• bumblebee jonis

BT´s Undersökning???

Vill Du vara med och tycka till om Bröllopstorget.se står det till vänster. Ja, varför inte tänkte jag. Kan väl alltid vara kul att få vara med och tycka till!

Men undrar ju nu... Vad gick undersökningen ut på egentligen???
    Trodde att det skulle handla om BT och inte vara frågor om hur många barn och bilar jag har och om jag bor i lägenhet eller villa...!
    Så nu till min fråga? Hur ska detta vara till nytta för BT???

• Svar på tråden BT´s Undersökning???
  • bumblebee jonis

Visst hade jag kunnat det, det har du helt rätt i men jag fick känslan av att de svar jag hunnit ge redan "reggats" då det inte fanns någon "avbryt-ruta". Man behövde ju liksom inte trycka på "skicka-knappen " som man oftast gör i undersökningar.

Med visst obehag menar jag mest att jag började undra vad de ville ha uppgifterna till... Ursäktar om jag utrycker mig otydligt. Börjar som sagt bli lite trött och ska nog snart uppsöka den sköna lilla sängen

• bumblebee jonis

Visst hade jag kunnat det, det har du helt rätt i men jag fick känslan av att de svar jag hunnit ge redan "reggats" då det inte fanns någon "avbryt-ruta". Man behövde ju liksom inte trycka på "skicka-knappen " som man oftast gör i undersökningar.

Med visst obehag menar jag mest att jag började undra vad de ville ha uppgifterna till... Ursäktar om jag utrycker mig otydligt. Börjar som sagt bli lite trött och ska nog snart uppsöka den sköna lilla sängen

viktualia skrev 2007-11-21 22:04:34 följande:
    bumblebee jonis skrev 2007-11-21 22:01:37 följande:
    ... Så tycker man att det är obehagligt är det ju bara att avbryta undersökningen och skippa att delta.
  • Hedvig

mmh, instämmer med många föregående talare ...

Jag struntade i att göra färdigt undersökningen & klickade på krysset i översta högra hörnet.

• bumblebee jonis
    Hedvig skrev 2007-11-21 22:20:38 följande:
    mmh, instämmer med många föregående talare ...Jag struntade i att göra färdigt undersökningen & klickade på krysset i översta högra hörnet.
    Aha...! Det fanns alltså ett sådant. "Sömngruset" i ögonen fick mig nog till att missa detta kryss
  • be happy

Hoppade också av. Tappade intresset när jag fattade att det bara handlade om att pricka in mig som konsument, inte förbättra sidan. "Spetsad" marknadsföring är bland det värsta jag vet. Gillar inte när andra talar om för mig vad jag behöver, vill ha eller är värd (jmf. Loreall reklam? "Det är du värd", anser mig nämligen vara värd betydligt mer än en ansiktskräm...)

• bumblebee jonis

Tycker att BT-redaktionen(?) kunde varit lite tydligare på vad de ville ha hjälp med. Om jag/vi är helt ute och cyklar så kanske redaktionen skulle kunna tala om vad det är ni vill ha ut av undersökningen. Om jag utgår ifrån frågorna i undersökningen(de flesta av dem) så tycker jag (fortfarande) inte att de hade med rubriken i den rosa rutan att göra!

Tycker hur som helst att det är lite fult att göra så att det låter som om det ska vara till hjälp för att förbättra sajten.

• Ickaflicka

jag hittade i alla fall en ruta där jag skrev lite kommentarer om sådant som kan förbättras, utnyttjade ni inte den möjligheten då!

• bumblebee jonis

Var lite trött igår... Missade den rutan kan jag säga. Hade en sak jag gärna skrivit där annars.

• SSM

Håller med Ickaflicka.... Om ni har så många synpunkter så kunde ni ju faktiskt utnyttjat rutan med vad som kunde förbättras. Och om man nu tycker att det var så farligt att svara på om man tänkte köpa bil eller vilken årsinkomst man har så kunde man ju, som någon annan sa, bara avbryta. Vaddå inte hittade krysset? Undersökningen öppnades ju ett helt vanligt nytt föster. "Alt F4" finns annars eller "Ctrl Alt Delete" om man gärna vill avsluta.

• bumblebee jonis

Som jag sa... var väldigt trött igår... Missade helt enkelt att det öppnades i ett nytt fönster och att krysset satt där.

Det som jag reagerade på mest med undersökningen (som jag skrivit tidigare) var att det stod: Vill Du vara med och tycka till om BT. Personligen tycker jag fortfarande inte att det var det undersökningen till största del handlade om.(även om viss möjlighet fanns att utrycka sig på något ställe) För mig var det mer en kartläggning av vilka som är här och det var inte det det gällde enligt frågeställningen de gjorde. Fel av BT tycker jag även om möjligheten till att avbryta fanns.

Svar på tråden BT´s Undersökning???