• bumblebee jonis

BT´s Undersökning???

Vill Du vara med och tycka till om Bröllopstorget.se står det till vänster. Ja, varför inte tänkte jag. Kan väl alltid vara kul att få vara med och tycka till!

Men undrar ju nu... Vad gick undersökningen ut på egentligen???
    Trodde att det skulle handla om BT och inte vara frågor om hur många barn och bilar jag har och om jag bor i lägenhet eller villa...!
    Så nu till min fråga? Hur ska detta vara till nytta för BT???

• Svar på tråden BT´s Undersökning???
  • mrsD

precis, d e väl för att få lite mer info om VILKA det är som besöker bt så o så många gånger i veckan osv..

• bumblebee jonis

Hade lite den funderingen också men samtidigt så är det ju mest annonsörer som har med bröllop att göra som gör reklam här. Och så stod det ju faktiskt. Tyck till om BT!
    Inte hjälp oss på BT genom att delta i denna undersökning eller liknande...

• Vårstabruden
    mrsD skrev 2007-11-21 21:44:43 följande:
    precis, d e väl för att få lite mer info om VILKA det är som besöker bt så o så många gånger i veckan osv..
    men om det stämmer så är det ju bra fräckt med tanke på all hysteri kring reklam på denna sajt... :-/
  • Risslan

Tyckte också den var konstig. Det kändes mer och mer skumt för ju längre ner bland frågorna man kom dessto längre från själva BT kom man...speciellt frågor om antal personer i hushållet och bilar och hur man bor och inkomst. Kändes inte riktigt bra faktiskt...

• Fresa78

Nä, det verkar ju inte vara för "vår" skull utan mer för deras, att kunna locka till sig annonsörer, visserligen kanske det blir mer pengar in som kan användas till förbättringar, men jag tvivlar på att eventuella intäkter går till det...

Kanske lite cynisk, men man vet ju hur det kan gå till...

• viktualia

De frågor som ställdes i slutet av enkäten är standard i den typen av undersökningar. Det handlar om att ringa in vilken typ av målgrupp som hänger på BT, vilka ekonomiska möjligheter de har och vilken profil som BTs målgrupp totalt sett har. Meningen är garanterat INTE åsiktsregistrering på något sätt, utan det handlar om att skapa en profil för vilka användare BT har. Dels för BTs egen skull och dels för annonsörernas skull.

Problemet med den där typen av undersökningar är att med hjälp av de där bakgrundsfrågorna (inkomst, bostadsort osv) kan endast generella slutsatser dras och de kan bli mer eller mindre rätt.

/Vickan
    som jobbar med enkäter till vardags

• bumblebee jonis

Kände faktiskt ett visst obehag av att svara på vissa frågor... Kanske bara är jag som är lustig...
    Trodde nog att det skulle vara frågor som tex. - Vad kan vi göra för att bli bättre eller vad tycker ni är bra och dåligt med detta...

Ursäkta att jag skriver lite lustigt... Börjar bli lite trött men jag hoppas att ni förstår vad jag menar.

• DetOrdnarSig
    Vårstabruden skrev 2007-11-21 21:48:35 följande:
    men om det stämmer så är det ju bra fräckt med tanke på all hysteri kring reklam på denna sajt... :-/
    Ja, fast hysterin kring reklam handlar ju också bara om annonsörerna, att ingen ska få någon gratis exponering. Jag tycker att det känns lite trist att annonsörerna verkar vara viktigast, inte de aktiva medlemmarna. Utan medlemmar, inga annonsörer. Men visst, utan pengar inget BT.
  • viktualia

bumblebee jonis skrev 2007-11-21 22:01:37 följande:

Kände faktiskt ett visst obehag av att svara på vissa frågor...
    ... det är ju helt frivilligt att delta och det enda du avslöjar är hur ännu en av BTs användare lever sitt liv - vilket som sagt framförallt är intressant för annonsörer. Så tycker man att det är obehagligt är det ju bara att avbryta undersökningen och skippa att delta.
  • DetOrdnarSig

viktualia skrev 2007-11-21 21:59:05 följande:

De frågor som ställdes i slutet av enkäten är standard i den typen av undersökningar. Det handlar om att ringa in vilken typ av målgrupp som hänger på BT, vilka ekonomiska möjligheter de har och vilken profil som BTs målgrupp totalt sett har. Meningen är garanterat INTE åsiktsregistrering på något sätt, utan det handlar om att skapa en profil för vilka användare BT har. Dels för BTs egen skull och dels för annonsörernas skull.
    Visst är det så, samtidigt var det inte så enkäten presenterades utan det låter som att man ska få tycka till om hur BT ska bli bättre. De börjar med de förväntade frågorna om BT och förslag på förbättringar och när man redan lagt tid på att besvara detta efter bästa förmåga kommer det alla möjliga frågor om inkomst, bilar och barn. Jag är inte speciellt intresserad av att lägg min fritid på att BT mer framgångsrikt ska kunna sälja in sig hos annonsörer.
Svar på tråden BT´s Undersökning???