Inlägg från: förhoppningsis |Visa alla inlägg
  • förhoppningsis

För mycket är aldrig tillräckligt.

Gemma
    Vad kul att få sitta och öppna alla paket och känna och klämma på alla saker som du bara sett på bild innan. Med alla gosiga babysaker kommer du önska att jordnöten skyndar på lite extra istället. Kommer bli en avvägning mellan det och önskan om en lugn jul/nyår.
    Får bara låta bli allt som har en igångsättande effekt, men det antar jag att de pratat om på era kurser.

Använder också bara min dator till att skriva på och spara foton mm i, och självklart hänga på BT.

• förhoppningsis

Gemma
    precis som Amelle sa
    undvik champange då det har en igångsättande effekt, det har även sex, promenader i trappor och uppförsbackar.

Så det ska komma en journalist från sverige för att skriva om ert julpyssel - coolt! Vilken tidning då? Det måste jag ju läsa sen.

Har tagit en långpromenad idag, kallt och grått men ganska skönt ändå. Nu blir det snart att hoppa i dushen, och börja fixa hår och smink inför ikväll.
    HAr hunnit med två muggar glögg, lussebullar, pepparkakor och polkagrisar idag.

• förhoppningsis

Gemma
    hur kom tidningen på att de ville göra reportage om er görandes julgodis? Gissar att temat är folk från trakten som firar jul runt om i världen eller liknande.

nästan färdigsminkad, väntar bara på att naglarna ska torka så är det bara att kila sen. Trevlig kväll flickor!
    Återkommer med skvaller i morgon om det finns något. Alltid kul att se pristagarna få grodorden tilldelad.

• förhoppningsis

God morgon!! Ni har säkert varit uppe sedan många timmar redan, men jag vaknade just. Mår bättre idag än vad jag räknade med faktiskt! Kom i säng prick kl 6 i morse och hade svårt att somna men nu efter 6 timmars sömn känns det lite bättre. Inte helt sugen på julbord i dag, vi ska till Grand i Saltis kl 19 med mannend familj.
    Lägger upp lite bilder från balen igår när nobelpristagarna behängs med grod-orden och lite andra bilder.

Stålis
    Lägenheter med skum planslösning finns det tyvär ganska gott om, men att behöva gå genom sovrumet för att komma till kök och badrum slår nog det mesta! Var den så i orginal eller är det någon som har byggt om den själv? Min bror är hantverkare och han berättar att folk flytar runt kök och badrum så att det blir helt galet ibland.

Anande att det var Handels i göteborg du hade sökt till. Men har du redan kommit in utan att ha fullständiga betyg? Eller har jag missförstått dig helt nu så du ska börja i sommar.

Min man brukar säga att varje jobbintervju man gör är bra, det är som en övning. Trevligt med ung snygg intervjuare, roligare än torra äldre gubbar!

Jag pratade med lägenhetsmänniskan i går och hon velade naturligtvis fortfarande. Hon hade bestämt sig härromnatten för att ta den, men nu var hon osäker igen. Hon bad om uppskov till efter nyår! Jag sa att det fick hon absolut, men att vi då kommer börja titta på annat så länge. Så på Söndag blir det 2 visningar. Den ena lite lustigt planerad, 2 lägenheter som slagits ihop till 1 tror jag. Den andra är ett urblåst kontor från 60 talet med egen bastu. Och nyss hittade jag ytterligare ett alt.

Gemma
    Oavsett hur mycket kläder ni har köpt om det inte är aldeles väldigt små storlekar så jordnöten passar perfekt i dem när h*n kommer så behöver du inte oroa dig för att inte hinna använda kläderna. Barn "läcker" de kräks ganska mycket ibland flera gånger per dag. Då är de inte sjuka eller så utan de bara gör det. Byta kläder spec body på bebis 3-4 gånger per dag är inte något konstigt! Har du köpt dreggellappar? Annars byter man konstant body eftersom hela bröstet på den blir aldeles plaskvått jättefort. Blir de sedan sjuka (vilket barn blir ibland) så är det antingen att plasta in barnet eller låta det vara naket som gäller. En väninna gjorde slut på alla sin sons kläder på en dag när han blev sjuk. Då hade de inte ens tvättmaskin i lägenheten...
    Men det är klart du måste lägga upp bilder på jordnöten i alla dessa kläder som vi har hört talas om!

