För mycket är aldrig tillräckligt.
Då säger jag grattis till båda!
Då säger jag grattis till båda!
förhoppning - våra vinkylar är riktigt billiga. Tror maken betalade lite under 6 000 kronor för båda inkl. frakt men då hade han kollat och letat ganska länge på nätet och frakten fixade han gratis genom någon slags kupongsida. Vi har dessa två på varandra och de har frostat glas framtill och är i silver vilket passar bra till kyl, ugn och micro som också är i borstat stål. Har dock inte kommit på hur vi ska utnytta utrymmet som vi fått över på sidan om kylarna. Det är 22 cm så det är svårt att hitta någon hylla, förvaring som är så pass smal. Tänkte skicka en bild och rådfråga vår inredningstjej...har inte "utnyttjat" henne på ett bra tag.
Stålis - har faktiskt heller ingen åldersnojja fast jag emellanåt önskar att jag vore 5 år yngre men då pga fertiliteten. Fick höra i förra veckan när vi träffade på en svensk man som vi skidade med en halv dag att han trodde att jag var 25 år! Tackar och bugar men sa åt honom att när jag väl tog av mig solglasögonen skulle han se mina rynkor. Men lite skoj var det...utan barn, långt hår och orädd i pisten så tolkas jag nog som lite yngre än vad jag är...men 25!!!
Låter som väldigt förnuftiga presenter! Gillar själv att få saker som man verkligen har användning för. Vet att mannen tycker likadant varpå jag bara ger honom upplevelser. Apropå upplevelser hoppas jag att vi kommer iväg på vår ballongfärd den här sommaren.
Maken träffade vår granne i hissen idag, de som också blivit tillfrågade om råvind och de tycker också att det är för dyrt. Vi får se vad som händer...om alla tycker att det är dyrt så får de antingen gå ned ytterligare eller så blir det inget alls. Vi kan tänka oss detta pris men då halva ytan.
Gemma - lika härligt som vanligt att läsa om vad som händer i ditt liv även om det numera är med en liten tjej inkluderat. Du lyckas få till det där lilla extra, lyxiga i vardagen.
Själv sliter jag på och har på två dagar lyckats dra in 3 nya kunder . Känns faktiskt helt ok att vara tillbaka. Speciellt då jag vet att det är dryga två veckor till nästa lilla tripp .
Amelle - vad skönt att ha hittat brudskorna redan nu! Jag köpte faktiskt ett par rosa skor till min klänning. Väldigt dov rosa färg ska jag nog tillägga och temat i inbjudningskort samt bukett gick just i rosa.
Fick igår inbjudan skriftligen till bröllopet i Paris i början av mars. Maken var rätt butter och kommenterade att de hade gjort två stavfel (grammatiska) fel i en och samma mening. Kollar man inte sånt extra noga innan man sänder iväg och trycker bröllopsinbjudningar. Det var bra att vi fick en skriftlig inbjudan också, inte enbart via mail, då vi nu åtminstone vet (man kan inte uttala) vad hon heter .
Förresten Gemma, har nu varit inne och tjuvkikat på dina foton i Facebook. Så trevligt att få bilder till all text du skriver här även om jag redan sett några som du så snäll mailat till mig.
Morning alla glamourgirls,
Idag en mycket mörk och regnig morgon i Stockholm. Hörde hur regnet smattrade mot fönstret imorse när jag låg i vår varma och mycket sköna säng och ville inte alls gå upp. Tycker att man borde få stanna hemma regniga mornar liksom soliga dagar ...
Margaux - förstår känslan av att stå och prata i 1,5 timma. Så skönt när deltagarna avbryter med frågor och diskussioner uppstår än när man har ett gäng stela gubbar (typ när jag var ute på ett stort revisionsföretag) som bara sitter och stirrar på en. Inte ett ljud, inte en fråga, så trist!
Trodde också att man alltid skulle skicka bröllopsinbjudan via post. Dessutom så sparar jag mina inbjudningar och sätter dem först i fotoalbumet, innan själva fotona från just det bröllopet. Nåja, folk verkar inte vara så noggranna längre (låter jag nu som en gammal ragata född 1900??!!).
