Härligt att läsa om inredning och mascaror! Själv hade jag en tv och datafri dag igår. Kan varmt rekommenderas! Maken klarade självfallet inte av det utan hängde emellanåt framför sin dator men jag klarade av det galant.
förhoppning - vårt sovrum går i isblått med möbler i körsbär. Kall och varmt. Vardagsrummet har vita väggar och en stor fondvägg i mörkbrun schablontapet. Möblerna där går i bok och björk (ljusa träslag). Den nya bokhyllan är dock vit.
När det gäller inredningen så behöver ni ju inte bestämma allt nu utan flytta in och känn efter. Förstår om ni vill måla/tapetsera innan ni ställer in saker men jag menar det där med krukor, ljusstakar etc. Det är roligt att ha lite att fixa och titta efter allt eftersom. Själv ska jag titta efter ljusstakar och svartvita foton i Barcelona.
Hade vänner på middag igår samt deras 2-åriga son. Han var uppe och "lekte" med oss hela kvällen. Som vanligt blev han förtjust (alla barn blir det) i maken så de körde traktor runt bordet. Vi började middagen med lite martini och lite uppskuren salami, taleggio, oliver och tapenad. Sen blev det helstekt fläskfilé med ugnsrostade paprika, rödlök och zucchini. Till det ris och aioli. Har gjort detta förr och blev förtjust i receptet som både var enkelt att förbereda och gott. Till det bjöd vi på Sydafrikanskt Cabernet Saugivnon. Sen blev det favorit i repris, chokladfondanten. Fast denna gång mindre smör, mer mörk choklad och grädde med hallon till.
Gjorde två extra portioner som jag ska värma upp idag när en väninna kommer över på lite te och en massa skitsnack. Sen ska vi träna ihop. Maken har nämligen lämnat mig . Kändes löjligt nog supertungt när han packade sin väska och gick iväg till flygbussen. Han åker till Barcelona idag, på torsdag följer jag efter .