För mycket är aldrig tillräckligt.
förhoppningsis: "Musarm" är ett rätt välkänt begrepp, man får det nog mest av att klicka för mycket tror jag. Köpte för övrigt en ny, jättefin bluetooth-mus idag till macen för den gamla började lägga av. Macmusarna är rätt usla så jag brukar köpa extra. Den här var jättedyr, hoppas den håller längre än den gamla (som var nästan lika dyr).
Fixade också äntligen hål i klockremmen, det kostade 150 spänn! För två små hål! Fick ta mig till ett jätteavancerat ställe i andra ändan av stan som bara befattar sig med lyxklockor, fylla i tre papper och sen pröjsa dyrt och få tre bautakvitton. Hmmm.
Vädret var åter gnistrande soligt så jag bestämde mig för att fixa många ärenden idag. Har gått och gått och gått. Köpte ett par fårskinnstofflor till mannen för det är så kallt och dragigt i vår lägenhet och handlade mat, sen gick jag hem, käkade och sen raskt iväg till Kanadensiska väninnan och hennes nyfödde son. Passerade PAUL på vägen och plockade upp tre ljuvliga bitar plommontarte med skivig pajdeg som vi åt till Chai-té i deras kök. Köpte också en supermjuk "flat out bear" till bebisen som mamman genast ville ha för sig själv. Jag sa att det gick bra, för bebisen vill antagligen bara ha nåt vrålfult och orange med stora disneyögon i alla fall. Hennes förlossning hade gått supersmidigt, som de flesta andra jag har pratat med, fast på deras sjukhus skriver de ingen birthplan (vi MÅSTE göra det på vårt för de vill veta hur vi vill ha det) och när bebisen var född tog de genast bort den och gjorde tester. Hos oss får man ha bebisen på bröstet om man vill, i åtminstone en halvtimme.
Sen vaknade sonen och låg och gnydde och skrek. Hon frågade om jag ville hålla honom och det vågade jag ju absolut inte, men då stuvade hon bara över honom och genast slutade han skrika och somnade på mitt bröst. Jag trodde att bebisar var tunga och jobbiga men den vägde ju ingenting och var mjuk och varm som en kattunge. Där låg han i 1,5 timme medan Jordnöten sparkade vilt och argt, haha. Den får se till att komma ut om den vill kunna bevaka sitt revir. Ja, det känns nästan som om man vågar ha barn själv nu.
Allt låter så svårt när man läser i böckerna och sen när man träffar dem så är det så odramatiskt. Min väninna var helt lugn och allt bara flöt på. Utom möjligtvis mjölken... det verkar inte helt okomplicerat.
Lapinette, superspännande med Hongkong. Har ni fortfarande planer på att åka runt i Kina eller nöjer ni er med Hongkong?
Margaux, 2 veckor före tiden är jättebra, den är helt färdigbakad då. De flesta av mina väninnors bebisar har fött fullviktiga bebisar ungefär då. Men det är såklart aldrig kul om man måste göra snitt (även om många VILL göra det). Hennes bebis verkar vara en törstig typ! vi kollade fostervattnet igår och det var fullt tillräckligt. Fattar inte hur de kan se det men läkaren hävdade i alla fall att det var så.
Kram, G