• Lapinette

För mycket är aldrig tillräckligt.

Japp, idag började jag med nässprayen. Har en väldigt cool attityd till hela denna omgång men vi får väl se hur länge jag klarar av det...ju närmare desto mer "nipprig" och hoppfull.

Klippning, vad härligt! Själv har jag låtit mitt hår bli ovanligt långt och vildvuxet. Försöker få lugg och andra små tester att växa ut men det är inte lätt när man har självlockigt. De kommer till en viss längd och sen står de rakt ut! Nåja, ska till frissan om en vecka och vi får se om det bara blir topparna eller kanske en helt ny, kort, frisyr. Toning blir det alltid då håret vid min bena tenderar att ändra färg (grått).

Helgen...tja ikväll ska min make träffa min bror + kompis på Riche så jag är gräsänka (händer nästan aldrig). Tänkte spinna (fast jag fortfarande är förkyld) och sen köpa lite sushi med mig hem. Det blir helt klar soffan och Let's Dance ikväll. Imorgon har jag brunch med BT-tjejerna (barntråden). Det är några av dem som kommit upp från Göteborg så det ska bli skoj att träffas. Har bokat bord till 9 tjejer och 5 barn! Tänkte köpa lite gott med mig på vägen hem, typ räkor eller annat för maken har lagt Pol Rogen på kylning. Det blir vår första "hemma" lördag själva på jättelänge. Vill bara mysa, äta gott och se bra filmer.

• Lapinette

Visst gör en skumpa på kylning livet lättare! Håller fullständigt med.

• Lapinette

Bättre sent än aldrig här kommer mina skor. Maken undrade varför jag inte skickade länken istället för några halvtaskiga foton med mina trötta Barcelonafötter i skorna. Nu när jag precis provade outfiten insåg jag att websidan t o m står i skorna!

www.pedrogarcia.com/

Klicka på spring/summer 08 collection. Det är skorna i mitten i raden längst ned. Mina är svarta.

• Lapinette

Champagne och skaldjur här i kväll! Alltid trevligt och toppen när man behöver springa ned i tvättstugan mellan varven med kall mat. Har även klämt Gudfadern 2. Klassiskt och bra men attans så långt. Blir lite notstalgisk med all sicilianska.

• Lapinette

Margaux - javisst är det karborre. Lite lustigt tycker jag men faktiskt himla praktiskt då hålen normalt hamnar lite fel. Jag menar alltid skulle man vilja ha ett hål där det inte finns något.

Vet ni vad vi gjorde idag? Vi impulsköpte ny soffa och fåtölj. Impuls då vi inte alls hade planerat att göra det men tog en sväng med bilen och då hade de 10 % rabatt på hela sortimentet. Maken var visst på shoppinghumör så han tyckte vi skulle slå till. Samtidigt så är det ju inte riktigt impulsköp då vi bestämde oss för dessa möbler för nästan 1 år sedan (med vår inredningstjej). Dock fick vi snabbt bestämma oss för tyg och färg på fåtöljen för det hade vi inte gjort tidigare.

• Lapinette

Morning girls, sportslovsvecka i Stockholm så jag ser fram emot en lugn vecka med något mindre trängsel på morgonbussen. Skönt! Tänkte även unna mig att gå hem i tid om kvällarna och inte förbereda veckans presentation (för jag har ingen denna vecka )!

Amelle - är också nyfiken, vad blir det för kök?

Margaux - trist att du inte är nöjd med hårfärgen. Själv gör jag ju inga drastiska förändringar utan fyller i lite mörkare eller ljusare nyanser i mitt mörka hår. Fegt men det blir liksom aldrig fel.

Izunia - förstod att du skulle gilla mina skor! Och vad härligt ned New York. Nu när jag betat av Barcelona på min lista över städer jag vill besöka så ligger New York absolut i topp. Har aldrig varit där, inte ens satt min fot i USA.

Gemma - vad härligt att det har blivit rutin med lilltjejen så du känner dig lite mer fri och får ordentligt med sömn. Era helger i Shanghai låter helt underbara!

Vet att jag tidigare har tjatat om soffan och fåtöljen här på tråden men här kommer de igen:

www.slettvoll.se/sofa_rocket/cms/67
    Soffan kommer dock ha mörbruna fötter och ett tyg som går i vitt, beige, guld (svårt att beskriva) men en beigeaktig nyans.

www.brunstad.se/default.aspx&product=3075
    Fåtöljen kommer att gå i samma slags material som soffan fast i brunt. I princip samma bruna färg som vi har på stolarna till vår matsalsdel. Foten kommer att vara i bortstat stål (då det går igenom i hela lägenheten).

• Lapinette

Zea - tackar, tackar! Insåg igår att vi snart har hela Norden representerat hemma. Måste bara få in lite finska möbler.

• Lapinette

Gemma - kom faktiskt på att våra köksmöbler är från Finland! Så jag behöver inte köpa några servetter . Så köksbord och stolar från Finland, sovrummet från Danmark och så svenskt, danskt och norskt i vardagsrummet. Hmmm...Island blir svårt att klämma in någonstans.

• Lapinette

Zea - du får jättegärna flytta några kvarter bort och ta våra fönster också! Dessvärre så kan vi faktiskt inte tvätta vårt stora vardagsrumsfönster. Det kommer en firma varje vår och tar alla fönster på huset just för att det inte går att öppna/är för stort.

• Lapinette

Morning girls,

Visst är det aprilväder?! Ena dagen sol och nästa regn. Tror ni det kommer snö imorgon? Sitter helt solokvist på jobbet då folk antingen har tagit sportlov eller jobbar hemifrån. Själv tänkte jag sitta hemma och jobba på fredag då jag ska ta långlunch och klippa håret. Vi får se om det bara blir topparna eller om det åker av rejält. Det hela beror nog på om min lugg har växt ut tillräckligt.

Iza - det hela beror så på vilket tyg man tar. Vi hade räknat med 15 000 men den gick på 10 000 . Ändå valde vi ett tyg från den senaste kollektionen. Blir verkligen glad när jag ser den fåtöljen (smile!).

Amelle - vad härligt att lägenheten börjar ta form. När får ni flytta in igen? Och när är det ni ska till Paris? Du har säkert nämnt det men mitt minne är som en lite ärta. Vi åker om 10 dagar fast det blir ju enbart för bröllop.

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.