Inlägg från: förhoppningsis |Visa alla inlägg
  • förhoppningsis

För mycket är aldrig tillräckligt.

Gemma
    låter som att allt i er lägenhet valde att strula samtidigt, vilken dålig timing nu när du behöver lugn och ro!
    Om folk ringer när du ska sova, lägg av luren eller ställ på ljudlös. Man får göra så - jag lovar! Så länge du sover/vilar middag på dagtid kommer det alltid finnas folk som prickar in precis den tiden att ringa på. Det är samma regel som säger att telefonen ringer så fort man lagt sig i badet.

Letar fina inspirationsbilder till sovrummet men hittar inte så mycket. Försökte kolla på hemnet men det var så många hemska så den mappen blev mycket större och jag blev deprimerad.

Nu ska jag ner och träna

• förhoppningsis

Amelle
    Kommer du inte in där eller syns inte bilderna?

Hur gör man för att de ska bli offentliga då?

Fick precis besked om att boken jag var med och skrev ett kap. i nu finns i bokhandeln! Undrar om jag ska köpa en till alla som fyller år närmaste tiden. Risken finns att de dör av tristess... men jag måste erkänna att jag är rätt stolt!

• förhoppningsis

Nu har jag ändrat lite i inställingarna och tror att galleriet syns. Hojta om det inte gör det så får jag fnula vidare...

Nu har jag varit och tränat och funderar på att ta en promenad i det fina vädret. Blir nog en tripp till bokhandeln för att hämta ett ex av "min" bok och sen in på färg/tapetaffärer och kika lite.
    Så underbart praktiskt att vara ledig en dag då alla andra är på jobbet.

• förhoppningsis

Hejsan tjejer
    Då har jag uppenbarligen fått bilderna att synas i galleriet nu, det borde ligga en instruktionstext på sidan för uppladdning.

Margaux
    Jag läste en kurs i immaterialrätt och då hade det tidigare under flera år pratats inom medicin/immaterialrättskretsar om att det sakandes en bra bok inom området. Så vår kurs skrev en, eller snarare vi delade upp ämnen att skriva uppsats om, varje uppsats blev sedan ett kap i boken. Nu finns den i juristbokhandeln och det känns lite roligt. Alla inom den här specifika delen av juridiken jublar och har sett fram emot boken så den fick ett varmt mottagande. Resten av männsikorna kommer nog inte ens veta att den finns men det gör inte så mycket då de inte skulle förstå så mycket av den ändå.

6 månaders bröllopsresa - wow! HUr funkar det med jobb mm?
    Tycker att det låter som en bra sak att göra tillsammans, besöka 150 länder låter som ett bra projekt tycker jag.

Låter som ett trevligt bröllop, men varför var pappan så otrevlig? På sitt barns bröllop borde man väl kunna hålla masken, om inte annat så för brudparets skull.

Vi flyttar den 1 mars så det är lite mindre än en månad dit.

Izunia
    Kul att få gå på ultraljud och titta på det växande pyret, har ni något arbetsnamn?

• förhoppningsis

Izunia
    Lägenheten byggdes för bara 4-5 år sedan så vi målar om lite och tapetserar så vi får det som vi vill ha det. Lättare att göra det innan vi ställer möblerna på plats för sen blir det nog inte av.
    Än så länge är det en hyresrätt så vi kommer inte göra något åt badrum och kök även om de inte är de roligaste jag sett så funkar de absolut.

Med arbetsnamn menar jag lite som Gemmas "Jordnöten" eller "grodan" eller så. Har ni namnförslag är jag iof lite nyfiken på dem också.

• förhoppningsis

Halloj!
    Har jobbat hårt idag och sen tränat ch nu precis kommit hem, gissa om jag kommer sova gott!

Flytten närmar sig nu och vi har bestämt oss för att gå på den stora inredningsmässan i helgen. Var på hem & villa mässan förut men då fastnade alla killar på teknikdelen största delen av tiden. Mannen gillar inte inredningsaffärer, eller snarare han gillar inga affärer så det är skönt att ha allt på samma ställe. Går vi en vanlig vända på stan så brukar han se varje affärsbyte som en möjlighet att föreslå att vi ska gå hem, luncha, fika osv.

