För mycket är aldrig tillräckligt.
Tapetsera verkar supersvårt, har aldrig testat utan med varm hand överlåtit det åt hantverkarna. Har däremot rivit ner fem lager tapeter från ett helt sekel, det var i sanning det jävligaste jag varit med om (förutom att putsa bredspacklade väggar, fönsternicher och tak i en hel, 120m2 lägenhet... den hostan var inte att leka med). Favvoakiviteten är, uhm, bestämma hur det kommer att se ut. Gillar inte så mycket mer i renoveringsväg, men är en bra projektledare tycker i alla fall jag själv ;)
Nu har vännerna, journalisten och fotografen stuckit, vi har ätit middag och snart är det läggdags. Det var jätteskoj, fast svårt att koncentrera sig på att baka medan man pratar och någon antecknar samtidigt... höll på att glömma sockret i biscottina. Sen stylade jag vardagsrummet hur fint som helst med lussekattsfat, glögg, levande ljus, mossa, gran - you name it. De ville ha jul och jul fick de! Nu väntar jag med spänning på mappas reaktion när de öppnar lokalblaskan på julafton... Förhoppningsvis får ingen av oss en chock av negativt slag, i morgon bitti ska jag i alla fall läsa igenom artikeln och kolla att allt är OK. Amelle, eller hur HATAR man när folk kräver att få göra det men shit vad man förstår det när man själv sitter i andra ändan... ska i alla fall ha stor respekt för kreativ frihet men noll tolerans mot faktafel.
Värsta jag varit med om var nog när jag gjorde en jätteintervju med Ebba von Sydow och sen rättade hon hela texten med rödpenna, tyckte framför allt att jag använde för mycket kommatecken och på tok för långa meningar (var i all världen fick hon nu det ifrån ;) ) däremot var hon urcool för jag hade "fått ihop" texten genom att skriva att hon hade gucciväska och rakfönat hår, trots att hon dissade bägge fenomen som ute, och sen avslutade jag med att "även solen har sina fläckar." Hennes reaktion: "Visserligen var det en Chloe-väska och mitt hår är naturligt rakt och inte fönat, men jag bjussar på det för jag tycker att du fick ihop texten så snyggt." Då bara älskade man henne.
Lapinette, din make petig, vaaaa? ;)