Inlägg från: förhoppningsis |Visa alla inlägg
  • förhoppningsis

För mycket är aldrig tillräckligt.

Margaux
    Börjar med att säga att det är taskigt av tärnan att inte bjuda in dig till planneringen! Vet du varför hon gjorde så?
    Deltagandet under dagen måste du nog känna efter själv vad du tycker, jätte svårt att ge råd i det fallet.

• förhoppningsis

2000 kr utgifter brukar man behöva lite framförhållning inför, spec i januari. Kan du inte vara med på delar av aktiviteterna då - de som du tycker verkar kul + middagen.
    Jag hade folk som var med på delar av min möhippa, försvann ett par timmar och kom tillbaka, bla pga jobb och andra åtaganden.
    Som brud hade jag iaf full förståelse för att det måste ha varit hopplöst att hitta en dag när alla var helt lediga hela dagen.

• förhoppningsis

Ja det ligger något i det, det verkar som om det "måste" vara aktiviteter hela tiden så man nästan måste rusa mellan massager och chokladprovningar till klätterväggar och kickboxning. Ingen tid för att äta långa picnic luncher och prata och ha frågesport om det blivande brudparet mm. Eller överlag saker som kostar mindre att göra...

• förhoppningsis

Margaux
    Har de inte fått ett ja från dig och dessutom uteslutit dig från förberedelserna så är det inte ditt problem om de får betala din del.

Har ett litet problem, varför är det svårare att packa för kortare resor? SKa man vara borta lite längre tar man med sig fler alternativ + lite extra för man vet inte vad man känner för. Nu när jag ska packa för 3 dagar är det hopplöst! Det är ju mer extra kläder än vad jag någonsin kommer använda. Ett par jeans, ett par svarta byxor, en klänning som man har en polotröja under, en kjol osv osv då ska vi inte ens prata om tröjor och toppar. Eller skor...
    Packning för en vecka ungefär, jättefånigt! Jag brukar vara duktig på att komrimera min packning någorlunda, men nu när jag inte har en aning om vad vi ska göra under helgen är det svårt. Har en kompis där som vi ska träffa, han har lite ideer på saker och restauranger mm. Tar med varma kläder iaf, det ska tydligen vara väldigt rått i luften, sån kyla som går in i benen och man tinar inte upp förrän man fått ett varmt bad.

• förhoppningsis

Hej tjejer
    var tvungen att kika in fran London for att se hur det gar for jordnoten. Alla sager att dagarna man gar over tiden ar otroligt langa och frustrerande, verkar som om Gemma ar beredd att halla med om det...

Mitt jobb ar pa en advokatbyra som ligger vid Stureplan, mitt emot Riche ungefar. Jag ska syssla med bolagsratt och immaterialratt och det ska bli jattespannade! Jag borjar pa tisdag nasta vecka, dvs om ett par dagar.

Har passat pa att handla jobbklader har, hittils har det blivit 2 kostymer, 5 skjortor, lite ovriga klader + nya traningsklader och en aldeles under bar barbour jacka! Valdigt trott i fotterna nu efter att ha gatt nastan utan uppehall sen 10 i morse tills affarerna stangde vid 20 tiden, kanns nastan som om jag minskat en storlek bara under dagen =) Sa glad att jag kopte de lagklackade skorna!!
    I morgon blir det Tate Modern och storrea, 80% i de flesta affarer - later lovande, fast da blir det mest shopping till mannen, jag har nog shoppat tillrakligt for ett tag tror jag.
    Pa kvallen blir det middag och drinkar.

Ha en trevlig helg

• förhoppningsis

Gemma
    GRATTIS!! Å vad mysigt, hoppas att ni mår efter omständigheterna bra.
    Födde du helt utan smärtlindring? Inte ens lustgas el akupunktur? Otroligt imponerande, det är alltid imponerande men att det dessutom var en 3.9 bäbis gör att det är otroligt imponerande!
    Har ni något namn på tösen?

Ta hand om varandra nu och försök ta det lungt. När åker ni hem?

Jag är nu hemma från London efter en lätt kaosartad hemresa. Mannens flyg skulle ha gått 2 timmar innan mitt, vi åkte tillsammans till flygplatsen så tänkte jag att vi kunde äta lite där och kolla affärer. Ingen större ide för mig att stanna i London 2 tim extra. Efter flygolyckan var det kaos på Heatrow. Blev inbokad på ett tidigare flyg tillsammans med mannen. Det planet var väldigt försenat så vi fick matkuponger som kompensation. För mig var det inte så farligt, jag kom ändå hem 15 min tidigare än vad grundtanken var men mannen var mindre nöjd, han var 3 timmar senare än tänkt. Det planet jag skulle ha åkt med blev inställt så jag var mest nöjd över att ha kommit hem.