Amelle
    Jag hade en tjej som kom hem till mig och fixade mitt hår och smink på bröllopsdagen. Jätteskönt att slippa åka runt och släpa på klänning och allt annat.

Margaux
    Stackare! Har du provat sockersalt lösning? 1 tesked varannan minut och du kommer känna dig mycket piggare fort. Smakar apa men det funkar! Det är det man ger till dysenteribarnen i Afrika, när de kommer orkar de inte röra sig men ett par timmar senare så går de ut själva.

Lapinette
    Det är väl kul med en sport man är välklädd och tillfixad samtidigt som man gör något man tycker om. Många sporter är svettiga och lortiga.

Gemma
    Nu känner jag mig nästan lite hemsk när jag säger det här, men jag är lite tacksam för att du inte rusat iväg till gymmet redan. Det visar att du är en normal människa och inte den überglamourmamman som jag alltid inbillar mig (spec efter att duinte tog bedövning mm) utan att du "bara" är en glamourmamma. Att du precis som alla andra mammor jag pratar med är trötta, mycket på grund av utnötningen att inte få sova en hel natt på evigheter, det sliter mer än man kan tro. Att du dessutom erkänner att du blivit lite grinig mot mannen och att du inte rusat till bodypumpen dagarna efter förlossningen, att du har ömma nipplar osv. Måste erkänna att jag var lite orolig om det var den standarden som var satt för bebisliv här på tråden =) Hade inte varit lätt för oss andra att leva upp till sen.
    + att jag började undra om inte vissa av mina väninnor var lite väl gnälliga =). Så tack för att du "bara" är en väldigt glamourös mamma!

Lapinette
    Förstår att du inte vill missa bröllopet, stället såg superhärligt ut!! Var ligger det? Tror att din medelväg blir bra. Så länge du fått ok från läkaren kand et ju inte vara någon fara. Skulle också välja att ta den i samband med bröllopet istället för under HongKong resan.

Izunia
    Nej gör vi det inte genast blir det nog inte av, då blir det som här. I 1.5 år pratade vi om att måla om sovrummet och köket, det blev av när vi behövde höja bytesvärdet på lägenheten så nu är det jättefint och jag surar för att jag inte kämpade ihärdigare med att få det gjort tidigare. Nu är jag benhård, dagen efter inflytt SKA det målas! Basta!

• förhoppningsis

Gemma
    en oljemassage låter gudomligt! Har ont i hela kroppen nu, en del är visserligen träningsvärk sen igår men inte allt.
    Ah växtspurt! Hur ofta väger och mäter ni henne? Skönt att ha kmmit på vad det var som orsakade hennes gnällighet/mammighet, måste vara oroande när hon plötsligt inte uppför sig som ni är vana vid.

• förhoppningsis

Halloj!
    Lyckades komma in igår men när jag skickade mitt långa meddelande blev jag utkastad och kom inte in igen.

Sammanfattar det lite
    Gemma
    Att sitta hela dagen och slå i böcker, leta och jaga nya angreppsvinklar på något man aldrig tidigare har funderat över är tröttande, väldigt tröttande! Kör jag sen ett hår träningspass på kvällen så sitter jag i soffan som en grönsak på kvällen. Inte van att jobba så mycket, jag märker i skallen när jag passerar 2 timmars övertid... det gör uppenbarligen min dator med för den brukar alltid kracha vid 19. tiden och då är det bara att starta om för att bli klar. Väldigt irritationsmoment!

TYcker dina dagar låter helt underbara!
    Gott nytt år på dig förresten, blir det champange?
    Vist är det intressant att se hur olika bebisar kan vara redan när de är så små. Så mycket personlighet i en så liten kropp!

Margaux
    Skrev massor om hur synd jag tyckte om dig, men ser nu att du verkar må bättre. Modigt att ge sig ut på stan så nära inpå en magsjuka, dessutom utan att ha ätit/druckit ordentligt senaste dagarna.

