler och dess formuleringar ska vägas på guldskål för att inte misstolkas.Vad menar du Pumpkin med att "folk som inte vill betala för sig" syftar du på att man ska köpa en reklaplats här?
  • Pumpkin

Tråkigt, men det är ju ett fritt land. Ha det gott.

sparkling star skrev 2007-11-12 22:41:16 följande:
    Jag kommer att lämna BT. Tack och godnatt!
  • Pumpkin

Som sagt, det här är inget jag kan eller vill svara på innan Johan har svarat mig på den frågan. Men eftersom BT till viss del är en marknadsplats och företagare SKA betala för sin reklamplats här så ser jag inte varför de inte skulle få ta betalt även för otillåten reklam.

Återkommer som sagt i det ärendet, eller om Johan gör det.

MissLovely skrev 2007-11-13 00:30:00 följande:
    Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-11-12 22:32:24 följande:Hur kan ni ha rätt att straffa?? Dina ord "ta betalt för annonseringen" är bara annat ord för att straffa. Det förstår jag inte hur ni kan göra, räcker det inte med att stänga av kontot på någon?Är ni säkra på att detta är lagligt?
  • Pumpkin

Nej, enligt de nya reglerna får annonser enbart finnas på plats avsedd för annonser.

lillSessan skrev 2007-11-13 07:57:55 följande:
    nämen jag måsta ju fråga,om man betalt en annons plats här då får man väl ha reklam på sin sida eller?? då betalar man ju bt per år eller månad eller vad det är. Då är det ju inte gratis reklam alls,ja då kanske man borde få annonsera på forumen också??ja alltså bara en tanke eftersom det är så mycket prat att man inte betalar för sig själv
  • Pumpkin

Åh, tack! Generad

Himesama skrev 2007-11-13 07:41:50 följande:
    PumpkinShit vilket hästjobb du får göra pga av de förfinade reglerna, men du gör det kanonbra! *heja heja heja*
  • Pumpkin

Jo, man får ha länkar. Dock är just det ett kapitel som jag inte helt har klart för mig än, så jag avvaktar svar från Johan!

Får du inte upp rutan "Bildbeskrivning" när du ska uppdatera/ändra alltså?

Fejs skrev 2007-11-13 06:14:28 följande:
    Jag förstår inte riktigt vad man får och inte får göra. Det finns en post som heter länkar, får man inte ha länkar där el vad? Sedan undrar jag vart man kan ange fotografens namn för bilder, när man ska ändra så finns det inte att fylla i. Känns som om jag inte fattar nånting.
  • Pumpkin

Toppenbra tips! Satt igårkväll och funderade på något liknande

Ickaflicka skrev 2007-11-13 08:24:12 följande:
    Ett tips till bt: ändra om i formuläret där man lägger upp bilder, så att det finns en egen liten ruta för upphovsrätt där man kan fylla i fotografens namn/företagets hemsida, då blir det mycket enklare för oss alla att följa reglerna!
  • Pumpkin

Ja, så ska det ju vara.

SacredHeart skrev 2007-11-13 08:31:20 följande:
    Alltså, man får inte länka till ngn sida som man har eget vinstintresse i... så har jag fattat det iaf Alla länkar jag har på min sida har jag absolut NOLL vinstintresse i, de har fina grejer, men jag tjänar inte en spänn på att visa upp länkarna. Så då är det OK att länka till dem???
  • Pumpkin

Problemet är ju att man inte får tipsa i trådstarten.

DetOrdnarSig skrev 2007-11-13 08:50:15 följande:
    zukigirl skrev 2007-11-12 21:57:24 följande: Men det är sånt här som jag tror är så förvirrande angående detta med länkning. Min inställning till dessa regler har varit att eftersom jag inte har några vinstintressen i något bröllopsrelaterat, så har jag inget att frukta. I Kina-klänningstråd-starten finns då länkar till ett antal företag, men då zukigirl inte har något vinstintresse i dessa företag så måste ju detta vara ok, eller? De finns ju där med ett klart syfte: att man ska kunna kolla in det vi diskuterar i tråden. Dessa länkar hjälpte mig när jag var ny annars hade det tagit många timmar att ens orientera mig om var jag ska leta. Menar ni alltså att dessa länkar inte är ok?
  • Pumpkin

Bra fråga. Teoretiskt sett så ja, men jag måste faktiskt kolla med Johan i den frågan.

DetOrdnarSig skrev 2007-11-13 08:58:43 följande:
    Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-11-13 08:54:53 följande: Ah! Så när nuvarande Kina-tråd "går ut" så kan någon starta en ny och sen kan jag gå in som första inlägg och säga "Dessa är några av de Kina-företag vi brukar diskutera här"?
Svar på tråden BT:s nya regler annonsering m.m.