Inlägg från: förhoppningsis |Visa alla inlägg
  • förhoppningsis

För mycket är aldrig tillräckligt.

SATS Regeringsgatans trappa upp efter ett pass kan vara en riktig mardröm när benen skakar ordentligt.

Nu ska jag snart börja pricka av den långa "att göra listan" för dagen.

• förhoppningsis

Hejsan!
    Riktigt fint väder i Stockholm idag, promenerade bort till Ejes och köpte färska gelehallon till mannen. Det är mig veterligen det enda stället i stan som gör sina själv, men det är en trevlig promenad dit och tillbaka och såå värt det.
    Blev lite praliner till mig när jag var där men det var inte helt nödvändigt då jag brukar vara vara nöjd med chokladfabrikens sortiment. Var hos sjukgymnasten innan och fick min armbåge diagnostiserad och fick totalt tränings och lyft förbud med höger hand arm ett par veckor. Ejes passade perfekt som tröst och nu är det bara att hålla mig till mina minsta handväskor ett tag framöver.

Margaux
    Tycker ni gör rätt i att äta upp dem! Är de inte de som kallas för "det röda guldet" och någon Rysk (Stalin?) planterade ut?

Gemma
    Ja vist är det nyttigt men det finns bara ett visst antal olika sätt att tillaga dem på, sen får man byta ut tillbehören men inte ens det funkar i det oändliga.

Margaux
    Det är jobbkläder som gäller eftersom vi kommer direkt från jobbet. Funderar på att ha kjol och kavaj iaf, lite roligare än byxor. Ett par stövlar till det så borde det kännas lite mindre "Jobb". Pencilskirt funkar absolut på jobbet! JAg har ne svart klänning som är knälång och med smalt skärp i midjan, lite båtskärning upptill. Den borde funka med kavaj till på dagen. I värsta fall tar jag kostym och skjorta smälter in i mängden 100% och ingen märker mig.

• förhoppningsis

Izunia
    Gucci, är det katten? Nu blir jag lite nyfiken på var i Sthlm ni bor... har en väninna vars grannes katt heter Gucci, säkert ett ganska vanligt kattnamn men ändå.

Nu har flytgubbarna varit här med alla kartonger så nu kan jag börja packa lite i lugn och ro. Lyckades omlokalisera en fördrink som skulle ha varit här den 22 til en kompis så nu kan jag packa alla glas champange,drink mfl glas i god tid.

• förhoppningsis

Det har varit lite tomt på glamourbetraktelser från Cannes och Monaco på sista tiden.

Jag har precis varit på Liljevalchs vårsalong, inte speciellt bra i år faktiskt. Enligt mig alltså och jag är väl knappast någon konstkännare....

Vad det gäller små trehjuliga barnvagnar kan jag inte mycket, nästan alla jag känner har de stora svenska "Combivagnarna" dvs Brio och Emmaljunga sen har några Bugaboo men de muttrar över barnvagnsramperna. Izunia dina vagnar var riktigt fina! Har sett dem på stan flera gånger och gillat dem, de ser lättstyrda ut.

Gemma
    Låter som en trevlig dag, förstår att de andra mammorna var avundsjuka på din mage! Du ska se at ditt minimonster kommer kunna hävda sig väl i gruppen sen när hon är vaken.

• förhoppningsis

Izunia
    Börjar med att be om ursäkt för attjag inte hade helt koll.

Vad modig du är som byter hårfärg sådär, själv är jag blond och det mest vågade jag har gjort någonsin med mitt hår var när jag la lite blondare slingor förra sommaren. Har velat göra något mer drastiskt länge men det går likom inte, jag fegar ur!

Amelle
    Vilka saker gillade du?
    Jag gillade Bea Schenzfelts (kommer aldrig kunna stavad det rätt)klänningar , de 2 byråerna strax bredvid och den stickade lampan och bordet. Sen ett par tavlor. Har väldigt svårt för videokonst!

• förhoppningsis

God kväll!
    Haft en mycket jobbig dag med en rätt gnällig chef, eller så var det jag som hade pms och var extra känslig. Övervägde helt allvarligt att göra en Elliot (i Scrubs) och gömma mig i ett städskåp och gråta lite.
    Efter jobbet blev det sushi med en väninna och sen en liten glaskonst utställning på NK med bubbel och champange. Riktigt coola saker!

Gemma
    Vad jobbiga de amerikanska mammorna låter, försår att du väljer annat sällskap!
    Trevligt med en barnvagnsmamma runt hörnet att promenera med. 3 månader för tidigt måste vara hemskt, mår lillkillen bra?

