• Lapinette

För mycket är aldrig tillräckligt.

Har faktiskt avbokat träningen då jag känner mig hängig med lite huvudvärk och ont i halsen. Maken blev som jag misstänkte bara nöjd och glad över beslutet och vill visst fira med champagne ikväll. Alla ser vi det här med träning på olika sätt. Istället ska jag möte upp en kompis som det är hopplöst att få fatt i då hon far och flyger hela tiden. Så det blir en kort fika nere vid Stureplan (jag trött och hon har bilen) innan jag drar hemmåt. Köper sushi på vägen och sen blir det Let's dance med sushi och champagne. Detta måste väl vara det optimala receptet mot en kommande förkylning??!!!

• Lapinette

Visst är det så! Men nu fick jag mail från min "krångliga" väninna. Hon vart tvungen att sticka iväg med sin syrras hund som blev akut sjuk. Så typiskt henne (tyvärr)! Nu har maken och jag precis avbokat våra pass så det blir direkt hem efter jobbet till champagnen.

• Lapinette

Iza - har jag missat något, är det TVÅ?

förhoppning - trist men man kan ju inte vara klädd fel om man kommer i mörk kostym och diskret skjorta.

Gällande tapeter så råder jag dig till att inte titta i alla kataloger utan ser ni en som ni tycker om kör på den! Fondväggen (mörbrun) som vi har i vardagsrummet såg jag redan innan vi hade flyttat. Den skulle jag bara ha! Sovrummet visste jag vilken nyans jag var ute efter så maken och jag tog en katalog och valde mellan 3 olika.

• Lapinette

Härligt att läsa om inredning och mascaror! Själv hade jag en tv och datafri dag igår. Kan varmt rekommenderas! Maken klarade självfallet inte av det utan hängde emellanåt framför sin dator men jag klarade av det galant.

förhoppning - vårt sovrum går i isblått med möbler i körsbär. Kall och varmt. Vardagsrummet har vita väggar och en stor fondvägg i mörkbrun schablontapet. Möblerna där går i bok och björk (ljusa träslag). Den nya bokhyllan är dock vit.

När det gäller inredningen så behöver ni ju inte bestämma allt nu utan flytta in och känn efter. Förstår om ni vill måla/tapetsera innan ni ställer in saker men jag menar det där med krukor, ljusstakar etc. Det är roligt att ha lite att fixa och titta efter allt eftersom. Själv ska jag titta efter ljusstakar och svartvita foton i Barcelona.

Hade vänner på middag igår samt deras 2-åriga son. Han var uppe och "lekte" med oss hela kvällen. Som vanligt blev han förtjust (alla barn blir det) i maken så de körde traktor runt bordet. Vi började middagen med lite martini och lite uppskuren salami, taleggio, oliver och tapenad. Sen blev det helstekt fläskfilé med ugnsrostade paprika, rödlök och zucchini. Till det ris och aioli. Har gjort detta förr och blev förtjust i receptet som både var enkelt att förbereda och gott. Till det bjöd vi på Sydafrikanskt Cabernet Saugivnon. Sen blev det favorit i repris, chokladfondanten. Fast denna gång mindre smör, mer mörk choklad och grädde med hallon till.

Gjorde två extra portioner som jag ska värma upp idag när en väninna kommer över på lite te och en massa skitsnack. Sen ska vi träna ihop. Maken har nämligen lämnat mig . Kändes löjligt nog supertungt när han packade sin väska och gick iväg till flygbussen. Han åker till Barcelona idag, på torsdag följer jag efter .

• Lapinette

förhoppning - jag körde pump förra tisdagen och hade då inte kört på typ en månad. Hade ont ända till helgen, riktigt så där så att jag var tvungen att ta tag i toalettstolen när jag skulle sätta mig. Så blir det varje gång jag haft mer än 2 veckors uppehåll och sen spelar det ingen roll att jag i princip alltid tränar. Fick med maken på ett pumppass i Cannes och han vägrade att gå tillbaka för att han hade så ont. Trist för han skulle verkligen behöva det.

• Lapinette

förhoppning - Gucci är hunden och Iza bor inte i Stockholm men det är inte lätt att hålla reda på alla här på BT.

Själv sitter jag kvar på jobbet. Hade faktiskt lunch med några BT-tjejer idag.

• Lapinette

Izuna - ett tecken på att man hängt här inne väldigt länge. Undrar förresten vad de andra glamorösa tjejerna tagit vägen så som Roslagsbrud och tjejerna nere på Rivieran?

• Lapinette

Izunia - kan du inte lägga in en bild i galleriet så vi får se dig som blond.

Igår blev det pump igen. Andra veckan i rad och redan så otroligt mycket starkare. Visst är det konstigt, uppehåll i en månad och första pumpen känns som 7 svåra år, sen andra omgången är man redan återhämtad och "superstark". Nåja, nöjd och glad mötte jag upp väninna för lite mat och vin på Tures. Måste ha varit hög för gud vad jag babblade. Ni vet så där så man får dåligt samvete efteråt då man kommer på att väninnan inte hann säga många ord. Hem till soffan och Brothers & Sisters. Någon annan som ser den serien, jag tycker den är jättemysig.

Ikväll blir det träning igen (dance) innan jag ska hem och packa inför Barcelona. Tror det är därför jag är "hög" och babblig. Det liksom sprudlar om mig just nu för jag ser så fram emot helgen!

• Lapinette

Hola amigas,

Här kommer ett litet glamoröst inlägg från Placa Catalunya i Barcelona. Ligger i sängen med makens laptop och vilar mina otrolig trötta fötter efter en lång dag på stan. Har idag hunnit shoppa två kostymer till maken och ett par exklusiva skor till mig innan det blev lunch på en exklusiv tapasbar. Sen blev det lite sightseeing med Sagrada Familia och Park Guell. Imponerande!

Får berätta mer när jag är åter vid min dator. Snart dags för vår sista kväll i Barcelona men jag hoppas denna inte blir lika sen och blöt som de två tidigare. Har varit ute och ätit med makens kollegor och det har innebaruti huvudvärk och allt för lite sömn. Ja, ja ... vila får vi göra när vi är hemma igen.

• Lapinette

Amelle - grattis i efterskott! Ser att du är bara barnet !

Barcelona var superhärligt! Åker defintivt ned nästa år om makens står på mässan (vilket han gjort de senaste 5 åren). Fötterna är otroligt slitna och trötta för vi har promenerat massor. Hann faktiskt nästan se allt som man "bör" se trots att vi mest promenerade omkring samt gick i massor med affärer. Jag var ju så shoppingsugen när jag åkte ned. Fast det blev inga större inköp för mig utan maken stod för de största med två kostymer och ett par promenadvänliga skor till sig själv och så mina festskor!

Skorna är självfallet med en hög klack i svart satin med swarovskistenar i två rader över tårna. De är riktigt sköna trots sin höga klack. Annars köpte jag själv mascara (Kanebo var det ju någon här inne som tipsade om - TACK!), en grön tröja, två spanska filmer varav en Almodovar och en svart bh (Calvin Klein). Så inget glamoröst för min del förutom skorna som maken stod för. Har därför lite klädbudget kvar att spendera här i Stockholm ...eller om jag sparar det till Hongkong i april. Vi får se!

Apropå Hong kong så sa maken till mig igår att den där idén med Hainan inte var så dålig trots allt. Efter 3 dagar i en storstad var han totalt slut. Så nu kanske det ändå blir en blandning med storstad och lite sandstrand på vår Kinaresa trots allt.

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.