• Amelle

För mycket är aldrig tillräckligt.

Hej girls!

Jodå, ordentlig träningsverk i dag för fästmannen, hehe. Han är ju också rätt mager och brukar mest konditionsträna, inte styrketräna.

Men håller med, pump är hemskt och man får alltid träningsvärk, bara en fråga om mer eller mindre. Känner ordentligt i både triceps och rumpa i dag.

• Amelle

Tillbaka från stallet och en rolig timme på favvohästen!

Margaux - det är inte särskilt spännande med vår renovering Stambyte i kök och badrum och då passar vi på att göra nytt såklart. Känns inte jätteengagerande då vi ändå kommer flytta snart så vi kör mest strategiskt och tänker att det ska kunna falla alla blivande spekulanter i smaken. Vita kakelväggar och mörkgrå golv i badrummet och så vitt i köket, ny kyl och frys etc. Så river vi ut det sänkta innertaket i köket så att sekelskifteshöjden på fönstren kommer till sin rätta.

• Amelle

Hum hum, har inte heller så mycket att tillföra på barnvagnsfronten.
    Tillbaka från träning: spinning och core, och ska snart möta sängen.

Margaux - tack för musiktipset, jag hänger inte alls med som jag gjorde en gång i tiden. Vet inte varför, förutom att vår stereo varit paj i 100 år och att jag bara har P1 igång, helst dygnet runt.
    Ska fixa förstärkaren och sen komma tillbaka

När bär det av till Argentina?

Gemma - era dagar låter myyyysiga! Har ni några planer för framtiden - stanna i Shanghai eller tjacka villa i Svedala?

förhoppningsis - var på Liljvalchs i helgen men har inte så mycket att jämföra med. Gillade en del grejer men mycket var... sådär.

• Amelle

ooooh, modigt Izunia! För du är väl brunett i grunden? På dina bröllopsbilder ser du ju riktigt mörkhårig ut.

• Amelle

Guten morgen!

Förhoppning ? gillade också Bea Szenfelds grejer, samt vissa tavlor, men de har jag glömt bort konstnärens namn på. Har också svårt för videoinstallationer men gillade faktiskt en ? den där tjejen kämpar med att dra upp/putta omkull en björk. Knäpp men lite rolig!

Ni som tränar på Sats, har ni testat PT-cirkel? Har hört från väldigt vältränade vänner och kollegor att det typ är det jobbigaste passet som finns. Ska testa imorgon tillsammans med en väninna.

• Amelle

Lappis - hoppas ni får det underbart i Barcelona och att solen skiner på er!

Gemma - huvvva, fattar att du ruttnar på vissa av morsorna. Överhuvudtaget så skrämmer det mig lite att vissa mammor blir så fanatiska. En kompis hänger jättemycket med andra lattemorsor och drar omkring på stan i stora gäng, hehe, och en annan har medvetet valt bort allt vad mammagrupper heter.
    Vet inte riktigt hur jag tänker mig att jag skulle göra, vill verkligen inte bli en sån där mumzilla som grottar ner sig i bebisträsket och bara kan prata bajs och barnvagnar. Som BARA definierar sig utifrån rollen som mamma. Känns som om att det måste vara rätt kvävande för ungen, dessutom.

• Amelle

Alla har vi sådana där jobbdagar förhoppningsis - hade en senast i förra veckan Känner väl igen känslan av att bara vilja gå och dra något över sig.

Hade handlat bubbel till ett pa väninnor osm skulle komma på besök men det blev inställt pga. influensa. Trist men också lite skönt att inte behöva stressa frän jobbet. Hittade ett par svarta, höga nubuckstövlar i lite ridstövelmodell som var på 70% rea, kunde bara inte motstå och har letat efter ett par sådana länge. Sen blev det lite påfyllning av sminket, en MAC-ögonskuggebas/highlighter, ett nagellack och en ögonbrynspenna. Jag har alltid korta naglar som målas sällan, håller igång i perioder och nu är det en sådan.

• Amelle

Nä, nu ska jag ta en skön dusch och krypa ner i sängen. Sov gott!

• Amelle

Gemma- låter tufft. Vet du någon orsak till att dottern beter sig så? Eller är det bara en fas tror du? Vilken snäll man du har som servar med Moët och massage!

• Amelle

För mig betyder Valentines absolut ingenting. Mannen kommer hem sent från la France och vi sparar allt firande till imorgon. Födelsedagar är ju så mycket roligare!

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.