För mycket är aldrig tillräckligt.
Och dagens största grattis går självklart till vår älskade förhoppningsis! Du är SÅ duktig!
Och dagens största grattis går självklart till vår älskade förhoppningsis! Du är SÅ duktig!
Förresten var vi och tittade på denna lägenheten igår, men den var nog för liten tror vi. Vad tycker ni?
hemnet.se/beskrivning/hemnet/67526
Amelle är bakis, hehe. Kul att du hade skoj!
Vi var i Göteborg med en bunt av mannens gamla barndomsvänner och åt tapas som var supergoda och drack vin. Fick träffa flera nya flickvänner som har skaffats under tiden vi har varit i Kina, bland annat en gammal klasskompis till mig. Kul!
Nu har jag precis tvingat in en köpes-annons i Göteborgspostens söndagsbilaga, även om det var efter inlämningstiden.
Vad gör ni idag tjejor?
Men vad läser jag? Gemma till sjukhuset!?
Nu blir jag nervös.
Kikar in för uppdatering igen men Gemmas jordnöt har förmodligen bestämt sig för en regression i graviditeten. Det blir nog ingen jordnöt!
Nä, jag skojar bara G!
Förhoppningsis, GRATTIS till nya jobbet, du är SÅ värd det! Var det det jobb som var aktuellt redan förra året eller var det ett annat företag/byrå?
Lapinette, jag har glömt av HK-tipsen ju! Måste påminna H ikväll.
Igår var vi på sex visningar av lägenheter i goa Göteborg! Två är något intressanta så vi tänkte buda litegrann imorgon för att se hur det går. Visst kan man vara med i två budgivningar pararellt?
Nu ska jag snart äta lunch här hemma i min ensamhet. Blir nog fil och lingongrova med mes-ost, det är alla tiders!
Dirty Sexy Money?
Jag som bara går och väntar på att få börja se på nya säsongen av Entourage..
Gemma, du kan inte hålla ut till den 28 Januari, så får jag och jordnöten samma födelsedag?
Det förslaget röstar åtminstone jag på!
Ååååh Gemma nu gråter jag!
Ett stort grattis till er fina, fina tjej!
Gemma, jag tycker Maxine är superfint. Väldigt queen-like!
Vilken prestation att föda utan smärtlindring! Tror du att du kommer att göra om det om det blir ett syskon till lilla M?
Förhoppningsis, lycka till på jobbet! Du är mer än kompetent, och det vet du. Vilken tillgång för dem att få dig till sin kollega!
Idag budar vi på en lägenhet i Göteborg! En tvåa som ligger på samma gata som det inträffade rånet i GBG imorses.
Margaux, spanska är verkligen superkul, och vackert likaså! Så fort du har satt gramatiken så kommer du att märka att allt lossnar, då kan man nästan komma på hur allt ska låta på egen hand.
Förhoppningsis, jag stämmer verkligen in på lyx att ha eget kontor! Bra jobbat!
När skulle Lappis komma tillbaka?
Förresten så vann vi budgivningen! Till ett vrakpris- strax under två miljoner! Inflytt så fort vi är godkända som medlemmar i föreningen, vilket är toppen. Då ska vi riva ut badrummet och betsa golven, sen är det klart!
God kväll gott folk!
Maxine är ju en sån skojig flicka redan! Såg på bilderna på Fisbök och skrattade åt att hon ser så fantastiskt misstänksam ut!
Och super, super SÖT! Tänk att du odlat fram henne alldeles själv, Gemma! (Jaja, med en liten detaljhjälp från mannen)
Förhoppningsis, hoppas att allt håller sig fram tills kontraktet är skrivet- då har ni ett nytt hem! När kommer ni att få flytta in?
Amelle, STORT grattis att få hem mannen igen, så härligt det måste kännas!
Förresten, om era män är ekonomer- vilken inriktning läste dem? Analytisk, nationalekonomi kanske? Vore skoj att veta.
Idag fick jag ett jobb, efter att ha varit på fyra intervjuer sen vi kom hem, och jag började nästan surna till på att det tog sån tid. Det är ett jobb på ett kombinerat tryckeri/designbyrå om jag förstått det hela rätt, som ligger i Göteborg. De behövde en receptionist/administratör, så då får de ett styck Stålis att förgylla deras dagar och ta hand om allt. Passar mig perfekt ett halvår framåt nu!
Och lite snabbt om lägenheten; Den ligger emellan centralstationen och Ullevi (Om det säger er något ) och är en två och en halva på 74 kvadrat. Ingen bor där nu, men det ska ta några veckor för föreningen att godkänna oss som medlemmar, sen är det bara att fixa lite med lägenheten och sen flytta in- SÅ skönt!
Följande är planerat att göra;
Betsa golven mörkare i hela lägenheten, riva ut badrum och göra en tvättavdelning samt en helväggs-dusch, inget badkar.
Måla alla väggar vita.
Byta ut kökssystemet samt fläkt och eventuellt lägga klinkers i köket.
Sen måste vi fundera ut ett sätt att få mer förvaring, några tips?
Det finns en klädkammare (inte bland bilderna nedan) som är 2,5x2,5, men den blir vi tvugna att använda till kontor, så den utgår som förvaring tyvärr.
s89.photobucket.com/albums/k210/hokka/¤t=2.jpg
s89.photobucket.com/albums/k210/hokka/¤t=1.jpg
s89.photobucket.com/albums/k210/hokka/¤t=6.jpg
s89.photobucket.com/albums/k210/hokka/¤t=7.jpg
s89.photobucket.com/albums/k210/hokka/¤t=8.jpg
s89.photobucket.com/albums/k210/hokka/¤t=4.jpg
s89.photobucket.com/albums/k210/hokka/¤t=5.jpg
s89.photobucket.com/albums/k210/hokka/¤t=9.jpg
s89.photobucket.com/albums/k210/hokka/¤t=10.jpg
Ja det var ju toppenbra länkar ovan.
