Inlägg från: förhoppningsis |Visa alla inlägg
  • förhoppningsis

För mycket är aldrig tillräckligt.

Izunia
    Skönt att ni äntligen har fått bilderna, tråkigt att de fortfarande inte var precis som ni ville ha dem men nu slipper ni förhoppningsvis ha något mer med den firman att göra - någonsin igen! Ångrar lite i efterhand att vi inte gjorde en bok av våra bilder, album är fint och så men en bok hade varit roligare. Hur känns det att hamna på marken nu? Tycker att det låter som ett bra företag du jobbar för som har en plan för sina gravida.
    Hur funkar det med tandläkaren nu, för vist röntgar de inte gravida?

Margaux
    Låter som en idealstorlek på baby om den skulle ut vanliga vägen. Hittade du några söta kläder?
    Hur kommer det sig att du pluggar spanska, ska du åka ner och hitta en vingård?

Gemma
    Vad skönt att se många så bra exempel på att allt kan var hur idylliskt som hellst med baby, tror du kan behöva det för att väga upp den hemska sjukvårdsbiten och tänka på nått annat.
    Jag vet inte vad det beror på att de har såriga nipplar, tror du att det kan vara så enkelt som bristande sjukvårdsundervisning? Det måste jag fråga nästa gång jag träffar någon av dem. En av tjejerna jobbar iof på förlossningen själv men hennes som fick tänder tidigt så det är därför hon använder skyddet nu.

Förlänger ni kontraktet 1 år till så kom ni ju ha en 1 årig jordnöt när det är tid att åka hem. Passar väl bra med era planer om att den ska få "äta gula blommor" i lugn och ro. Hörde härromdagen att min väninna kände sig som en dålig mamma för att hon hade bebin med sig in i Gallerian. På Bvc hade de tydligen sagt att man ska undvika gallerior eller andra ställen med mycket folk, som t-bana osv då det är så mycket baciller. Hon sa det att det går inte, hon håller på att bli knäpp av alla förmaningar. Tänkte då på er jordnöt som kommer tulta runt i en kinesisk park och ramla i besprutat gräs.

Helgen blir lugn, bara en brunch inbokad på ett ställe jag aldrig varit på, ska bli kul.
    I övrigt har det börjat bli tal om att vi kommer åka till Ryssland trots allt. Vet mer om 3 månader... klart är att under närmaste tiden kommer mannen att tillbringa stor del av sin tid där.

• förhoppningsis

Stålis
    Tackar tackar, har lite svårt att tro på att jag faktiskt är klar nu - 5 års studier är över!!
    Det var en cool lägenhet, annat kan man inte säga. Nackdelen var ju bara alla dessa bjälkar som kan göra det lite svårmöblerat och är ytkrävande.

Vad det gäller ryssland fick mannen frågan om han ville jobba där 1 år, tyckte att det lät jättekul och spännande. Hans jobb är bara lite sega så först hette det att det skulle bli av. Sen blev det inte av lagom tills dess att vi hade börjat vänja oss vid tanken. Nu har han blivit tf chef över rysslandsdelarna men arbetar från Sverige. Så om de inte har hittat nån inom 3 månader som pratar ryska kommer de vilja att han arbetar i ryssland. Till att börja med någon/varannan vecka och sen ev därifrån på heltid. Som sagt förvirringen är ganska total.

Vi har fått alla papper klara för att skicka in om lägenhetsbyte nu.

Gemma
    Spännande att jordnöten borrade ner sig en bit till, inte länge kvar tills den kommer då kanske.

• förhoppningsis

Izunia,
    vad tråkigt att vara utan mannen i 2 månader! Fast nu har du ju alltid en mage att prata med, även om den kanske inte är så bra på att svara...
    ska bli spännande att läsa ditt inlägg ang fotografen. Säg till när det är postat och skicka gärna en ny länk då den andra nu är flera sidor bort.

Förra gången det var aktuellt med Ryssland så var tanken att jag skulle följa med. Nu får vi se lite hur det blir med jobb och så för mig. Känns självklart spännande att bo i Ryssland ett år men vet inte riktigt hur det kommer se ut i mitt cv då. Vore bra om jag iaf kunde jobba 6 månader innan. Det blir St: Petersburg om det blir av. Vi får välja boende, antingen lägenhet mitt i stan eller litet hus i ett "gated område" utanför i någon förort.

Amelle
    Han är ekonom

• förhoppningsis

Lapinette
    Lustigt, jag har också en kompis som inte hör av sig, svarar inte på sms, samtal, mail eller msn osv efter förlossningen. Trots att hon i sin statusruta skriver olika saker om bebisen, bla vaccineringar mm så jag vet ju att barnet mår bra... hel konstigt! Har gett upp nu, vill hon höra av sig vet hon var jag är.

Gemma
    Kul att höra att jag varit till någon nytta iaf. En kompis var superduktig och bakade massor för att ha första tiden och när det kom besökare osv. Hon gick över tiden och sysselsatte sig med att äta bullar. När barnet väl kom fanns det 4 bullar kvar.
    Restaurangen låter annorlunda, lite som en överraskning vad man ska få in alltså. Låter som ett helt nytt restaurangkoncept.

Amelle
    Ha en trevlig kväll!
    Hoppas att allt är bra med mamman, ta med lite fika eller nått det brukar uppskattas.

