• Lapinette

För mycket är aldrig tillräckligt.

Angående IVF så kostar en behandling ca 30 000 kronor. Lite beroende på vart man gör den någonstans. Vi köpte ett 3-pack för 34 000 + 15 000 till min läkare men sen drog vi av det från makens lön (bruttoavdrag) så i slutändan betalade vi inte mer än drygt för 1 IVF. Det som är till min läkare drar maken av helt från sitt jobb. M a o så gör vi allt för att få ned kostnaden.

Ja och på detta tillkommer medicinen för ca 2 000 per omgång. Visst, detta är inte mycket pengar om man tänker på vad det kan ge men samtidigt mycket då man inte är försäkrad på att det ger något alls förutom frustration och klimakteriebesvär. Dessutom så ingår 2 IVFer gratis i Stockholm men kön är på 1 år och 9 månader. I Göteborg är det ingen kö alls...känns lite orättvist.

• Lapinette

Låter som en trevlig kväll förhoppning!
    Gjorde faktiskt som dig fast före vårt bröllop. När mamma skulle springa iväg och köpa lite lunch åt oss beställde jag en tunnbrödsrulle med räksallad. Den proppade jag i mig innan jag hoppade i brölllopsklänningen.

Har druckit en del champagne sen mitt alkoholförbud upphävdes men däremot ingen glögg. Ikväll blir det den första.

Gemma, jag är inne ibland och valsar på FL men rent generellt så hänger jag på bebistråden här på BT sen 1,5 år tillbaka. Den startades just för att man tyckte att folk var så rabiata på FL.

Annars har jag varit iväg och kört lite spinning på lunchen. Sitter nu och äter lite innan jag ska ta och jobba några timmar till. Ikväll kommer 10 tjejer hem till mig så jag har laddat med glögg och lite annat.

• Lapinette

Men Stålis är du redan hemma!!!! Attans vad fort det gick...eller så är det jag som är trög. Så nu kan du sitta här och chatta på samma tider som oss. Vad konstigt det måste kännas, ja inte att tjatta utan att vara tillbaka. Hur länge var ni i Kina?

Klänningarna - Jag gillade Victorias urringning skarp medan jag tyckte Madeleine såg ut som en brotterska i sin och vår drottning tja, vet faktiskt inte heller vad jag tycker...hhhmm...annorlunda.

• Lapinette

Ha, ha Amelle, gillade verkligen priset på denna gissningslek. Själv har jag inte en aaaaaning...men lovar att komma med ett bidrag senare i veckan.

• Lapinette

Ja, idag kan man se himlen! Hade nästan glömt bort att det faktiskt fanns något bakom de där mörka molnen. Tyvärr känner jag mig inte "lättare" för det då jag har en analkande förkylning som ligger i startgroparna och vill komma ut. Är m a o lite snuvig, tung i huvudet och jättetrött!

• Lapinette

Gemma - min make är anställd under svensk lag av ett amerikanskt-israeliskt företag. Tyvärr så var hans chef benhård på att dra ned hans semesterdagar från 6 veckor till 5 då de skrev om hans kontrakt från franskt till svenskt enbart för att de andra två "svenska nötterna" som jobbar här bara bad om 5 veckors semester. Jag blev mycket upprörd då jag vet att det hela tiden går åt extra dagar hit och dit när vi ska hälsa på släkt och vänner. Nåja, ska väl inte klaga.

• Lapinette

Normalt brukar det innebära en vecka extra semester, när man inte har övertid. Mitt företag glömde skriva det i kontraktet så jag har 6 veckor samt övertid men som du säger Gemma så jämnar det ofta ut sig. När jag har mycket att göra jobbar jag längre dagar, när jag har det lugnt går jag ibland tidigare eller som jag numera får göra, ta ut för alla mina läkarbesök.

• Lapinette

Tänkte bara säga glad Lucia på er! Ska idag samla lite julpoäng då det blir både luciakör och julbord. Ska ut och äta lucialunch med våra kunder och gör det sedan ett par år tillbaka på en båt. Härligt att vädret kommer att bli fint!

Gällande Mac och PC tycker jag valet är enkelt - PC. Men för mig är det mer funktionaliteten att nästan alla har PC och inte för designen. Jobbade i Mac förut då jag jobbade mycket med grafiska program men det krånglade alltid när man skulle konvertera filer från PC. Förmodligen funkar det bättre idag. Maken har just skrotat svärmors Mac och köpt henne en ny PC istället. Han höll på att bli tokig då hon inte är så datorvan och han inte kunde hjälpa henne. Fast jag vet inte om han ångrar sig nu...då han får vara datasupport och inte brorsan som köpte Macen åt henne.

• Lapinette

Gemma - trist att maken måste jobba så mycket. Min jobbar ganska så sent (tidigt i din mans ögon sett, typ 19.00) men det är helt ok för mig då jag gör detsamma eller så tränar jag. På helgerna är han dock helt ledig och det uppskattar jag. Det är då vi har vår kvalitetstid.

Förresten tjejer har ni bestämt vad ni ska göra på nyår?

• Lapinette

Både jag och maken har inga privata datorer då vi har laps från jobbet. Maken släpar på sin otroligt lilla, lätt varje dag fram och tillbaka medan jag bara ibland tar den hem på kvällen. Försöker mer och mer att hålla mig borta från datorn då jag sedan bröllopsplaneringen och bt-beroendet nästan varit som klistrad vid den.

Gällande julklappar så köpte jag de första på SNÖ-partyt jag hade. Kan även tillägga att det blev 4 halsband och 2 armband till mig själv. Blev som galen när jag såg allt och igår när jag kom hem provade jag kläder till smyckena (inte tvärtom). Maken fick då se en helt nya sida av mig ... som han inte trodde fanns. Sprang omkring och mannekängade och han tittade uppoffrande upp från sin dator och nickade ja, fint, mmmm...

I övrigt gick vi igenom julklappslistan för Frankrike igår och där får vi lite hjälp av svärmor då böcker och spel är svåra att hitta på rätt språk. Min familj har ännu inte gett mig någon önskelista. Det blir senare och senare för varje år då killarna blir mer och mer blasé. Två tonårskillar som i stort sett önskar sig pengar eller tv-spel. Till de vuxna köper vi inga julklappar men både min mamma och min bror fyller år så det blir presenter i alla fall.

Och just det, skrev jag att jag kom på en julklapp till maken igår. Jag som sagt att vi inte ska köpa något till varandra hittade den perfekta julklappen på internet igår. Kylie Minogue kommer till Sverige i sommar och maken har hennes skivor. Så jag köpte två biljetter till Globen .

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.