Förstår att jordnöten hade en livad natt, det är något med kryddningen i maten, händer samma sak när du äter indiskt?
    Man sover klart sämre mot slutet, har du provat att palla upp mängder med kuddar bakom ryggen och mer eller minrde sova halvsittande? Det hjälper för en del.
    Även när nöten är ute kommer du inse att sushi (wasabi) indiskt, arabiskt mm kan ge ont i magen beroende på vad h'n är van vid sen graviditeten.

Bärsjalar är visserligen praktiskt, men då missar du ändå vissa av de klara fördelarna med barnvagn - du slipper bära! Ine bara på jordnöten utan även på skötväskan, ev shoppingkassar, din handväska, vilket iof ganska fort brukar slås ihop med skötväskan. Det är tungt att släpa runt på allt sånt hela tiden! Spec om ett par månader då den gått upp i vikt till ca 8 kg.

• förhoppningsis

Stålis
    Då är jag helt med!
    Tror att det är lättare att veta massa saker nu än sen, då kommer jag ha förträngt allt, tappat allt mitt logiska tänkande och bara leva i chock och oro i 9 månader eller så. Hopps att jag har fel och att jag kan njuta av det istället. Men det är inte samma sak som när man väl har ett pyre i magen...

Mina julpoäng blir julbord ikväll på grand i saltis med mannens familj och på lördag julkonsert i globen, nog samma som du ska på Lapinette. På söndag blir det julbak!

• förhoppningsis

Amelle
    Julbordet var - så där...
    innehöll mest det vanliga, inget spec att hurra för faktiskt. Bortsett från godisbordet var det inte ens några roliga desserter, bara lite äppelpaj och ris ala malta.
    Stolthet och fördom som är så bra! Kan se den hur många gånger som helst! Går den på tv eller är det egen film?

Margaux
    PoP är så mysigt, jättekul med lite annat i klädväg! Här finns ju inte så mycket roliga kläder. Låter jättesött ju, ska dit och kika i morgon efter en julklapp till en kompis dotter.

Idag har jag vart på luciakonserten i globen, väldigt stämningsfullt! Efter det var det 5 års kalas för en kompis tvilingar, tårta, middag och vin - väldigt trevligt! I morgon ger vi oss ut på visningar igen, ska bli kul att se hur marknaden känns nu.

• förhoppningsis

När jag tittar på lägenheter på Hemnet så står det ibland "välkommen på den första visningen" el liknande. De känner verkligen att de behöver visa att det är en ny som inte visats mängder med gånger men som ingen vill ha...

• förhoppningsis

Hej igen tjejer! Hur har er helg varit hittills?
    Har varit på en hysterisk lägenhetsvisningsvända nu. Tittade borta vid stadion, bakom musikhögskolan. Helt sjukt!! Hela hus som precis var färdigbyggda där alla verkar ha köpt i spekulationssyfte. 3-4 visningar i samma hus i massor med hus! Folk gick som ett i lämeltåg mellan visningarna... Visserligen fina lägenheter men väldigt överprissatta så vi har skrivit upp oss på en, lägger startbud på ca 1 milj under begärt pris.
    Tittade även på en 5a vid humlegården, sekelskiftes men med helkonstig planlösning, plastgolv i de flesta rum och bara 1 toalett!! Köket måste göras om och alla väggar målas/fixas... får se vad priset slutar på.

Nu ska jag dricka glögg och äta tyska lebkuchen, mannen gick tillbaka till jobbet.

