För mycket är aldrig tillräckligt.
Så han ska lära sig franska, vad kul! Det kan han nog behöva om han ska vara i Paris. 30 % låter inte farligt alls, det är ju bara någon dag i veckan.
Med Rysslandsplanerna går det frammåt. Mannens jobb är lite sega och har svårt att säga något definitivt vilket gör det lite svårt att plannera något alls nu. Mannen är numera tf chef över Rysslandsavdelningen, hittar de någon som kan ryska men i övrigt samma kvalifikationer så får denne jobbet istället. Stor del av arbetet är i Ryssland och det är nästan nödvändigt att kunna ryska där eftersom ingen annan än höga chefer pratar något annat. Har de inte hittat någon inom 3 månader så får han det permanent. Under tiden kommer han vara mycket i Ryssland men nu när jag har fått jobb så känns det inte lika aktuellt för mig att flytta dit med honom. Han kommer troligen ha en lägenhet till sitt förfogande och vara där ett par dagar i veckan. Men så länge vet vi inte så mycket mer än så.
Känns lite konstigt att ha fått jobb som ligger ett par min gångväg hemifrån och nu planera en flytt längre bort, dessutom till en 30 kvm större lägenhet och veta att jag kommer bo där själv stor del av tiden om nu mannen hamnar i Ryssland.
Hör på era berättelser att det har funkat för er att ha olika varianter av distansförhållanden och det känns ju bra.