Efter att ha gått ca 1 mil per dag i 4 dagar är mina fötter ordentligt mörbultade och ömma, skulle verkligen behöva en fotmassage. På söndagen var vi på Selfridges och shoppade och sen promenerade vi i Hyde park och avslutade med te på Orangeriet vid Kensington Palace.

• förhoppningsis

Amelle
    Ja det var lite obehagligt med flygolyckan så nära inpå, men jag hde turen att missa den helt innan jag flög ner. Brukar trösta mig med att direkt efter sådana olyckor är säkerheten och beredskapen som högst.
    Te var supermysigt, väldigt fin lokal! Man är i orangeriet och det är väldigt mysigt, enorm takhöjd och stora fönster. Afternoontea började kl 15 och det var försent för oss som skulle hem den dagen. Så det blev lunch med cajunkyckling och sen drack vi en stor kanna te och åt belgisk chokladtårta. Väldigt tråkigt att vi missade det riktiga tedrickandet men det här var väldigt trevligt det med. Får gå på diplomat istället här hemma någon helg.

Det blev väldigt mycket shoppande jag sa till min svägerska att alla hade trevligt utom mitt kreditkort. Det skulle nog behöva semester efter det här, väldigt välanvänt!
    Mannen hittade en ny rock och ett par skor.

Gemma
    Det är nu med allt blödandet som giganttrosorna kommer väl till pass, stringtrosor funkar inte riktigt lika bra.

• förhoppningsis

missade starten av gossip girl nu när den har börjat sändas här, tänkte försöka "titta ikapp" innan nästa avsnitt.

Mannen är hemma och är ömklig, han är nyopererad i munnen och lever på vaniljglass och blåbärssoppa. Han har hyrt en trave film och ligger nu i soffan under en filt och tycker synd om sig själv.

• förhoppningsis

Gemma
    Var rädd att du skulle inse att de såriga och ömma bröstvårtorna inte enbart är en teknikpryl. Det är något de gärna lurar i de blivande mödrarna, vilket resulterar i att många felaktigt tror att de inte kan amma ordentligt, eller gör fel. Det skuldbelägger de nyblivna mammorna helt i onödan. Matningstiden kommer minskas sen, det är bara i början det tar en timme per gång, sen blir bröstvårtorna mindre utsatta.

Maxine är ett supersött namn, försökte hitta en någrlunda aktuell topplista, den jag hittade från 2006 var inte Maxine med på, hur ser det ut i Frankrike? Är det ett vanligare namn där?

Spännande att få åka hem imorgon, har ni en banankudde? Kudde som är bananformad och som är perfekt för sittande ammning, blir tungt för armen annars efter ett tag.

Nu ska jag till jobbet, första dagen - läskigt!

• förhoppningsis

Gemma
    Det är sånna saker som gör att jag är så tacksam över att så många jag känner har barn, de fick nämligen också höra att såriga och ömma nipplar var ett dåligt tecken på sina kurser, men alla hade ont, och alla de känner hade ont osv osv.
    Berätta gärna när du har använt bröstpumpen första gången, en del tycker att det är en befrielse för ömma nipplar.

Håller helt med dig om namnlistan! Hur kul kan det vara att ständigt ha en namne i klassen (eller fler)? Jag hade inte det problemet, var själv i hela skolan, bara 80-90 åringar med samma namn. Kom som en chock när mitt namn seglade upp på plats 4 på listorna och jag överallt hörde "****** LÅT BLI!" osv i mataffärerna. Hoppade högt varje gång i början.

Stålis
    Spännade med lägenhetsbudande, hörde om rånet i morse. Verkade väldigt avancerat med bomber, anglar och brinnande bilar längst flyktväg och polishus. Hur många är ni som budar?
    Tack för de snälla orden, är rätt omtumlad nu och känner mig minst sagt ickekompetent men jag anta att det är en del av första dagen på nytt jobb.

Som sagt första dagen är avklarad, phu! Kom upp ganska lätt i morse men det går nog över. Har ju vant mig vid att sova till 9 på morgonen senaste 6 månaderna. Fick ett stort fint rum med ca 4 - 4.5 meter i takhöjd och ett stooort skrivbort som jag nu får försöka sätta en personlig touche på. Började med att stoppa ner nagelfil och Elisabet Arden 8 hour cream i översta lådan så kändes det genast mer som mitt.
    Hade sen fullt upp med att lära mig datasystem, gå igenom rutiner mm. Lite läskigt och en helt overklig känsla när jag fick en bunt papper på bordet och "du kan väl ta reda på vad som gäller" och sen var det bara att börja arbeta. Helt annorlunda än på min praktikplats. Så olika områden inom juridiken att jag inte riktigt vet vad jag ska tycka och känna. På min praktikplats så var det ett område som är fullt av relativt enkla saker, testamenten, äktenskapsförord osv.
    Bolagsrätten är otroligt mycket mindre reglerad, så mycket mer flytande. Ska bli spännande att se hur det känns om ett tag när jag kommer in i det hela.
    Min nya kostym passade iaf superbra!

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.