• förhoppningsis

Lapinette
    Lustigt att din man somnade under luciakonserten, hade min varit med hade han granterat sovit sig igenom första halvan, andra halvan hade nog varit svårare med tanke på ljudvolym mm.
    Var det mycket folk på skansen? Skulle ha gått på Beckmans men det fanns det inte tid till...

Stålis
    Inget att skämmas för, är man nyhemkommen från Kina så kommer man nog undan med det mesta. Jag kör samma taktik fast jag har inget att skylla på. Till mitt försvar så måste jag docj poängtera att vi har sagt att vi hoppar över alla julklappar iår. Vad lägger du i dina paket?
    Svårt att säga om det var mycket folk eller inte, det var ca 10 par, men nästan samma folk i alla lägenheterna i området. Den sista lägenheten som var en 5a vid Humlegården med utrop på 4 milj hade det varit 30 par på enl mäklarassistenten. Men den hade det varit visning på i flera timmar.

Gemma
    Nu blir jag nyfken, varför tar ni UL precis innan förlossningen? De sammandragningarna du skrev om, inte för att skrämmas men det var nästan det enda min väninna fick i värkväg, hennes mage blev bara hård. så höll det på och när de tittade efter var hon öppen 5 cm! De riktiga värkarna kom för henne vid 6 cm!
    Klart du blir aldeles trött av ett sådant glögg mingelparty, tycker du är enormt stark som ens hade det! Du kommer bara att bli tröttare och tröttare nu och det är nog något du måste lyssna på när din kropp säger ifrån. Du behöver mer krafter än du tror till förlossningen och tiden efter. Så VILA och SOV! Även om det händer massa roliga saker runt om som man inte vill missa så prioritera. Eller var bara med en stund, ingen tycker att det är konstigt att du är supertrött hela tiden...
    Låter som om ni hade det trevligt iaf, hur många gäster blev det? Kan tänka mig att jordnöten mer eller mindre dansade cancan därinne efter allt socker.

Hur känns det att ha alla saker uppe nu? Massa nya prylar att vänja sig vid i hyllor och skåp. Behövde ni städa undan mycket av era vanliga saker för att få plats? Måste ha varit jättemysigt att sitta och packa upp allt tillsammans, snacka om att "boa". Lite som en jordnötens julafton med bara bebisprylar! Vore kul att se bilder!

Förstår att det måste vara jobbigt och med blandade känslor när man umgås med par som har svårt att få barn. Lite som dåligt samvete kanske? Varför lyckades vi och inte de? Ännu jobbigare om det är i familjen, vänner kan ju välja att ta en paus om det blir för jobigt för dem, syskon har det nog svårare. Tor jag iaf, har ju ingen egen erfarenhet på området så jag har nog inga tips att ge mer än att kanske vara lyhörd så man märker när de börjar tycka att det blir jobbigt med bebisprat.

Visst var det AF som uppträdde även iår, fast glasutställningen var inte mycket att hänga i gran... kanske för att jag går förbi deras affär nästan dagligen.

• förhoppningsis

Jag har nog samlat så mycket julpoäng den här helgen att det snart är full pott. Först julbord på Grand i fredags med mannens familj. Vi stannade över natten hos hans föräldrar som bor i Saltis och på lö morgon blev det lussebullar. På eftermiddagen var jag med svägerskan på luciakonsert i globen därifrån vidare till 5års kalas med lite mer lussebullar och middag. På söndagen efter alla lägenheterna gjorde jag pepparkakshus, åt lussebullar och gjorde massor med tryffel i olika varianter. Rom, saffran, chili, congac idag blir det citron, crisp och lingon.

Tro det eller ej, men solen skiner just nu blekt över hustaken här, himlen är blå och det är -3 ute. Perfekt för vinterpromenad om det bara hade varit lite snö! Ska traska bort och hämta mitt pass idag, blev aldrig av förra veckan.

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.