Inlägg från: Stålhandske |Visa alla inlägg
  • Stålhandske

För mycket är aldrig tillräckligt.

God kväll flickorna! (Och nu är det verkligen god kväll för de flesta på tråden, nattis för Gemma såklart)

Nu är jag hemma! Allt gick toppen; Flytta, packa, flyga, träffa vänner och familj igår och idag. Nu är jag hemma! Och det känns verkligen underbart (Men kallt).

Mannen har redan börjat jobba och jag har fikat med syster och mor idag på lilla centrum i hemstaden. Mysigt värre!
    Har lyckats kika på ett luciatåg och ätit lussebulle och pepparkaka, så jag försöker så gott jag kan med julpoängen. Men i någon av er nivå kommer jag aldrig att komma upp i, det är ett som är säkert!

Kikade efter dig på tv-sändningen av Nobelfesten igår, Förhoppning! Så glad jag blir av att du hade skoj.

Gemma, jag såg bilderna på Facebook från babyshowern och du såg mycket fokuserad ut vid prissättningen, så jag förstår att det togs på största allvar. Maten såg också mycket god ut! Förresten, vem av er tre på blivande mammor-bilden ska föda först? Den ena såg ju sprängfärdig ut!
    Det måste väl ändå vara dags att efterlysa en vadslagning om jordnötens ankomst och kön här på tråden? Vad tror ni?
    Gemma, jag tror att er lilla son bestämmer sig för att hoppa ut den 2 Januari klockan 14.25.

Margaux, så ledsamt att höra att ni tappat gnistan och intimiteten. Hoppas att ni kan hitta tillbaka till varandra eller finna ett sätt att gå vidare- ihop eller var för sig.
    Väldigt modigt av dig att ta steget att erkänna hur du kände, i alla fall. Det är viktigt att känna efter i sitt förhållande, hur man känner och vad man vill med sitt liv!

Så, nu sitter jag här och försöker varva ned efter alla telefonsamtal och träffar med släkt och vänner som har fullkomligt drällt in sedan vi landade. Då hjälper ett glas vin och chokladpralin förträffligt! Och att läsa era inlägg i tråden såklart! Jag måste erkänna att jag längtar lite efter er när jag är borta!

• Stålhandske

Dagens ytlighetsinlägg:

Vad tycker vi om Silvias, Maddes och Viktorias klänningar på Nobel?

• Stålhandske

Ingen tillbakalängtan vad jag kan känna. Dock ska man ha i åtanke att jag längtat efter Sverige sen i somras ungefär!

Idag har jag skrivit in mig i Sverige igen, beställt ett nytt VISA, skrivit in mig på matematik kursen som jag måste läsa under januari och dessutom hoppat in som extrahjälp i några timmar i systerns leksaksbutik där jag har jobbat många gånger under ungdomen. Vinterkräksjukan härjar tydligen i lilla stan, det är riskabelt att gå utanför dörren!

Gemma, nu är det många bud på vad jordnötens ankomst, längd och vikt kommer att bli. Jag håller fortfarande fast vid 2 januari klockan 14.25. Han är alldeles säkert 51,3 cm lång och väger 3860 gram.

Nu ska jag hem till mitt föräldrahem och gräva i våra gamla flyttkartonger efter vinterjackor, handskar och mössor. Det snöade nämligen lite lätt imorse när jag vaknade. Drack en stor kopp te och åt makrill på lingongrova och bara NJÖT!

Imorgon är det dags för en tur till Göteborg för att se på två lägenheter samt en jobbintervju för mig. Har funderat och funderat om jag ska skippa att jobba tills skolan börjar i september, men näääh.. så bortskämd tänker jag nog inte vara. Så nu söker jag jobb!

Förresten Förhoppning, har det kommit några nya positioner för dig att söka?

• Stålhandske

Tillbaks från en väninna där det frossades i vin och räkor, mumsigt!

Å nej, Förhoppningsis, du ska inte känna dig avundsjuk!
    Jag ska endast jobba fram till skolan börjar i augusti/september, så jag söker praktiskt taget vad som helst som kan hålla mig sysselsatt. Den här platsen är som orderhanterare på ett företag i Göteborg. Mer vet jag faktiskt inte då de rekryterar via ett rekryteringsföretag och då får man ju inte reda på så mycket via annonsen. Så nej, det handlar inte om något speciellt bra jobb!

Kursen är via NTI, på distans. Ska försöka läsa in denna förbaskade matten på fem veckor om jag lyckas. Hoppas på att få det överstökat så snabbt som möjligt! Det är en gymnasie-kurs som jag inte förmådde mig att läsa när det begav sig, som jag nu behöver för att plugga på Handelshögskolan, så det är endast ett nödvändigt ont tyvärr.

Lägenheterna är två treor i olika delar av Göteborg, 89 kvadrat
    respektive 96. Vi vet inte så mycket, vi går mest för att få en bild av hur lägenheterna ser ut. Jag tvivlar på att vi kommer att buda ens faktiskt.

Nu måste jag sova, ha det så gott!

• Stålhandske

Nu är jag tillbaks från mitt livs första lägenhetsvisningar.

