Inlägg från: Långserud |Visa alla inlägg
  • Långserud

Göteborgsbrudar 2008 del 2

Hej hopp!

Amen åh vad skoj med möhippa! Tjuvträna!

Amor: Du undrade om tyget som vi ska ha i taket och det får du gärna låna! Det är ca 90 m som vi på ngt sätt ska sätta upp i taket tillsammans med ett jätte ägg i stål typ... hm låt det men ja tror det blir bra! Jätteägget ska hänga i mitten och vara klätt i murgröna och sidenband. Sen har jag väl tänkt försöka sälja vidare tyget för en liten slant om det nu går!

• Långserud

BT-Hippan Yeay
    8 Mars
    Mysig lunch/brunch
    Spa/bubbelbad eller liknande
    Provning Choklad/Champagne
    Middag & party hemma hos Amor

Astriden - Nina
    Grund - Maria
    Barba
    Mrs D - Ida
    Långserud- Catrin

• Långserud

Ingen som har tips på vart man kan hyra dukar och servetter?

Hm....

• Långserud

Hej hopp!

Hm vi ska ha en kille + kompis (ej tillfrågade än men snarft så) som är baren ansvariga + framåt småtimmarna korvansvariga. En av dem kommer framåt morgonkvisten (hoppas på party till solen stiger upp) skjutsa hem gästerna (inte långt men ej gångavstånd). Ska tänka ut ett bra system för detta!

Tack för tips på hyra dukar etc. Vår cateringfirma har men dyyyrt enligt dem själva också då de de hyr av är Klässbols Linneväveri dvs de som levererar dukar till Nobelfesten.... känns ej nödvändigt med sååå fint!

Hittat ett ställe som hyr ut för 40Kr st (1,8 m linneduk) å servetter för 4 kr. HUr känns det priset?

God natt!

• Långserud

Hej!
    Hoppas att alla som ska på Bröllopsmässan får det skoj!
    Sug åt er av alla tips å dela med er på vår hippa 8 mars!

Jag ska till plantagen å titta på sån väv som var på Bröllopsbonanza i onsdags, har en ide om att byta ut alla gardiner till vita istället för den odefinerbara beige färg som det är nu....

Ngn som ska ha liveband? Vad får ni betala för det?

Vad ska ni ha för ingångs resp utgångsmusik? Skulle vilja ha en ABBA låt som utgång men ingen som passar, alla handlar ju typ om olycklig kärlek hahahha!

Go helg på er!

PS; Guuud va det var skoj att ses förra lördan!

• Långserud

Hej! Åh hur var mässa ni som var där? Funderar på att ta med svärmor dit imorgon medans sambo å svärfar renoverar.... hihihi jämn fördelning hahahaha.

Tack för info vad ni betalar för band å musik. Svårt veta vilken nivå som är normal liksom...

Å vikken miss vi gjort! Min mamma åker utomlands veckan före sista osa dagen.. dock finns svärmors nr på inbjudan också så torde inte vara ngn fara... men vi skrev hemnr vilket känns som en miss. Ni som inte gjort inbjudan än, skriv mobilnr för hur dte än är, inte ens föräldar är hemma många kvällar per vecka, iaf inte våra har vi förstått nu! Allt från träning, till middagar etc.

Ja Amor, jag köpte en Kanebo för ett tag sedan ska prova den hur den ser ut å om man kan gråta utan problem!

Någon som vill ta en fika snart? Vore kul prata mera brööllop!!! Just nu är det bordsdekorationerna jag tänker på!

Ha en goo helg!

//Catrin

• Långserud

hahaha härligt att ni är på för fika! Vad sägs om onsdag nästa vecka? Denna veckan är det redan fullbokat med jobbkvällar, kompis fika och på onsdag- hämta klänningen!!! Gulp har lite ont i magen, tänkt om jag ångrat mig ...åh vartför är man såååå omständig!?

Var på mässan idag. Fick med mig 2 bra tips, en om brudbukett (lite samma ide som den din mamma hittat Grund! Suuuper fräck!) och en om servetteringar/namnskylt (funderar på en 2 in 1 lösning)

Hur ska ni ha era namnskyltar/bordsplaceringsskyltar?

• Långserud

Nu ska jag surfa ringar, pratade både med de på Wranges och de på Jarl Sandin. Efter min ringkatastrof så kan jag lätt fläska på (bye bye sparkontot) på priset för nästa ring för att det ska kännas bättre....om nu Engelbert eller var de nu har för märken på JArl Sandin och Wranges är bättre... suck..mitt huvudbry fn. Är det bättre ringar på de butikerna?!

Dagens fråga från mig!

• Långserud

God morgon!

Tack för era svar ang. ring! Ska gå till Jarl Sandin, Wranges och Guldsmedshuset i Sävedalen och prata med dem och få förslag. Tror att jag vill ha en vitguldring ca 3mm bred med stenar på framsidan en rad.

Ja just det ja! Hur lång tid tar det att få en ring egentligen? Gulp? Är det panik? Vi gifter oss i juni...

Ha en bra dag!

• Långserud

Astriden, vi fyller ju år ung samtidigt. Fyller dan efter dig!

Får äta muffins med ljus i nästa vecka för att fira oss!

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2