Gemma
Det är sånna saker som gör att jag är så tacksam över att så många jag känner har barn, de fick nämligen också höra att såriga och ömma nipplar var ett dåligt tecken på sina kurser, men alla hade ont, och alla de känner hade ont osv osv.
Berätta gärna när du har använt bröstpumpen första gången, en del tycker att det är en befrielse för ömma nipplar.
Håller helt med dig om namnlistan! Hur kul kan det vara att ständigt ha en namne i klassen (eller fler)? Jag hade inte det problemet, var själv i hela skolan, bara 80-90 åringar med samma namn. Kom som en chock när mitt namn seglade upp på plats 4 på listorna och jag överallt hörde "****** LÅT BLI!" osv i mataffärerna. Hoppade högt varje gång i början.
Stålis
Spännade med lägenhetsbudande, hörde om rånet i morse. Verkade väldigt avancerat med bomber, anglar och brinnande bilar längst flyktväg och polishus. Hur många är ni som budar?
Tack för de snälla orden, är rätt omtumlad nu och känner mig minst sagt ickekompetent men jag anta att det är en del av första dagen på nytt jobb.
Som sagt första dagen är avklarad, phu! Kom upp ganska lätt i morse men det går nog över. Har ju vant mig vid att sova till 9 på morgonen senaste 6 månaderna. Fick ett stort fint rum med ca 4 - 4.5 meter i takhöjd och ett stooort skrivbort som jag nu får försöka sätta en personlig touche på. Började med att stoppa ner nagelfil och Elisabet Arden 8 hour cream i översta lådan så kändes det genast mer som mitt.
Hade sen fullt upp med att lära mig datasystem, gå igenom rutiner mm. Lite läskigt och en helt overklig känsla när jag fick en bunt papper på bordet och "du kan väl ta reda på vad som gäller" och sen var det bara att börja arbeta. Helt annorlunda än på min praktikplats. Så olika områden inom juridiken att jag inte riktigt vet vad jag ska tycka och känna. På min praktikplats så var det ett område som är fullt av relativt enkla saker, testamenten, äktenskapsförord osv.
Bolagsrätten är otroligt mycket mindre reglerad, så mycket mer flytande. Ska bli spännande att se hur det känns om ett tag när jag kommer in i det hela.
Min nya kostym passade iaf superbra!