Halloj!
Lyckades komma in igår men när jag skickade mitt långa meddelande blev jag utkastad och kom inte in igen.
Sammanfattar det lite
Gemma
Att sitta hela dagen och slå i böcker, leta och jaga nya angreppsvinklar på något man aldrig tidigare har funderat över är tröttande, väldigt tröttande! Kör jag sen ett hår träningspass på kvällen så sitter jag i soffan som en grönsak på kvällen. Inte van att jobba så mycket, jag märker i skallen när jag passerar 2 timmars övertid... det gör uppenbarligen min dator med för den brukar alltid kracha vid 19. tiden och då är det bara att starta om för att bli klar. Väldigt irritationsmoment!
TYcker dina dagar låter helt underbara!
Gott nytt år på dig förresten, blir det champange?
Vist är det intressant att se hur olika bebisar kan vara redan när de är så små. Så mycket personlighet i en så liten kropp!
Margaux
Skrev massor om hur synd jag tyckte om dig, men ser nu att du verkar må bättre. Modigt att ge sig ut på stan så nära inpå en magsjuka, dessutom utan att ha ätit/druckit ordentligt senaste dagarna.
Vad det gäller excell kan jag få det att räkna enkla saker åt mig, ungefär som en miniräknare osv, fast jag tror bara att jag provat + och inga andra räknesätt. Annat är det med mannen som bygger avancerade kalkyleringsprogram för skatteuträkningar mm.
Perfekt när vi letade lägenhet och han gjorde ett prog som rälnade ut allt, månadskostnader, skattereduceringar, kostnader om 10 år osv. Vet att jag delade med mig av den till någon här, Amelle - vist var det du?
Amelle din helg låter mysig, vad är det för museum ni ska gå på?
Lapinette
Du är snuvig och mannen har nackspärr och ni funderar ändå på att träna ikväll? Det är starkt! Även din helg låter väldigt trevlig.
Min helg har redan börjat, efter att jag pussade mannen heldå i ottan (han åkte till Helsingfors) så somnade jag om och sov gott. Lång morgon i sängen med en bra bok och nu frukost framför datan. Solen strålar och jag ska ta en promenad snart och sen fika lite med en mammaledig väninna.
I morgon ska jag kolla tapeter och målarfärg och på söndag blir det möbelmässan.
Min natt var mindre bra, fick en hysterisk stressattack och kunde inte sova, mitt i natten gick jag upp och letade fram prop´en till en lag jag hållit på med under dagen för att jag fick för mig attjag missat en sak. Hittade inget som tydde på att nån gubbe menat något helt annat än vad han skrivit så det kändes bra. MEn stressen släppte inte, bara massa tankar om flyttpackning och inredning/färgval så efter många timmars ytandning så gick jag upp och stoppade i mig valeriana.
Kan man ha ett brunt sovrum? Eller det låter ju deppigt men jag tänkte en chokladbrun ev mönstrad fondtapet vid huvudändan av sängen, sen resten av rummet i olika bruna, latte, creme, vita färger? Alltså en ljusare beige eller något färg på de andra väggarna och sen resten i de övriga färgerna. Det är ett stort rum och det enda som ska vara där är eg säng, sängbord och ev en byrå. Men gardiner, överkast, matta, blomkrukor, kuddar lampor osv?? Min andra ide på att ha en rödlila fondvägg blev nedröstad genast av mannen.Förstår honom lite, då hade rummet gått i olika röda, lila och rosa färger istället.
Sovrumet vi har nu är vitt, vita väggar med svag blågrå skiftning som bara syns om man kollar i skarven mot taket. Vita tavlor osv. Vill ha lite färg den här gången! Hur har ni era sovrum? Ideer på bra färger?