• Amelle

För mycket är aldrig tillräckligt.

Verkar som att våra män har ungefär samma jobb, min kommer också chefa i några europeiska länder inklusive Frankrike, och din är ju också ekonom :) Det är ju krångligt med språket, men kanske får din man också plugga om det nu blir en flytt, i all fall för att lära sig basics.

Förstår om du inte vill lämna ditt jobb, jag stod ju inför samma val och valde att stanna. Så länge man har fullt stöd för sitt beslut från den andra parten är det enklare - vi sa ju att vi skulle testa 1 år och sen skulle antingen jag eller han flytta. Det är alltid enklare att bestämma sig för en tidsgräns, underlättar avsevärt när man ska vara ifrån varandra. Jag är superglad att jag stannade och det har gått över förväntan att ha distansförhållande. Nu blir jag ju lite sugen på att flytta till Paris, men vi får se i höst...

• Amelle

Då skulle jag nog ta tjänstledigt och försöka frilansa, tror jag. Nu har jag ju jobbat här i drygt två år, så det skulle nog vara okej. Alternativt jobbar jag lite på distans med det som går att göra, och frilansar utöver det. Men det ÄR svårt, jag gillar verkligen mitt jobb och fästmannen vill knappast tvinga bort mig, han vet hur mycket jag gillar det och skulle ALDRIG drömma om att be att jag bara skulle säga upp allt och flytta med honom. Det är helt och hållet mitt eget beslut.
    Sen kryllar det ju inte direkt av fasta jobb i min bransch, vilket gör det mer komplicerat. Det är nog därför jag är lite feg också.

• Amelle

WOW, superfin lägenhet! Ser ju helmysig ut, ljus och fin. Och grattis till jobbet, snacka om flow för Stålis.

Angående förvaring så tänk på höjden, beror ju lite på takhöjd men man kan ju ha bra skåp högt upp och sen använda en liten pall. Ofta har man ju ändå grejer man inte plockar fram varje dag direkt.

Min kille pluggade på Handels i Stockholm, läste företagsekonomi och finansiering.

• Amelle

Gutenmorgen flickor!

Gemma- det meckiga med gårdagens intervju var att det tog nästan tre timmar att åka dit, enkel väg, medan själva intervjun gick hyfsat snabbt. Var egentligen mest för att få ett case till artikeln samt bilder. Stressande att sitta och åka bil när man egentligen behöver jobba.

Alltså, det finns vl typ INGEN som lindar i Sverige? Har kollat lite på nätet men typ NADA. Det kanske är nästa stora grej som inte kommit hit än, det låter ju onekligen både smart och logiskt och verkar ju funka för er.

Sitter här med kaffe och tittar ut från 21:a våningen, blå himmel över Stockholm i dag. Har precis ätit gröt, kastat in en maskin tvätt och ska alldeles strax till gymet. Sen måste jag dra till jobbet, får allvarliga ryggproblm av att sitta här och knattra.

Har förresten börjat på en jäkligt bra bok, "Bitterfittan" av Maria Sveland. Handlar om en nybliven mamma och rekommenderas till alla nyblivna föräldrar, står det i ett av citaten på omslaget.

• Amelle

Gemma, måste fråga om dina Juicystorlekar. När jag skulle köpa en dress i Mexiko senast var det helt utplockat. Har tänkt beställa flera gånger på nätet men alltid fegat ur då jag inte vet hur storlekarna är.

Du är väl också ganska lång, tycker du att de är långa eller korta i benen? Och vilken storlek drar du?

• Amelle

Tackar Gemma! Måste nog prova ändå som du säger. Jag är 38 nertill och 36/38 upptill så det låter ju lite knasigt att jag skulle ha S i brallor och M i tröja. Bäst att testa innan, kan vara svårt med benlängden (vis av erfarenhet).

Brittans morsa är ju inte direkt en stilförebild :)

Vilken bra pushpresent du fick!

• Amelle

Kollar nu på länken du skickade och ser att hoodisarna ser SJUKT korta ut! Det var länge sen jag gillade magkort (även om det kommer tillbaka våren 2008). Vilken modell kör du på hoodie, vanlig eller lång??

• Amelle

Men förstår om du stolt vill visa upp din mage med tanke på att den redan är plattad! Måste vara superskönt (och ovanligt).

• Amelle

Hej i solen! I dag är det verkligen helt underbart väder och jag tänker inte jobba. Åkte till jobbet igår och satt rätt sent tills jag blev klar, viklet känns otroligt smart i dag. Skulle gått på spinning nu vid elva, men jag gick ju igår och solen lockar mer. Ja och sen ska jag städa och laga mat innan fästmannen kommer,

Hej Lapinette och välkommen hem! Ni verkar ha haft en helt underbar vecka, vekligen skidsemester deluxe. Barcelona är väl rätt snart va?

Gemma - kollade både på Mrs H och på nelly.com och de påpekar att brallorna är stora och hoodisarna små. Så det får nog bli samma size som du har. Är 179 lång så jag måste nog testa benlängden ändå. Bordeauxfärgen är supersnygg men verkar inte finnas överallt tyvärr. Får väl se om det blir en blå, känns lite roligare än svart. Kulglassfärger är inte riktigt jag, tyvärr, annars fanns det ju massa sådana att välja mellan.

• Amelle

Förresten Lapinette, nu har vi bokat lägenhet i Cannes! Blir en vecka där innan vi åker inåt landet. Vi är mest sugna på strandliv och god mat sådär i början, och så hittade vi en schyst lägenhet och slog till.

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.