Vad det gäller excell kan jag få det att räkna enkla saker åt mig, ungefär som en miniräknare osv, fast jag tror bara att jag provat + och inga andra räknesätt. Annat är det med mannen som bygger avancerade kalkyleringsprogram för skatteuträkningar mm.
    Perfekt när vi letade lägenhet och han gjorde ett prog som rälnade ut allt, månadskostnader, skattereduceringar, kostnader om 10 år osv. Vet att jag delade med mig av den till någon här, Amelle - vist var det du?

Amelle din helg låter mysig, vad är det för museum ni ska gå på?

Lapinette
    Du är snuvig och mannen har nackspärr och ni funderar ändå på att träna ikväll? Det är starkt! Även din helg låter väldigt trevlig.

Min helg har redan börjat, efter att jag pussade mannen heldå i ottan (han åkte till Helsingfors) så somnade jag om och sov gott. Lång morgon i sängen med en bra bok och nu frukost framför datan. Solen strålar och jag ska ta en promenad snart och sen fika lite med en mammaledig väninna.
    I morgon ska jag kolla tapeter och målarfärg och på söndag blir det möbelmässan.

Min natt var mindre bra, fick en hysterisk stressattack och kunde inte sova, mitt i natten gick jag upp och letade fram prop´en till en lag jag hållit på med under dagen för att jag fick för mig attjag missat en sak. Hittade inget som tydde på att nån gubbe menat något helt annat än vad han skrivit så det kändes bra. MEn stressen släppte inte, bara massa tankar om flyttpackning och inredning/färgval så efter många timmars ytandning så gick jag upp och stoppade i mig valeriana.

Kan man ha ett brunt sovrum? Eller det låter ju deppigt men jag tänkte en chokladbrun ev mönstrad fondtapet vid huvudändan av sängen, sen resten av rummet i olika bruna, latte, creme, vita färger? Alltså en ljusare beige eller något färg på de andra väggarna och sen resten i de övriga färgerna. Det är ett stort rum och det enda som ska vara där är eg säng, sängbord och ev en byrå. Men gardiner, överkast, matta, blomkrukor, kuddar lampor osv?? Min andra ide på att ha en rödlila fondvägg blev nedröstad genast av mannen.Förstår honom lite, då hade rummet gått i olika röda, lila och rosa färger istället.
    Sovrumet vi har nu är vitt, vita väggar med svag blågrå skiftning som bara syns om man kollar i skarven mot taket. Vita tavlor osv. Vill ha lite färg den här gången! Hur har ni era sovrum? Ideer på bra färger?

• förhoppningsis

Funderar på att botanisera lite bland LM cremerna, jag jobbar granne med en liten affär (ungefär som cow) där de har massa sånt och jag funderar på att ta snabblunch en dag och tillbringa resten av tiden där.

Måste bara berätta, ni tycker säkert att detär superfånigt, jag har precis blivit inbjuden till Advokatsamfundets middag och för mig är det stort. De har middag och en föreläsare varje månad, nu handlar det om ekobrott. Hjälp - vad ska jag ha på mig?

• förhoppningsis

Lapinette
    tråkigt med väninnan men direkt hem till chapangen låter inte fel det heller!

Har nu varit och hämtat ut "min" bok i bokaffären så nu ligger den här på bordet och jag tittar stolt på den.
    Passade på att kika in på tapet och färgaffären på vägen hem, tänkte att det kan var kul att kika lite innan jag går dit med mannen i morgon. Ojojoj fanns hut mycket pärmar med tapeter som hellst, orkade kolla igenom ca 20 men sen fick det vara nog. Fattar inte hur vi ska orka kolla på dem i morgon? Tänkt vilken ångest att bara hoppa över hela pärmar!

Amelle
    Det är inte bara svart grått och vitt, ibland har vi ljusblå eller ljusrosa eller diskret randig skjorta till =)
    det är ingen klädkod, det är på en onsdag så alla kommer direkt från jobbet (och många går nog tillbaka igen efter) så svart eller grå kostym o skjorta är nog klädkoden...

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.