• Lapinette

För mycket är aldrig tillräckligt.

förhoppning - bra planerad lägenhet. Ni kommer att få det superfint där! Vardagsrummet måste vara gigantiskt...eller?

Själv satt jag på Tranan igår och pratade, pratade och pratade. Hann dricka lite vin också . Träffade upp Cannes-väninna och sen anslöt maken efter en dryg timma för middag. Hade jättetrevligt så vi märkte inte ens att alla andra gick från Tranan, vi blev sist ut. Känner mig lite trötter idag men det är bara att försöka gaska upp sig för ikväll blir det pump och middag med en annan väninna.

I övrigt så försöker jag planera in en ny IVF men schemat jag fick från min läkare igår var inte alls som mitt schema i höst så nu krockar sprutor med bröllop i Paris . Vet inte alls hur jag ska göra för hur kul det att gå på årets fest nykter?

• Lapinette

Amelle - bröllopet ska vi gå på. Det är inte riktigt något option att inte gå då det är en nära vän till maken samt att flera av våra gemensamma vänner (bl a tjejen jag träffade igår) ska dit. Jag har ju så sett fram emot det. Det är bara för mig att bestämma mig om jag ska partaja eller om det blir att ta det lugnt. Skulle vi skjuta på IVF'n så skulle nästa omgång krocka med Hong Kong, därefter troligen med makens tjänsteresa till Israel...ja, ni förstår läget.

• Lapinette

Känns inte direkt som något måste ! Dock vet vi inte om han gjort rätt val till brud då de knappt känner varandra men det är en annan femma. Högst troligt blir detta årets största och bästa fest (som vi blir bjudna på). Det här bröllopsfesten ska hållas: www.domainedevilleray.com/

• Lapinette

Har verkligen försökt på alla sätt och vis och dra ut på min nedreglering så att min sprutor inte krockar med bröllopet. För att dra en hel dags ringande hit och dit där jag mestadels pratat med underbara människor på Carl von Linné tilll en arbigga på Sophiahemmet så kommer jag att köra enligt min egen läkares och Carl von Linnés plan och jag kan dricka på bröllopet! Systern på CvL sa att det är helt ok och förstod mycket väl mitt dilemma. Hon t o m frågade - du är väl inte gravid. Nej, knappast för då skulle jag inte göra en IVF. Men då så, du ska inte dricka under graviditeten men nu är du ju inte det så då är det ok. Ska dock använda mitt förnuft dvs inte dricka för mycket utan ta det måttligt.

• Lapinette

Amelle - jag tog en kurs (har även gjort det tidigare) hos Make Up Store och sen sminkade jag mig själv. Känner mig tryggare så och har ju ändå lite vana sen alla år jag tävlingsdansade. Nu gällde det ju bara att vara lite mer diskret och inte "krigsmålad" som man är då.

• Lapinette

Amelle - smink gjorde jag själv men hår fick jag alltid hjälp med. När man dansar är det lite som teater dvs det ska synas på håll så därför görs allting extra, extra. Sen ska vi inte tala om allt som är fejk, typ naglar, brunkräm etc. Snacka om ytlig sport man har hållt på med.

• Lapinette

Härligt att se att Gemma kommer in här på BT för jag försökte och försökte igår men det gick inte!

Margaux - usch vad trist att vara magsjuk. Något jag blev rekommenderad var att äta ris, ris och vit fisk. Sen blev det en del blåbärssoppa och cola.

Amelle - fixade också allt hemma dvs hade en tjej som kom hem till mig och satte upp mitt hår, sminkade mig själv och sen drog maken och jag iväg till Mariefred. Det var himla skönt!

förhoppning - bröllopet kommer att äga rum ca 1-2 timmar utanför Paris.

Gemma - GOTT NYTT RAT-ÅR!

Vågar inte skriva längre om BT kastar ut mig igen.

• Lapinette

Amelle - din helg låter jättemysig! Själv hoppas jag på träning med maken ikväll (jag är snuvig och han har nackspärr så beslut tas under dagen) och sen kanske lite sushi innan vi lullar hem till tv'n. Imorgon har vi inget inplanerat under dagen men vi behöver både handla och städa lite för på kvällen har vi kompisar på middag. På söndag åker maken till Barcelona och eventuellt ska jag träffa några kompisar på dagen, träna och sen försöka jobba lite alt. pyssla hemma på kvällen.

Så det är maken din som är excelmuppen. Hos oss är det jag! Lägger alltid upp värsta planerna inför semestrar och självfallet bröllop och IVF.

• Lapinette

Margaux - din tankeläsare, sitter just nu och printar karta så jag ska hitta till hotellet i Barcelona. Kom precis på att jag inte ens visste namn eller adress. Kan ju vara bra att ha. Maken åker på söndag och jag åker på torsdag. Just nu är det typ 16 grader och sol där. Hoppas vädret håller i sig för det skulle vara underbart att få uppleva lite vår!

• Lapinette

förhoppning - tycker ditt förslag på sovrum låter jättefint. Jag tycker absolut att sovrum kan få vara lite mörka. Hade själv en mörkare blå i mitt förra och sov jättebra där. Denna gång valde vi dock att ta en ljusare färg. Vårt sovrum låter faktiskt som ert, ljusblå/grå nästan vit färg på väggarna men sen är möblerna i varma färger, körsbär.

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.