Inlägg från: stenbruden |Visa alla inlägg
  • stenbruden

Göteborgsbrudar 2008 del 2

Förresten en fråga till er alla!!

Vi ska ha vigseln redan kl. 14. Vad tycker ni om tid på inbjudan?? Vi har funderat på kl 13 och att de får en välkomstbål när de kommer.. Är det för lång tid med en timma? Hur lång tid tror ni att det tar med hår o smink i snitt?
    Vi ska printa ut inbjudnngarna och blev jätteosäkra på tiden..

• stenbruden

Jasså ok, jag trodde att ni också skulle ha en vf. Va perfekt att ni vet vem han är!!!

Ja My verkar jättebra! Du får rapportera om ert möte sen!

• stenbruden

Hej tjejer!

Amor - Fy va jobbigt hoppas verkligen att hon är ok!!! Och att du får tag i henne snart!!

Astriden - Hur gick det med My???

Barba - Va kul med Berlin weekend! Hade ni kul?

Vi hade en ganska lugn helg, va på middag i lördags och pysslade med inbjudningarna hela söndagen.. Så nu börjar de bli klara! J gjorde alla rosorna och jag gjorde vax sigillerna så nu är det bara resten med att knåpa ihop dom med banden kvar..
    Vi har beställt en stämpel med vårt monogram som ska hämtas idag! Sks bli kul att se hur den blev!

Ikväll ska vi till Aspenäs och prata med vår kontaktperson.. Några tips på vad man ska fråga som man kanske inte har tänkt på??

• stenbruden

Långserud - Hur gick det med dina ringar? Har du pratat med dom?

Grund - Va trist med din ring!!!! Hoppas det löser sig!!

• stenbruden

Cristal - Detta är lite veligt tycker jag men om jag har fattat allt rätt så blir det som ett dubbelefternamn men utan bindestreck, det får man inte ha nu längre. Men jag tror ändå att man tilltalas med båda efternamnen och får post osv med båda. Vi trodde först att man kunde ta ett axtra efternamn som ett mellannamn som alltså bara står med men inte tilltalas eller adresseras..
    Rätta mig om jag har fel men så har jag fattat det..

Det med arvet vete sjutton men det borde ju inte spela någon roll efterson du ändå bär efternamnet "U" också! Om du tar båda så sitter de ju inte ihop som ETT namn. Det vore väldigt knäppt om du inte skulle räknas med som en med namnet vid arv!!

• stenbruden

Cristal - lättast är nog att du ringer eller knallar in på skattekontoret och ber de förklara detta för dig! Jag tycker det är jätteveligt att förstå.. Man kallar ju tom namnen för olika saker nu.. Mellannamn för mig är ett namn som man har mellan för ohc efter namn men nu verkar det inte kallas så utan alla förnamn osv. Förvirrande!

Dom borde ju kunna förklara bättre! Vi har bestmt att ta mitt efternamn rakt av nu och strunta i allt velande med att behålla.. orkar inte

• stenbruden

Aybee - Välkommen!!! Ja efter 6 år är det väl dags
    Vi tänkte också gå på mässan! Jag missade den förra nu så ska det allt bli av!
    Hur har ni tänkt er med lokal osv? Vad är ni ute efter? Vilken kyrka ska ni gifta er i? Många frågor...

Astriden - Va kul att det gick så bra med My. Vi ska ju träffa henne nästa måndag så det ska bli spännande...

• stenbruden

Amor - gud va skönt att det inte var värre än så med din vän!!!!! Ja man tror ju alltid det värsta... men det händer ju så mycket nu förtiden så det är ju inte så konstigt kanske. Usch ryser.. Men det är ju inte så hemskt att somna i en bil, bara lite ångest dagen efter

• stenbruden
    Grund skrev 2008-01-28 16:09:59 följande:
    Stenbruden: var beställde du stämpeln med monogrammet?
    Vi lämnade in mongrammet till en stämpel "makare" eller vad det nu heter på friggagatan! Den blev jättebra! Kul med en helt egen stämpel
Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2