• Lapinette

För mycket är aldrig tillräckligt.

Skorna är verkligen typiskt mig! Jag menar sådana som jag bara älskar att gå och klämma på i skoaffärern men som jag inte köper pga av förnuftet (aldeles för dyra för att bara användas någon gång per år) men nu blev det ju en present från maken och jag kommer att vårda de ömt.

Vädret, ja det var runt 17-18 grader och sol förutom söndag då det var mulet fram till 13:00 och sen sol ! Satt igår på en uteservering på ett litet torg ner i de gamla delarna av Barcelona, åt lite tapas, drack Rioja och njöt av solen. Härligt! Kan varmt rekommendera en weekend i Barcelona under lågsäsong. Jag betalade 1 500 kronor för min flygbiljett med Spanair/SAS.

• Lapinette

Amelle, härligt med Paris! Vi åker dit om 2,5 vecka men det blir ju endast över helgen och helt inriktitat på bröllopet. Gör inte så mycket då vi var i Paris senast i slutet av maj fjol (ja förutom maken som åker dit lite då och då i jobb).

• Lapinette

He, he, skylla på influensa går ju alltid ! Jag har haft en förkylning liggandes i bakhuvudet i typ 10 dagar så de första två dagarna i Barcelona skyllde jag min huvudvärk på den...fast det kanske var den där Mojiton som jag tog vid tolvsnåret på natten eller Cavan?

• Lapinette

förhoppning - tog självfallet kort på skorna direkt när vi kom till hotellet på kvällen. Maken har dock inte lagt över korten på sin dator än men jag säger till när jag lagt in ett kort här.

• Lapinette

förhoppning - !!! Har inte presenterat mina nya skor för resterande "familjen" utan lagt dem i sin kartong i skåpet i väntan på resan till Paris. Kan meddela att jag däremot har andra egenheter.

• Lapinette

Hej Gemma!
    Undrade när du skulle dyka upp här.

Ahhh ... så Kanebon är vattenfast. Det är därför jag hade så svårt att få bort den igår kväll. Fattar inte hur jag lyckades kvällarna innan. Tycker den funkar jättebra då jag tidigare inte har varit så nöjd varken med Dior Show eller Elisabeth Arden.

Här är en till som fortfarande känner sig lite halvdan. Är inne på min andra vecka med lite snuva, lite ont i halsen. Huvudvärken försvann dock i helgen, tack och lov! Ska ändå gå och köra pump idag men funderar starkt på att avboka dancepasset imorgon då jag förra gången var helt väck (jag t o m ramlade inne på passet vilket aldrig har hänt förut). Jobbigt att inte vara sjuk men samtidigt inte frisk...hate it!

Fast jag har ju ingen liten som pockar på min uppmärksamhet utan kan ju gå omkring och tycka synd om mig själv och lägga mig ned och dö om jag vill. I natt vaknade jag dock två gånger vilket innebar att jag kände mig helt död imorse. Sa faktiskt till kollegorna "hur i hela fridens namn ska jag sen känna/må/orka OM vi får barn"?

• Lapinette

Kom på att jag efter ha tagit removern sedan tvättade ansiktet i varmt vatten och gnuggade av resterna i handduken när jag var i Barcelona. Helt ok när någon annan tvättar handduken varje dag .

• Lapinette

förhoppning - trist att du inte trivs på jobbet. Kan tänka mig hur det känns och vet att det betyder så mycket. Har själv varit på ett ställe (1 år) som var absolut fel för mig. Säger som alla tidigare att försök att hålla ut ett tag så kanske det känns bättre men visst titta på annat under tiden. Det är så viktigt att man trivs.

Margaux - låter jättehärligt och intressant med Argentina. Har några kompisar nere i Frankrike som var där för ett par år sedan men inte i vinsyfte utan för att surfa runt på vågorna.

Zea - det var länge sen sist! Höll inte ni på att flytta när du var inne här senast?

Själv tog jag mig ledigt från danceklassen igår (bokade in mig på yoga istället ikväll) då jag fortfarande inte är helt kurant. Gick iväg och köpte en ny träningsväska på Adidas Concept Store och sen hem och lagade fläskkotlett med bulgur, rödlök, katrinplommon, mögelost, äpple och ruccola. Har blivit en sån där vardagsfavorit hemma den senaste månaden. Maken som var lite småhungrig fixade apertiser i form av tapenad och en martini med massor av is och en citronskiva. Trevligt medan man lagar maten! Och till efterrätt blev det en ruta mörk choklad Lindt och Greys Anatomy.

Annars så känns det som att de sista månaderna (i veckorna) endast består av jobb. Har haft och kommer att ha minst en presentation i veckan och det tar en hel del tid att förbereda. Sen toppar man detta med lite resor hit och dit. Har därför inte alls tänkt på att jag ska börja nästa IVF-omgång på fredag. Horror!!!!

• Lapinette

Zea - det är min andra omgång (IVF) och jag är totalt avtrubbad just nu. Har njutit i 3 månader med att inte alls (nästan) tänka på barnalstring och känner absolut inte för att ge mig in i den där svängen igen men, men vad gör man?

Lägenheten låter mycket intressant. Så det är en etagelägenhet. Kan du inte beskriva lite? Vi har ju fått erbjudande om att köpa råvind men tycker hittills att priserna de gett oss (den sjönk så vi får se om det sjunker ytterligare) varit för höga. Vet ju hur mycket arbete det är med renoveringar...orkar inte ens tänka tanken.

• Lapinette

Zea - det låter inte illa! Dock är vår lägenhet redan på 86 kvm och de har erbjudit 60 till (råvind) som vi inte känner behov utav. Visst, vi tar de 60 kvm om de skänker dem till oss men vi har inte råd och ork just nu. Däremot har vi sagt att ca 30 kvm vore lagom (skulle då landa runt er storlek dvs ca 116 kvm).

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.