Det är något som skrämmer mig enormt vid tanken på barn, sett så många som gått upp så totalt i mammarollen att de glömt vika de är själva. De är numera bara *****´s mamma. Det blir inte bättre när de ger mig "blicken" och säger saker som "du kommer förstå när du har fått egna barn" osv. Jag råkar tycka att det är helt ok att lämna bort babyn (ca 6 månader) nån timme för att gå och träna eller gå och handla eller så. Men tydligen är jag hemsk som ens föreslår något sådant. Hur kommer det sig förresten att om alla killar hittar på något och alla fruar/flickvänner ses samtidigt så hamnar alla barnen automatiskt med oss tjejer?

Amelle
    Tjejen med björken var lite humoristisk, hon som var utklädd till tiger och fifflade i en plankhög var bara konstig! Det blev inte bättre av att en som vi var där med jobbar med att dela ut pengar till konstnärer. Tror inte hon uppskattade min syn på vissa av "Konstverken"

• förhoppningsis

Amelle
    Jag tror att det är franskan som gör fransoserna vänligare. hAr varir i Paris flera gånger och upplever en markant skillnad i bemötande när jag försöker på franska mot när jag tar det på engelska. Min franska är dessutom näst intill obefintlig men det gör inget, alla är så mycket trevligare.

Gemma
    Stackare!
    Det är faktiskt inte ofta jag hör mammor erkänna att de saknar sina gamla liv lite ibland, men jag vet att det är många som gör det men de vågar inte säga något för de är rädda att folk ska tycka att de är dåliga mammor som inte bara glatt kastar sitt gamla liv över axeln. (se mitt inlägg ovan)
    Hoppas det känns lite bättre efter Moet och massage.

Vi firar inte heller alla hjärtansdag så hysteriskt, åt en middag tillsammans. FÖrsökte komma från jobbet tidigt och har nu ätit ihop och druckit lite vin. Nu blir det soffan och lite mys innan vi stupar isäng. Väcktes både i morse och i går morse av att bygget på andra sidan gatan drog igån 5.30!! Sen kunde inte jag somna om.

Hur ser era helgplaner ut? Jag ska försöka få lite ordning på packandet och börja med böcker och filmer, foton mm. Saker jag vet att inte behöver närmaste 2.5 vecka.

• förhoppningsis

God morgon Gemma
    tittar in och håller dig lite sällskap på tråden.

Här strålar solen från en klarblå himmel och jag vill inget hellre än att kasta mig ut på en lång promenad på Djurgården eller nått. Termometern säger -5 så det är nog inte så trevligt som det ser ut.

Idag ska jag roa mig med att börja packa inför flytten och gå till sjukgymnasten så en promenad blir det iaf.

Låter väldigt lovande att du inte vill byta tillbaka till det andra tidigare livet, som sagt det är aldeles för få mammor som är helt ärliga med sånt!
    Efter att ha läst om dina dagar och veckor som mamma så tycker jag att det verkar hur bra som helst.

Kul att din man hittat andra pappor att bonda med och att de kommer göra saker i grupp med barnen så ni får lite tid uan. Även om jag har svårt att tro att ni kan hålla er helt ifrån babyprat då.

Hoppas din väninnas baby mår bra RH är inte att leka med! Håll ditt minimonster borta så länge...
    Tycker de amerikanska mammorna verkar lite sektartade! Trodde att det bara var i skumma såpor som de var sånna men tydligen hade såpa författaren bara gett en naturlig bild av vardagen.

Lite synd är det nog om dig som missade tjejen som var utklädd till tiger, men då det var superdåligt så kan du lätt be valfri väninna klä sig i en stor gul dress och ge henne några pinnar så har du nog fått precis samma kulturupplevelse som den på Liljevalchs. (hrm berätta inte för nån "konstkännare" att jag sa detta)

näpp nu ska jag äta lite melon innan jag börjar packa...

ha en bra dag!

• förhoppningsis

Rita-Sue utnämns härmed till dagens namn!

Amelle
    Själv har jag så ont i armen att jag gärna skulle köra en dubbel vända pump träningsvärk bara armen blev bra. Akupunktur är läskigt men förhoppningsvis blir det bättre efter ett par gånger.

Sparade också håret innan bröllopet och klippte bara topparna och knappt ens det innan. Är väldigt sugen på att lägga i blondare slingor igen, hade det förrut och tyckte det var fint. Gäller bara att orka/hinna underhålla dem sen.

Samtliga böcker i hemmet utom en är nu nedpackad och jag tänkte sätta mig i soffan och se ett par avsnitt av gossip girl och dricka vin. Vinet är faktiskt ordinerat av sjukgymnasten så det måste ju vara ok! Trevlig kväll på er så får vi ses vad edt blir av det här snöandet.

• förhoppningsis

Amelle
    Jag har fått diagnosen "Golfarmbåge" vilket är som tennisarm fast på andra sidan armbågen.

allt bakteriedödande medel vi dränker hemmen i är nog inte så bra i längden, barnen får ju ingen chans att bygga upp immunförsvaret.

Izunia
    Grattis, ska ni göra nått sepciellt ikväll eller i helgen för att uppmärksamma det?

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.