Inlägg från: förhoppningsis |Visa alla inlägg
  • förhoppningsis

För mycket är aldrig tillräckligt.

Lapinette
    Du kansek skrev det tidigare, men vilken färg har ni i sovrummet?

Har ett annat delikat problem, har en lång fönsterbänk längst hela fönstret mot balkongen (kika på bilden om jag är otydlig)
    funderar lite på vad jag ska göra med den. väggarna kommer vara vita så det blir ju tråkigt med vita blomkrukor, lampor, ljusstakar, skålar, fotoramar eller vad det nu blir, funderar på svart men det kanske är tråkigt, men det är fint. Rädd för att man tröttnar fort om man tar en "roligare" färg... äch vad svårt! Jag tänkte passa på att handla på mässan men det är lite svårt när jag bara ahr sett rummet 2 * 10 min för flera veckor sen.

Kollade efter roliga heminredningstidningar men de hade verkligen inget inspirerande, dessutom hade alla "Bad + kök special" de delarna vi inte tänker röra eftersom det är hyresrätt.
    Finns det några bra sidor på nätet??

• förhoppningsis

ja mörk kostym och skjorta kan inte bli fel, men det är inte så kul... svårt att ha någon personlighet klädd så. Skor, väska och scarves är väl det, eller olika snitt på kjolar.

• förhoppningsis

Izunia
    vilken källa till kunskap mitt i bland oss.

Soffan är svart, lite "salt och peppar" med vitt
    mattan är i ljus latte
    soffbord och tv bänk ska vi köpa nya och funderar på valnöt. Lampan vi har bredvid soffan är vit men den kommer inte stå bredvid soffan i nästa lägenhet utan i en läshörna i hörnet vid mönstren mot balkongen tillsammans med den stora Bruno Mattson fotöljen och ett runt 40-50tals bord.

tänkte ha ett par krukor i fönstret med blommor och om jag tar en rolig färg så blir det likadana krukor med samma sorts blomma i tror jag. Men jag vet inte alls...

• förhoppningsis

God morgon!
    Nu är det frukost och sen "operation välja tapet"

Gemma
    Jag är lite rädd att det ska bli just deppigt, spec på vintern...
    men om man bara har en brun vägg vid huvudändan och creme i resten av rummet så tänkte jag att det kanske funkar.

Mannen fastnade för denna tapet, jag är rädd att man tröttnar ganska fort.
    www.fiona-walldesign.com/Try-c-our-c-Collection.aspx

vet inte om det är rätt som kommer upp, men tema "nordic leaves" längst ner i mitten "blue" nr 104

Jag gillar Classic Scandinavian "Brown" 260190
    3 raden uppifrån och 4 från vänster

Gemma klart du kan dricka ett glas champange utan att ditt monster tar det som en förolämpning. Ett glas är ingen fara säger tom Svenska sjukvården...

• förhoppningsis

Gemma
    håller med Amelle helt, många går ner sig totalt när de har fått barn. Hemskt att se!

Åter från tapetaffären, blev 2 helt andra tapeter som vi nu velar mellan. Jättesvårt då de är ganska olika men vi gillar båda. Priset är ungefär det samma, hade det diffat 1000 kr rullen hade det varit enklare.

• förhoppningsis

sitter nu och provmöblerar lägenheten, har ritat upp möblerna skalenligt på små postit lappar och klippt ut så de sitter fast när jag sätter dem på lägenhetsskissen. Mannen tycker att jag är knäpp.

• förhoppningsis

Hejsan!
    Hoppas att era helger har varit bra.
    Vi har precis tagit oss igenom 5 timmar på möbelmässan och är nu rätt slut. Tänkte krypa upp i soffan med resterna av gårdagens rödvin och en stor trave brochyrer.
    Vi hittade en tv bänk som var perfekt, den var Italiensk tror jag och djup nog för att få in centerhögtalaren i. Dessutom har den en mottagare i så på något sätt funkar fjärrkontrollen igenom luckorna, vilket är perfekt så slipper man ha dem öppna nr vi tittar på tv mm.

Nej det är klart vi väntar och känner in lägenheten lite innan vi fixar det meste i övrigt, men jag är bara sååå sugen på att få i ordning och få det fint.

• förhoppningsis

Hejsan!
    Hoppas att era helger har varit bra.
    Vi har precis tagit oss igenom 5 timmar på möbelmässan och är nu rätt slut. Tänkte krypa upp i soffan med resterna av gårdagens rödvin och en stor trave brochyrer.
    Vi hittade en tv bänk som var perfekt, den var Italiensk tror jag och djup nog för att få in centerhögtalaren i. Dessutom har den en mottagare i så på något sätt funkar fjärrkontrollen igenom luckorna, vilket är perfekt så slipper man ha dem öppna nr vi tittar på tv mm.

Nej det är klart vi väntar och känner in lägenheten lite innan vi fixar det meste i övrigt, men jag är bara sååå sugen på att få i ordning och få det fint.

• förhoppningsis

Era middagar låter som vanligt helt underbara!
    Jag har lite svårt att hitta på roliga inspirerande saker nu när vi äter ur frysen, mycket lax och kyckling kommer det bli framöver då vi av någon underlig anledning verkar ha köpt på oss så det räcker för evigheter framöver. Så går det när man storhandlar utan lista...

Amelle
    Berätta gärna hur din man har det på träningsvärksfronten de närmaste dagarna om han inte är en van PBare så kommer han känna den ordentligt. Jag kommer ihåg mitt första pass, dagen efter hade jag så ont att jag inte kunde sitta på huk framför tvättmaskinen, det var så illa att jag satte mig på golvet i en gemensam mindre välstädad tvättstuga - HUA, japp ni förstår nog
    att jag hade ont!
    Hur länge till ska ni leva i exil? Kanske praktiskt att bo kvar när ni bygger kök.

Margaux
    Låter som en väldigt trevlig helg med din mamma! Kul att hon gillar shopping och champange, härligt med gemensamma intressen =). När jag hör om din helg med din mamma så saknar jag min något otroligt.

Izunia
    Vilken vagn blev det, och vilken valde du bort nu i sista svängen? Hur kommer det sig att du går på privata UL?

Gemma
    Vad är en ringsjal? De vanliga varianterna har jag koll på även om det inte är så vanligt att man ser dem här, fast det börjar komma mer och mer nu.

• förhoppningsis

Lapinette
    Jag får också träningsvärk av pump så fort jag har haft ett uppehåll, det är väldigt motiverande när jag fnderar på att hoppa över ett pass. Okok jag får träningsvärk även utan uppehåll men det är en helt annan liga.

Här hemma har vi ett lite motsatt problem, mannen försöker gå upp i vikt och öka i omfång. Han äter semlor, jordnötter, såser i mängder osv men de fastnar inte på honom, tvärt om snarare. Efter vår bröllopsresa hade han gått ner i vikt, jag gick upp 6 kilo. Orättvist!!

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.