På söndag ska vi bruncha på ett ställe som heter Coyote el liknande på Rörstrandsgatan, jag har aldrig varit där och de har inte de vi ska träffa heller. De valde ställe den här gången och den verkar ha fått bra kritik på nätet. Någon som har provat det?
    Nu kommer snart en väldigt trött make hem från jobbet, hoppas jag, han trode att han skulle vara hemma vid 19.30 tiden.
    Ikväll blir det let´s dance i soffan med massa bullar då han kommer somna bara han ser en vinflaska.
    Trevlig helg!

• förhoppningsis

Gemma!
    Hur har det gått??? Är de snälla mot er?
    Stå på er ordentligt och snart har ni en livs levande jordnöt i famnen. Ser fram emot att få höra en detaljerad kisesisk förlossningsberättelse!
    Kram

Vad det gäller suffle har jag bara försökt mig på en förrättsvariant och det var länge sedan. Någon smällde igen en dörr så den sjönk ihop helt.

Izunia
    vad sa ARN då?

• förhoppningsis

Nu är jag inte säker, men Gemma var ju inne och pratade med läkaren, hon har gått över tiden vilket betyder att det inte borde vara något rutinbesök. Visserligen går man på regelbundna kontroller med jämna mellanrum fram till födseln men den är ju på mvc. Låter lite väl drastiskt att skriva så om det bara var ett vanligt mvc besök. Dessutom om de åkte in motsv ca kl 2 i natt svensk tid, och med Gemmas oro har jag svårt att tro att de åkte in för tidigt soch då riskera massa konstiga ingrepp för att skynda på, så borde det vara en liten jordnöt ute nu. Vilket förklarar att inte Gemma varit här på nästan 12 timmar...

Amelle
    Japp inte smälla i dörrar el ugnslucka när den är nyutkommen ur ugnen, då trillar den ihop.

Länge sedan jag hade en praktfylla, måste varit min möhippa i somras, men räknar med en i slutet av februari.

Nu ska vi ut och fixa fler papper i hammarby

Ha en bra dag

• förhoppningsis

Gemma
    Oj vad lurade vi blev!
    Praktistk att ha mvc på samma sjukhus, jag som var helt säker på att det var dax nu. Nästa gång du skriver att du ska till sjukhus får du vara extra tydlig så vi inte startar massa spekulationer =)

Perfekt bakisväder för er drabbade, mysa under en filt äta pizza och titta på film hela dagen.

• förhoppningsis

Vi ligger i soffan och äter upp pepparkakshuset och funderar på var årets sommarresa ska gå, funderar på Malaysiska Borneo och ev en tripp till Brunei.
    sitter nu och försöker resonera oss fram till om vi ska försöka få barn eller om vi ska åka till en av världens bästa dykplatser. Bokar inte resa till Sipidan om det kommer finnas någon möjlighet att jag blivit gravid (med mening) innan dess.

• förhoppningsis

Håller helt med Amelle, man hittar absolut mest kläder den dagen man inte har några pengar och dessutom har saker att göra sen så det är svårt att släpa på kassarna.

Lapinette
    vi funderar på den lösningen, dyka först och sen ägna resten av resan till avkoppling, turistande och barnalstrande verksamheter, får se. Måste kolla med vaccineringen bara. När vi åkte till Kenya + Zanzibar fick jag stränga förmaningar att inte bli gravid på ett par månader.

Idag har vi ätit superdåligt, levt på mackor... men det har inte blivit av att vi har orkat laga något eller gå och handla i det tråkiga vädret.

• förhoppningsis

Hej tjejer mycket har hänt sen jag tittade in här tidigare idag... ingen Gemma dock, tror ni hon är på sjukhuset denna gång?

Helgen har varit lugn - aldeles för lugn för min smak men det blir nog lätt så när jag inte gör något spec under veckorna. I fredags blev det gosa i soffan med mannen och se "kalle och chokladfabriken"
    I lördags tränade jag på fm och sen var vi i Sjöstaden och fixade lite papper och på kvällen tog jag 1 (ja faktiskt bara en) drink med en kompis och hennes kille medan mannen låg kvar i soffan hemma.
    Idag har vi först brunchat, fast stället vi hade bokat bord på var stängt så vi gick till Kompott istället. En skön promenad blev det iaf, härligt med sol! Aldeles för länge sen jag såg den. Efter det kollade vi på lite möbler och sen fikade vi med några andra kompisar fram till kl 16.30 ca. sen gick vi hem och slöade resten av kvällen.
    Inte så spännande helg direkt... hoppas nästa blir bättre för då är vi i London.

Margaux
    Inget är klart med flytten ännu, vi byter hyresrätter med varandra. Bytesansökan är nu inskickad till värdarna och vi kan bara vänta och hoppas att de godkänner bytet. Om allt går som det ska så flyttar vi 1 mars.

Lapinette
    ÄR det inte alltid hög ljudnivå på Riche? Hamnar där på afterwork lite då och då och har funderat på att äta där men avstått då det kan vara svårt att få äta i lugn och ro.
    Å vad mysigt att fira valentin i Barcelona, låter aldeles underbart! Vi brukar iof fira tillsammans varje år men för er som tydligen lyckats befinna er på olika ställen måste det vara extra mysigt att fira det där.

Amelle
    Vist har man blivit sämre på att festa flera dagar i rad, beklagligt! Imponerande att du gick och tränade ändå.

Ansluter mig till er luspanka grupp, någon som har några ideer om saker att göra i London som inte inkluderar tokdyr shopping? Mat mm när vi ses får mannen stå för men to + fre dagtid är jag ju själv.

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.