Gällande loftet så vore det himla trevligt och något jag absolut skulle vilja göra men det bär emot att ta nya lån på 2 msek. Vet förresten inte ens om banken skulle vilja ge oss så mycket lån. Nåja, vår lägenhet är aldeles lagom för oss just nu. Skulle vi (mot all förmodan) bli fler medlemmar i familjen så kan vi åtminstone bo kvar ytterligare 2 år innan det är dags att hitta något större eller kanske ett hus där barnet för tumla omkring.
Gemma - låter som ni har fått en exemplarisk dotter som sover hela nätterna. Vad skönt! Och njut för som min väninnas mamma hade sagt (de har en dotter som sover 9 timmar i sträck varje natt) - det får du igen i tonåren !
Gällande franska, spanska och italienska så har jag försökt att lära mig dem alla. Problemet med om man redan har ett av språken ganska så färskt i huvudet och ska lära sig nästa är att man blandar ihop dem. Franskan är svårast och spanskan är lättast medan jag nog tycker att italienskan är vackrast.
Ser klart helt annorlunda ut när jag går till bolaget än när jag åker skidor. Normalt blir besök på bolaget på lunchen och då går jag "kontorsklädd" med kantiga och med bruna, kantiga glasögon. När jag åker utför så ser man nog mest min "oräddsla", flygande hårman och så solbrillorna. På bolaget behöver jag aldrig visa legg.
Din klädsel inför lördagen lät jättefin, vad är det du ska fira? Själv gillar jag kopparfärgat men svårt att säga hur du ser ut i dessa toner (vi sågs ju aldrig i Kapstaden ).
Du låter som en schysst brud Margaux! Själv är jag jäkligt strikt och trist! Har nog alltid varit det, kanske något som hänger med från tävlingsdansen och mina första arbetsår på bank.
Ahhh...det är din väninnas bröllop. Vad skoj! Själv hoppas jag på att hitta min out-fit i Barcelona. Vet att jag tjatar om det här men gud vilken besvikelse om jag inte hittar någon klänning... då får jag rota i garderoben eller böna och be mamma om att sno ihop en på ett par veckor.
Oj, det verkar nog snarare som vi är fler som INTE är jeanstjejer här inne än som är, eller ganska så lika. Jag hade knappt jeans när jag gick i skolan men har däremot börjat uppskatta dem mer på senare år och faktiskt så har jag börjat använda jeans till jobbet emellanåt, något som aldrig har hänt tidigare. Så idag sitter jag i jeans och en brun stickad tröja, SNÖ-smycken och så hade jag min 3/4 bruna skinnrock och högklackade bruna stövlar när jag kom hit imorse (på kontoret tofflar jag alltid omkring i birkenstock förstår inte folk som kan ha uteskor på sig inne hela dagarna...stackars fötter!). Annars är det ofta byxor, någon topp/skjorta och en kofta som gäller. Försöker undvika kostym så mycket det går numera men använder de (har nog en typ 10 st men använder 4 av dem regelbundet) dessa definitivt när jag ska ut till kund.
Diskuterade kläder till bröllopet (i mars i Paris) med väninna i Cannes igår. Hon påstod att på kvällen så är det ju partaj som gäller så då tänkte hon ha en partyklänning i svart och superhäftiga skor hon köpt i US. I sådana fall har jag redan min klänning fixad för kvällen. Har en superläcker svart klänning i chiffong (halterneck) som jag bara användt på nyår i Cannes och konsert i Monaco. En sjal till den så är kvällen fixad. På dagen är det cermoni hos borgmästaren och då ska man ju vara lite mer "korrekt" klädd. Där kommer problemet jag har ingen dräkt, alla kostymer jag köper så struntar jag i att köpa kjolen. Något förslag till outfit till den borgliga vigseln?
Margaux - min make har tjatat på mig men jag glömmer ideligen att fråga dig. Han är så nyfiken på vad du har i din vinkyl ! Mest för att få lite tips om vad vi kan fylla upp vår med nu när vi inte har tillgång till vinmässan i Cagnes sur mer samt vingårdar att besöka utan måste mer eller mindre förlita oss på Systembolaget.