För mycket är aldrig tillräckligt.
I kväll blir det mer vin för moi då jag och tjejerna ska fira att en kompis äntligen fått jobb. Och imorgon blir det glöggfest hos min f.d chef. Mums!
I kväll blir det mer vin för moi då jag och tjejerna ska fira att en kompis äntligen fått jobb. Och imorgon blir det glöggfest hos min f.d chef. Mums!
Gemma, såg dina nya pjucks förresten - supersöta!
Eh, just ungefär så Lapinette, och det är ändå en vecka kvar innan vår grande finale.
Hemma från glöggfest (serverad ur en antik silversamovar), rödvin, ostar, quiche, valnötspaj, och sötsaker. Mumsfilibabba! Dessutom var det en trevlig internationell blandning av journalister och annat löst medie- och PR-folk, politiker, UD-folk, samt ett gäng konstnärssjälar. Lite på lyset av all värme och vin, men nu börjar jag nyktra till, hehe.
Pratade precis med fästmannen som införskaffat diamant till min vigselring: 0,53 ct, som nu sitter på en ganska kackig ring men som jag ska lämna in till guldsmeden här för att få precis som jag vill. Han har en fattning som är ovanlig och som jag gillar. Påminner en del om en som Tiffany har och som i sin tur tydligen ska vara en Bulgari-kopia från 20-talet nån gång. Spännande!
Gemma: Monsieur Magazine finns endast på franska va? Min karl pratar ju tyvärr inte detta ädlaste av alla språk, synd för jag kikade på hemsidan och den ser ut att vara helt i hans smak. Annars läser han mest Rolling Stone och Vanity Fair.
Aargh, trött som tusan, är helt enkelt inte van att pimpla vin två dagar på raken längre.
Vilken snittfest förhoppningsis! Mardrömmen är ju att maten ska ta slut, så hellre att man får äta rester i en vecka efteråt.
Viktig info: min diamant var 0,54, inte 0,53 :)
Stålis - skulle också vilja lära mig mer om vin! Vi kanske får ta och hyra in Margaux för en grundkurs.
Mer om min ring: anledningen till att han köpte en ful färdig ring istället för bara stenen är för att han har (hade!) en jäkla massa lokala rikskuponger att använda upp innan han drar från landet. Vilket förmodligen gör mig till Sveriges enda kvinna med en diamantring köpt med rikskuponger. Alltid ett sätt att vara unik på!
Nämen grattis Izunia! Superkul! Har ni berättat för släkt och vänner än?
Och Gemma, vad skönt att den lilla ärtan såg fin ut. Spännande det måste vara nu när det är så kort tid kvar.
I dag har jag städat och varit på 3 visningar, varav 1 lägenhet som var riktigt, riktigt fin. Snart blir det styrketräning plus spinning.
Gemma, här har du en till som kämpar med en artikel! Kollade på bilderna från babyshowern, det verkade ju jättetrevligt och inte alls så där läskigt amerikanskt mamma-sektigt som jag trott (fördomsfull ? javisst).
Var i Farsta strand red du? Det är ju mina gamla hemmakvarter, rider fortfarande på Ågesta, om du vet var det är. Har även ridit på ett ställe i Täby (förra vintern fick jag rida hur mycket jag ville som tillridare av ponnys på en liten ridskola där, samt på ett underbart halvblod som pensionerats från hopptävlingarna).
Beträffande ringen så är jag lika pragmatisk som min fästman ? vi tyckte båda att det var en helt fantastisk idé att använda gratispengarna till detta då han inte kan shoppa till sig själv där då A) allt är fult och B) inget skulle ändå finnas i hans storlek :) Inte så kul att gå miste om ca.30 000 SEK heller, eller bara köpa en massa grejer som man inte vill ha bara för att bränna pengarna.
När ska din artikel vara klar , BTW? Inget är så bra för kreativiteten som att jobba under press, så funkar det i alla fall för mig.
Hmmm, ja då kan det nog ha varit mittemot mitt stall som du red. Ligger massa små privatstall runt om.
Begynnelseångest var ett mycket bra ord för att beskriva det hela. Tror att din metod att intala sig själv att man är grymmare än alla andra borde funka, ska testa det pronto :)