Inlägg från: Långserud |Visa alla inlägg
  • Långserud

Göteborgsbrudar 2008 del 2

Godkväll! Åh jag vill också vara med på listan! 7 juni smäller det å jag sitter just å snyftar över att den herrgård vi tänkte boka bröllopssviten är abbonerad av ett annat lyckligt par.....snyft!

Inte mkt mysiga ställen i de trakterna där vi ska gifta oss så nu blir det med ljus å lykta som vi får leta.... snyft...

• Långserud

Hej alla!

Här kommer ett inlägg från mig! Inte ofta jag är med men jag kan lova att jag brukar läsa ikapp! Tid är en bristvara (samma för alla ofcourse men jobbet gör det sååå svårt hinna med!)

Men tack vare tips från er å andra har jag nu tagit tag i 2 puckar: Injudningskorten och klänningen!

Fråga om klänningen: Har hittat modellen med stort M (via mormors skavaller tidning hahaa)! Men behöver hitta en sömmerska, ngn som har tips?

Inbjudningskorten: Puckofråga men har hittat fina gröna kort på Panduro men skulle vilja ha text på framsidan av dem, tex på kyrkprogrammet "Långseruds Kyrka 7 juni 2008" el.likn. Men hur kan man få det tryckt där!?!!? Dagens puckofråga...kanske inte går? Kortet är ca 15*10 cm.

Så glad för hjälp!

Fortsatt trevlig bonde söker fru kväll!

• Långserud

Hej hopp!

Hoppas allt bra med denna fantastiska tråd!

Jag har några funderingar som jag skulle vilja stöpa med er...

1. Jag har hittat en sömmerska och en klänning på nätet (fööör dyr för mig). Ska träffa henne i januari å hons ka titta på bilden å så ska hon sätta igång sen antar jag. Men nu har jag en sån orosklump i magen....tänk om ej blir bra? Hur vet jag om jag betalar rätt pris?

2. Jag vet hur ringen ska se ut men har verkligen inte tid att gå runt och jfr pris hos guldsmederna, tips på hur jag hittar bästa stället?

3. Jag ska köpa typ resårtyg som jag ska klä stolarna med, vilken är den billigaste tygbutiken runt omkring här?

4. Ska göra inbjudningskort i fyrkantigt format men söker billigaste affären för kuvert?

Tack snälla tråd för hjälp! Både jag och min kära har mini lite tid så har inte tid att leta efter billigaste bästa lösningarna och jobbar kockotider å ej inne i stan så allt är bara meckigt...suck... lite klagande såhär på fredagskvällen! Må gott!

• Långserud

Hej hopp!

Sitter och skriver inbjudningarna å har slint i hjärnan, vem skriver man först (dvs Adam & Eva eller Eva & Adam): Killen eller tjejen i ett par? Eller den som jag/vi känner bäst? Mamma & Pappa eller Pappa & mamma?

Gaaaa alltid är det ngt!!! Å till råga på allt så var den typ av inbjudningskort som vi köpt på Panduro restade i lagret, de vet ej när de får in dem......jag gråter! Ska till MAP å se om de har liknande å har de det så ska jag se om jag kan lämna tillbaka de jag köpt på Panduro (fortfarande inslagna). Vad tror ni, går det??? När jag köpte de som fanns på Panduro sa tjejen i kassan att det var lugnt, det skulle komma in om ett par dgr å igåpr kom svaret att nä det är restat, vet ej när de kommer.....

• Långserud

Hej hopp! Längesen jag var inne och läste!

En fråga: Är det ngn av er som har en Schlins ring i vitt guld? Min är köpt i maj förrra året och ser ut som skräp! Har bliovit repig och hackig! Och härromdagen ser jag att jag tappat en av stenarna.

Garantin täcker detta men känns trist att få en ring i vitt guld igen. För om jag har förstått det så har Schalins höjt sin åpalladiumhalt i somras men nackdelen med detta sa tjejen i butiken är att de blir mjukare dvs lättare får fula repor och hack men blir mindre grå fula i färgen. Känns inte alls bra, väljer man mellan pest och kolera om man valt en ring i vitt guld?

Nästa ring kommer nog inte göras i vitt guld. Just nu går tankarna att hitta en guldsmed som känns förtroendeingivande och bra (tips ngn?), smälta ned ringen och göra en ny förlovningsring samt vigselring i Palladium. Låter det bättre? Ngn som som har palladium?

Hoppas ni orkat att läsa! Vår planering känns som om det tagit ett skutt den senaste månaden; Inbjudningskorten ute, cateirng beställt, band bokat, hotell bokat och framför allt klänningen inköpt!

Kram från mig!

• Långserud

Fru Trul: Ja det var jag!

Amor: En av de butikerna jag var på... bra service, underbara människor men just nu känner jag mig lite lurad pga att den har blivit så himla ful, den har ju gått sönder....men mer Schlalins fel än deras...

Tack alla råd! Ngn som har vitt guld? Märke? Palladiumhalt? Rhoserade eller ej?

Suck. En tjej på jobbet har Schalins vitt guld 18 K, precis som mig. Vet dock ej Palladiumhalt men hennes var jättefin trots att den var äldre. Dock var hennes rundad, min endast lite rundad. Kan det göra en del på kanterna också tro?

Jag som trodde Guld var hårt slitstarkt etc! Att det kan bli repor med tiden är en sak och att vitt guld blir lite gråare med tiden (vilken omrhodering fixar). Men hackig och skrovlig och gå sönder som materialet faktiskt gjort, det trodde jag aldrig!

Suck.... Till råga på allt så är det massor att göra på jobbet och mulet... Tycka synd om sig själv dag idag....

• Långserud

Hej Stenbruden! Är bild nr 5 också en Schalins? Den ser precis ut som jag tänkt istort. Och nästa är ung. samma som min förlovningsring, fast jag har endast en rad/kolumn. Och det är denna som du har nu, alltså bild nr 6 och den har inte blivit rispig/hackig och gått sönder? När köpte du denna?

Till er som frågade om band så ska vi gifta oss i Värmland så det blir ett band från de trakterna. Men jag var på kickoff med jobbet i helgen där ett band spelade som jag tyckte var bra. Kan kolla upp vad de hette och tfnnr om ni vill?

Ha det gott!

• Långserud

Hej hopp!

Vore jättekul om man fick följa med! Har ju inte varit med på någon tidigare men vore skoj!

Vad står på agendan?

• Långserud

Pyssel, mys & skvallerträff för bridezillas!
    Hemma hos Grund

2/2
    Astriden
    Majsis
    MrsD
    stjärngudinnan
    malinlars
    Barba
    Grund
    Amor
    Långserud

• Långserud

God morgon!

En fråga, hur mkt får ni betala för frisör + sminkning?

Jag ska betala 2000 kr för mig och mina tärnor 2 st, håruppsättning och sminkning. Rimligt pris?

Kommer ni bli provsminkade före? det skulle jag vilja så att man känner sig lugn. Ang. håruppsättningen ska jag dra ut bilder ut tidningar och så ska vi typ hålla upp håret och prata bara, hon sa att om man gör en uppsättning så blir det inte lika nästa gång å då blir man bara ledsen!

Ha en go dag!

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2