• Lapinette

För mycket är aldrig tillräckligt.

Tackar och bugar Margaux. Ska meddela mannen så kan han få sitta och dregla .

• Lapinette

Amelle - Har inte varit på Portofino ...ja då menar jag restaurangen för i "riktiga" Portofino har jag varit flera gånger. Underbart ställe!! Åter till restaurangen här i Stockholm, har också hört gott om den så det ska bli spännande att få höra vad du tyckte.

Visst behöver det inte vara dräkt, bara något jag har fått för mig. Om jag inte hittar något blir det en nog en brun klänning med en liten bolerokofta över men jag kommer definitivt hålla mina shoppingögon öppna i Barcelona för andra alternativ.

förhoppning - gratulerar till kontraktet! Det rullar verkligen på för dig just nu med lägenhetskarusellen uppklarad och nytt jobb. Vad härligt!

Helgplaner? Har faktiskt inga helgplaner och tycker det känns jätteskönt då vi inte varit hemma på ett tag. Ska väl kanske försöka masa oss ned till Villeroy och hämta ut vårt porslin som vi beställde i juni (det kom i november) samt att jag vill storstäda lägenheten (det behövs!). Annars är maken sugen på att gå ut imorgon. Har mailat honom lite olika förslag och inväntar att han ska göra slag i saken. Själv skulle jag faktiskt nöja mig med att bara vara hemma.

• Lapinette

förhoppning - var det du som stod och klämde på väskan på Rizzo Kungsgatan igår vid 18-tiden? Jag tittade nämligen på samma väska samtidigt som en annan tjej.

Ikväll blir det träning och soffan för min del också. Superbra fredagsaktivitet tycker jag. Det blir nog lite gott att äta och så lite vin som vi har över sen någon kväll tillbaka.

• Lapinette

Till mitt försvar ska jag säga att det är nog den enda butiken jag har besökt på hela veckan. Har ju lagt köpförbud på mig själv (förutom om jag hittar en bra träningsväska) tills jag åker till Barcelona.

• Lapinette

Vi är nog ganska så udda för varken Restaurangen eller Pontus tyckte vi var så speciellt imponerande. Restaurangen var för min del bra men maken har svårt med vad han kallar för "tapas" så själva konceptet tilltalade inte honom och på Pontus kände vi inte "wow" pga flera olika saker. Sen är det självfallet så att kraven vi stället på dessa restauranger är betydligt högre än när vi halkar in på vår favoritindier på gatan...men så är även priserna.

Igår efter ett hårt spinningpass så slog vi oss ned med en varsin martini i soffan, lite tapenad och annat gott medan vi väntade på att maten skulle bli färdig i ugnen. Lätt underhållning på tv och sen bums i säng. Precis vad jag orkar ta mig för en fredag kväll.

Idag så tog vi en tur till Stureplan. Först blev det lunch på Tures. Gillar det stället. Alltid trevligt att sitta där och spana på folk och så gillar jag deras toast skagen alt. räksallad. Det slank ned ett glas Chablis också. Gick sedan och hämtade vårt porslin på Villeroy och uträttade lite andra "måste" ärenden innan vi kom hem. Känns alltid skönt när man gjort sådana där småsaker som man tänkt göra väldigt länge. Sjönk ned i soffan med en stor kopp te och en chokladbit och såg en fransk film.

Nu snöar det för fullt ute och jag känner mig jätteglad över att det faktiskt inte blir någon middag ute ikväll. Snöstorm och nymensig = stannar gärna hemma! Det blir istället helstekt oxfilé med ratatouille och så självfallet rödvin, Medoc.

• Lapinette

Semlor är gott men de senaste åren har det bara blivit 1-2 stycken just på Fettisdagen. En på jobbet och så en med maken. Försöker nu att hålla igen lite efter veckan i Italien då jag säkert lade på mig både muskler och fett. Fast bra att ha lite extra på vintern så man håller värmen .

förhoppning - tror du har missuppfattat mig när det gäller Restaurangen. Maken har svårt för tapas dvs flera små smakupplevelser. Ingen av oss förespråkar jätteportioner utan det är mest han som har lite svårt med för många olika smaker. Nå väl, svårt att förklara åt en annan men han kände inte "tjohoo" efter vårt besök där.

Idag blir det att pyssla lite hemma, städa, tvätta samt att jag måste gå igenom en presentation jag ska hålla imorgon (så motiverad....NOT!). Vi får se om vi tar oss ut för en bio eller något eller om vi kokongar oss totalt.

• Lapinette

förhoppning - det låter otroligt skoj att inreda! Kan du inte beskriva lägenheten? Däremot är det inte lika roligt med själva flytten, oavsett om man anlitar flyttfirma eller ej så tar det så mycket tid. Knäppte igår några kort på vår lägenhet och även om jag inte tycker vi har gjort så där jättemycket så är det ändå stor skillnad när jag jämför mot korten vi tog för 1 år sedan. Så visst händer det saker men just nu tar vi det ganska så lugnt. Trevligt att inte hasta iväg alldeles och förändra lite då och då. Har bl a fortfarande soffa och fåtölj på önskelistan.

Tufft att ta hand om en 4 månaders baby! Har själv faktiskt aldrig suttit barnvakt. Som jag redan skrivit så är jag inte speciellt barnkär och ingen har någonsin frågat om jag velat.

Annars så var vi på bio igår och såg Charlie Wilsons war med Tom Hank och Julia Roberts. Den var bra fast jag har lite problem med dessa filmer som glorifierar USA.

Ikväll ska vi nog träffa väninna från Cannes som är uppe i Stockholm. Hon är väldigt spontan så även om vi chattade i förra veckan så nämnde hon aldrig att hon skulle upp hit (hennes syster dotters dop). Nåja, hon ringde igår kväll och troligen ska vi träffas ikväll.

• Lapinette

förhoppning - kommer tyvärr inte ihåg hur man gjorde för att få bildgalleriet offentligt men jag hade också problem i början. Har inga andra bilder än bröllopsbilderna upplagda här på BT. Vi får se om jag lägger upp ett par bilder för en kortare tid. Är inte så förtjust i att visa för mycket.

Väldigt stor trea, tycker vår är stor som är på 86 kvm men ni har ytterligare ett vardagsrum. Vi har tvättmaskin men använder den aldrig då vi istället tycker det är så praktiskt med tvättstugans maskiner och torkskåp. Vi har utifall att vi behöver spontantvätta samt att vi tror den blir användbar när och OM vi får barn. Samma sak gäller egentligen badkaret.

Gemma - nu får du förklara dig, vad händ med blodklumpen och är du helt ok nu? Förstod inte heller om du tog ut den utan bedövning eller om den fortfarande ligger kvar.

Ikväll blir det nog klassiska Tranan. Ska möta upp glamorös Cannes väninna. Ta ett glas vin och en massa tjejsnack innan maken möter upp oss en timma senare för lite mat.

• Lapinette

6 månders bröllopresa!!!!!!!!! Ja, det kallar jag resa. Berätta mera ....!!!

• Lapinette

Oj, de är t o m värre en annan BT-kompis jag har som just nu är på safari för andra gången och sen ska till Mauritius. I fjol var de i Provence, Rom, Sydafrika och Nya Zeeland. Har säkert glömt något ställe...men du förstår nog vad jag menar. Fast å andra sidan, jag gillar att vara hemma också.

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.