Och det var väl.. sådär. Vi är inte riktigt säkra på hur mycket vi ska lägga då jag kommer att vara student de närmaste tre,fyra åren (På Handels i Göteborg, Förhoppningsis- vi har ett sånt vi också! ) .

Vi letade upp de två lägenheter som åtminstone hade den yta vi var ute efter och gick på visningarna.
    Båda var ljusa och fina, den ena lite litet kök och badrummet måste totalrenoveras. Dessutom ligger en av stans strippklubbar mittemot, tänka sig!

Den andra var söt, men skum planlösning. Man var tvungen att gå igenom sovrummet för att nå köket samt badrummet, och hur skoj är det?

Mannen fastnade inte alls för någon, och inte jag heller om jag ska vara ärlig. Men jag kan verkligen tänka mig hur frustrerande det kommer att vara om ett tag när man gått på sjuttielva visningar och det aldrig klaffar. Stackars er förhoppningsis, ni måste vara trötta på hela karusellen! Pratade du med tjejen som kollade på er BR?

• Stålhandske

Gemma, så skoj med alla saker som kommit, gick det bra med tullen?
    Vilken vagn är det ni köpt? Vilken färg?
    Man ser så få vagnar i Kina, ska du inte skippa det och bära runt på jordnöten istället? Och sådana där fina byxor med hål där bak, så sparar ni in på blöjorna också?

• Stålhandske

Just det ja, intervjun!
    Killen som intervjuade var super snygg och ung, då gick det lättare.
    De hade tydligen hur många sökande som helst, han hade intervjuat två veckor i sträck för just denna positionen. Så jag hoppas inte på något måste jag säga!

Nu ska jag njuta av lussebulle, inte snoppform tyvärr.

• Stålhandske

Förhoppningsis, jag blir mer och mer imponerad av allt du kan om graviditeter, förlossningar och bebisar! Du kommer ju, när det är dags, att vara ett proffs på allt redan innan bebisen tryckts ut.

Jag hade gärna velat börja plugga på Handels i januari, men de färdiga programmen börjar ju i augusti/september, så jag ska söka när mattekursen är avklarad och högskoleprovet skrivet i april. Sen får jag inte reda på om jag har kommit in eller inte förrän i Juli, men jag räknar kallt med att komma in. Får se till att göra det helt enkelt!

Har precis kommit in efter en runda på stan och ett besök hos mina föräldrar som julmyser (de är pensionärer) med lussekatter och glögg till elvakaffet. Jag rotade bland våra flyttlådor som står hos mina föräldrar och hittade en massa kläder som jag letat efter länge, bland annat en superfin, sliten mc-jacka som jag hade för många år sen. Hoppas det blir inne igen snart!

På stan köpte jag fyra små presenter till glöggpartyt då det tydligen skall kastas tärning om julklapparna som gästerna har med sig. Köpte en superfin, gammaldags flaska enbärsmust, jul-té, julkolor i strut och till slut skämtgodis med fisksmak och ostsmak. (Du ser Gemma, lite knas har jag fortfarande kvar )

Vad ska ni göra till helgen? Gissar på att det blir julpoäng i strid ström som införskaffas.

• Stålhandske

Men du Gemma, är det ni som privat har flygit dit reportern + fotograf?

Väldigt ambitiöst i så fall!

• Stålhandske

Här julas det på högsta växeln förstår jag!
    Jag har inte julat så hemskt mycket denna helgen. Dock har jag ju glöggkvällat och tryckte i mig så mycket godsaker så det fanns inte stopp på det hela. Träffade många gamla och nya bekanta, det är alltid trevligt. Bekantade mig även med en ursöt dansk-svensk gårdshund med ljusbruna teckningar och ljusbrun nos och blev självfallet helt kär.

Igår hade jag myskväll med syster med film (Parfymen) med pepparkakor, ädelost och fikonmarmelad. En klassiker som håller tycker jag, även om jag redan är trött på det för denna julen!
    Imorgon ska jag med syster på stan och julhandla litegrann. För min del blir det mest förpackningsmaterial till presentboxarna där jag ska förpacka alla tryfflar och julegott som jag tänkte använda som mass-julklappar (Ledsen, men personliga julklappar blir det inte i år. Fick jag massiva poängavdrag i julpoängsjakten nu?)

Förhoppningsis, var det mycket folk på visningarna? Funderade på det tidigare idag, undrar om folk orkar gå på visningar under julveckan, med så mkt annat på schemat den veckan?

Imorgon ska vi på två kvällsvisningar på två lägenheter samt även gå runt och sätta upp annons-lappar om att vi är intresserade av att köpa renoveringsobjekt/råvind. Tänkte slänga upp några i snabbköpen i närområdena. Metoden andas lite 80-tal, men vad gör man inte i desperationens vindar?
    Har även slängt ut en annons på blocket. Tyvärr har vi inga vänner som är mäklare eller har fastighetskontakter, annars hade ju den vägen varit att föredra.

Usch, detta är verkligen ett riktigt projekt, detta med att hitta lägenhet!

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.