• Lapinette

För mycket är aldrig tillräckligt.

Snacka om att jag är vilsen! Undrade så varför ingen hade skrivit sen i lördags på tråden och inte förrän då upptäckte jag att den var avstängd. Fast ... det var ju inte svårt att hitta er igen! Ska läsa ikapp när jag får lite tid över.

• Lapinette

Kul att du frågade för nu är maken i Paris! Men han har varit hemma och kommer tillbaka redan ikväll.

Annars så åker mitt humör berg- och dalbana. Det går bra i ett par dagar och så i söndags kom en gråtattack. Det hela hängde nog ihop med att jag först grät till Greys och sedan fortsatte vi med Kalla fötter och deras adoptionsdilemma. Sen blev det allvarssnack i tvättstugan. Det enda positiva med allt detta är att jag och maken bara blir mer och mer sammansvetsade.

• Lapinette

Amelle förstår precis hur du känner!!!
    Såg dock solen i söndags morse när jag vaknade. Satt och tittade ut över hustaken och solen som reflekterade i fönstren. Härligt! Sen så mulnade det ju på men det var ändå skönt att ta en promenad på Djurgården och ett besök på Rosendahls julmarknad. Satt där och åt ekologisk korv med bröd och lyssnade på julsånger. Köpte även lite småsaker, inlagda päron, saffranssskorpor och en liten tomte.

Kan meddela att jag får boka in mig på SATS-passen igen. Jag skrev nämligen ett brev till deras webmaster i förra veckan och klagade på att man inte kan se hur många missade klasser man har. Detta skrev jag innan jag visste att jag blivit bannlyst. I alla fall, fick ett mail i helgen där han/hon tackade för mina synpunkter och att de för denna gång tog bort min spärr. Igår blev det dancestep, idag pump! (Maken är i Paris).

• Lapinette

Härligt att läsa Gemmas långa inlägg på morgonen när jag "laddar" upp inför en arbetsdag! Idag är jag supertrött. Maken kom hem sent i natt och så har jag en förkylning som är på väg (men som jag tänker mota i dörren).

Gemma - maken var på möten i Paris och i natt när han kom hem smög han försiktigt in i sovrummet och la nöjt upp sina inköp bredvid mig i sängen. Den som känner honom riktigt väl (moi) kan direkt gissa vad han köpt - VIN!

M a o ingen julklapp till mig. Själv vill jag avstyra julklapparna och istället lägga det på en gemensam present, typ Villeroy eller Smiley-fåtöljen. Har gjort liknande de sista åren dvs vi har investerat i något gemensamt istället och sen bara köpt något litet till varandra typ en bra bok/film. Däremot lägger jag gärna ned mycket tankeverksamhet och pengar på en fin födelsedagspresent.

Visst går livet upp och ned just nu. Ibland funderar jag på om all denna psykiska press som man utsätter sig för i och med alla besvikelser är värd det vi försöker uppnå. Kanske vi ska vara nöjda med det liv vi faktiskt har och leva vi två? Sen så går det ju perioder då vi verkligen lever ut och njuter av livet men just vid IVF så blir det så påtagligt, ta det lugnt, inget vin etc. Nåja, nu i december gör vi inget. Vi dricker glögg, champagne och gör precis som vi vill. Vi drar igång igen i januari, antingen med att ta ett litet embryo från frysen eller med en full IVF igen.

• Lapinette

Stålis - turen till HK är nu inplanerad i början av april och denna gång så ska vi banne mig komma iväg. April verkade vara en bra månad enligt våra vänner men det la in ett litet "BUT" då han letar nytt jobb och då vet dem inte vart de hamnar.

Om jag lägger mig i boxningsdebatten så har jag provat det en gång för mååååånga år sedan och jag kunde banne mig inte ta mig ur sängen dagen efter. Hade så ont i ryggen! Numera kör jag väldigt sporadiskt Body Combat men där kommer jag inte ens i närheten av den träningsvärk jag hade efter boxningen.

Ska väl också tillägga att vinflaskorna maken kom hem med var inte direkt någon överraskning då han ofta kommer hem med vin när han varit i Paris. Han älskar ju gott vin och efter vårt besök på Pontus så satt han och kollade vad vinet vi drack egentligen kostade och letade sedan upp dyrgripar som var billigare på Systembolaget än i Frankrike. Vi får se om han vandrar iväg och köper dessa flaskor.

Gällande Pontus så var vi lite besvikna faktiskt. Ni vet när man har höga förväntningar och restaurangen håller en viss klass som vi inte tyckte att de uppfyllde. Maten var god, servitrisen supergullig men ändå så var det inte så bra som prislappen uppgav. Först fick vi vänta länge på vår förrätt och tillslut kunde jag inte få kontakt med maken som bara blev mer och mer irriterad. Maten var god men inte någon sensation, ingen överraskning. Sen så var vi inte så förtjusta i två-borden som står precis bredvid varanda med små glasskärmar emellan, som små bås. Kändes inte intimt att ha grannen precis inpå. I övrigt uppskattade vi vårt besök men tyvärr har vi nog blivit jäkligt kräsna för vi kunde inte låta bli att tycka att detta inte var värt priset.

• Lapinette

förhoppning - vi hade kanske lite otur samt att jag tror våra förväntningar var absolut för höga. Gå dit och testa!

Själv är jag tillbaka efter välbehövlig massage. Känner mig helt mosig och skulle helst vilja gå hem och lägga mig.

• Lapinette

Vi gör som Stålis dvs låter svärmor skämma bort oss under jul. Det blir då inget svensk julbord men det kommer vi ändå att få äta tillsammans på Gondolen med O's jobb. Funderar också på att göra en omgång julgodis, i mitt fall kola, då släkten i Frankrike tyckte om den så mycket.

Margaux - sniffa på en massa goda viner ikväll! Själv ska jag ta en tur förbi bolaget och köpa årets första glögg. Börjar bli riktigt sugen och då jag ska ha ett helt gäng tjejer hemma på lite SNÖ-smyckes försäljning i början på nästa vecka tycker jag att lite glögg skulle sitta fint. Maken har varit på bolaget på lunchen och införskaffat rödvin till helgen. Ska ha några vänner på middag.

• Lapinette

Mon dieu, 900 snittar! Otroligt duktigt.

Själv så tänkte jag vara extremt lat och bjuda på smörgåsar och te när jag har SNö-försäljning i nästa vecka. Köpa riktigt gott bröd, skinka, salami, goda ostar, skiva upp lite grönsaker och göra några kannor med roboiste. Sen efteråt koka lite glögg och bjuda på pepparkakor med blåmögel, saffransskorpor etc. Det är nämligen så att folk kommer från 18:00 så det funkar inte med varm mat dessutom är en av väninnorna allergisk mot allt möjligt så paj (ägg) går bl a bort.

• Lapinette

Ska kanske tillägga att jag sagt att jag bjuder på något lätt dvs inte riktig mat.

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.