Kopiera hela länken och klistra in eller så får ni se klicka på dem en och en- det är de senaste inlagda bilderna!
Men Amelle, inte ha dåligt samvete för klänningarna, särskilt inte för 75 % rabatt! Dessutom ser du säkert fantastisk ut i dem!
Lapinette, vilken härlig resa det låter som ni har haft! Visst åker du skidor som en gudinna? Kan jag tänka mig i allra högsta grad.
Gemma, fortsätt med bilder samt outfit-uppdateringar för mor och dotter varje dag, det är så kul att föreställa er framför mig i er lilla puppa av kärlek och glamour i velour. :)
Förhoppningsis, då flyttar ni in snart! Så skoj!
Mäklaren sa att det tar minst två veckor, max fyra för godkännandet från föreningen, sen är det dags för inredning.. härligt!
Har ni några bra sajter för inspiration till badrum? Känns som om jag kollat igenom alla redan, säkert flera gånger.
Igår hade jag mini-kalas med svärfar och hans sambo då min födelsedag är idag och de inte är hemma. Fick ett trevligt presentkort på IKEA i present, vilket kommer bra till pass då vi nog handlar köket, etc där.
Idag blir det kalajs med hela stora släkten hemma hos mor och far, vilket ska bli helt underbart! Jag är så hemmakär, och min familj- det finns inget bättre!
Hej flickor!
Försökte skriva ett födelsedagsmeddelande igår, men BT är ju helt konstigt om kvällarna!? Är det bara jag som har det problemet?
Skickade iaf bilderna på lght på FB till Margaux och Förhoppningsis!
Gårdagen var så trevlig, det är så härligt att bli äldre. Har aldrig förstått åldersnoja riktigt, men det kanske kommer?
Igår fick jag det mesta som stod på önskelistan (ja, jag hade skrivit en sådan i år); Slevar och stekspadar och diverse köksredskap i olivträ, svarta Rosti-bunkar och visp+slev, 1 styck hushållsassisstent, en enorm ugnsform (tror svärmor inte att hennes son får mat hemma?), en stor pedalhink i svart till badrummet, en superfin pläd och vita satinlakan till dubbelsängen. Det var nog allt!
Men nu ska här lagas mat som sjutton!
Lapinette, synd att råvinden blir så dyr, det hade varit läckert! Men jag förstår er absolut- det är dyrt nog att bo i er stora lägenhet som ni har nu. Man måste leva också!
Amelle, H hade aldrig köpt hudvård till mig heller! Han blir överlycklig varje gång jag specifikt önskar mig något (så han slipper tänka), eller teknik går också bra. Har en gång fått en specialbeställd kniv i rosa, den är väldigt söt.
Förhoppningsis, tack för badrumslänkarna, ska kolla dem nu!
Amelle, efter din shopping blir man sugen på att se bilder på både klänningar och ballerinas, de låter superfina.
Lapinette, visst är förnuftiga presenter bra, det behövdes verkligen nu. Ni vet hur folk säger "Köp inget till mig, jag har redan allt"? Jag är just nu det motsatta- Köp vad somhelst, det är garanterat ingenting jag redan har. Är sugen på att byta ut allt vi har, såpass osentimental är jag!
Om de sänker priset på råvinden så borde ni ju vara en bra kandidat då ni kan tänka er att lägga de pengarna på den! Var grannen också sugen på att köpa?
Gemma, du får mammalivet att verka som en dröm! Om det är så enkelt och skönt att vara mamma kan jag tänka mig att skaffa barn medan jag är student, som H har på förslag att vi gör.
Idag har jag spenderat dagen med min lilla mamma och sprungit på fabriksförsäljning av Iitala och även köpt ett superfint fårskinn från en lokal tillverkare. Ville köpa fler!
Amelle, jag vill också köpa ett par stycken, men vet inte riktigt vad som är ett skäligt pris. Det vi köpte idag kostade 1200, men har även hört av svärmor idag att hon kände någon som köpt för halva priset, så det ska jag kolla upp. De andra tjejerna kanske har tips också?
Varför är BT så konstigt på kvällarna?
Hela kvällarna går det ju inte att skicka ett endaste inlägg!
Margaux, jag har också gett upp tanken på vintern. Har redan beställt en bra hög av kläder från H&M vårkatalog, så jag blir otroligt besviken om det skulle börja snöa och bli kallt nu!
Din hårfärg låter läcker tycker jag! Men jag vet vad du menar med varma toner, de är svåra att matcha när man alltid haft kalla toner förr i kläder och smink.
Att det fanns så många jeanstjejer här var en överraskning! Jag har inte haft jeans på år och dar. Alltid klänning/finbyxor och skjorta och stövlar eller finskor. Antingen det eller totala motsatsen; Hoodie, mysbyxor, sneakers och hårknut.
Idag har jag varit i Göteborg hos nya jobbet och hälsat på mina nya kollegor. Nu fick jag också ett eget kontor, det ska bli skoj för det har jag aldrig riktigt haft!
Sen gick jag omkring bland inredningsaffärer och tog anteckningar över vad jag gillar. Ska skicka dit H imorgon då han ska till Gbg för att börja en kurs för att få ta jägarexamen. Nu ska han tydligen ha in ett vapenskåp i vår lilla lägenhet också! Fine, så länge jag får dubbelt så mycket closet-space.
Gemma, hur mår lilla gullefjun idag?