För mycket är aldrig tillräckligt.
Gemma - vad skoj! Antar att dina föräldrar kommer att bli mäkta stolta men samtidigt sentimentala när de ser dig i sin lokal tidning. Så nära men ändå så långt borta!
Gemma - vad skoj! Antar att dina föräldrar kommer att bli mäkta stolta men samtidigt sentimentala när de ser dig i sin lokal tidning. Så nära men ändå så långt borta!
Ja i helgen blir det att kamma in några till julpoäng. Ska eventuellt (beroend på om jag orkar) gå på Skansens julmarknad imorgon och på söndag är det Luciakonsert i Globen. Ska även pimpla lite mer glögg, har en flaska som inte blev avslutad efter tjejernas besök i veckan.
Hej Zea!
Det var länge sen sist!
Visst vi trivs i lägenheten. Bor ju i dina kvarter, fast närmare St Erik än Oden. Har renoverat och fixat och eventuellt blir det att få köpa till lite råvind. Till er andra tjejer så fick jag ett mail igår från ordförande i vår brf som sa att vi 3 lägenheter som kan köpa råvind hade samtliga tyckt att priset var för högt så de ska nu se över detta igen.
Vet att de andra tjejerna finns med i Facebook. Själv har jag inte bestämt mig för om jag ska "lägga ut mig" eller ej.
Sitter här och dricker glögg efter Luciakonsert i Globen. Maken nickade till lite då och då. Han tyckte att sången var vacker och sövande och så var det ju så mörkt . Själv blev jag redigt nostalgisk men tycker nog att halva konserten var bra och den andra halva kunde de ha skippat.
Här har ni en till PoP-anhängare. Har köpt en orange klänning med vita svanar på till vår favorittjej (ni kan se henne i mitt bildgalleri). Klänningen var bara så "hon" med sitt oranga krulliga hår kommer hon att passa perfekt. Sen köpte jag en tröja till hennes brorsa som precis fyllt 1 år. Jag har nu köpt alla julklapappar till makens familj. Känns så skönt! Har bara min familj kvar men de ska vi inte fira tillsammans med förrän framåt nyår så den vändan tar jag i mellandagarna.
I övrigt så var jag på Skansen igår med väninna. Det var mysigt men attans så kallt. Alla husen var öppna så det var bara att sticka in näsan och värma sig emellanåt. Vi hittade en mysig brasa i ett hus från Dalarna. Satt där i mörkret och värmde fingrarna. Annars så köpte jag inget medan väninnan kom hem med nybakt bröd, lussekrans, vantar och mistel (mistel hade jag redan).
När jag kom hem hade maken städat lägenheten och haft tvättstugen. Till råga på allt så bjöd han ut mig på middag. Vet inte vad jag har gjort för att förtjäna honom .
Gemma - du ska absolut inte ha dåligt samvete för dina ogravida väninnor. De får säga ifrån om de inte orkar! Själv har jag inte kommit till det stadiet att jag missunnar andra att vara gravida eller ha små barn men ska erkänna att emellanåt känns det ganska så hårt men inte för att andra lyckas utan för att vi aldrig gör det! Det enda du kan göra Gemma är att lyssna, trösta och peppa fast t o m peppning blir i slutänden ganska så tjatigt och trist. Undrar hur många gånger man har fått höra stories om andra som lyckats när de ställt sig i adoptivkö eller köpt en hund?! Som sagt, inte mycket du kan göra mer än att vara en vän som de kan få gråta ut mot när de behöver.
Morning girls,
Igår blev det julbord på Fjäderholmarna à la Gert Klötzke (han som även stod som ansvarig vid vår bröllopsmiddag på Gripsholm). Det fanns ungefär 20 olika sillar, vissa i moderntappning à la lime etc, omeletter som smalt i munnen, lax, röding, jansson och sen kom mitt dilemma. Jag som hade klarat mig så bra genom julbordet och inte ätit något onyttigt...efterrätterna. Flera olika varianter som stod i små glas varav jag bara inte kunde välja utan tog FYRA! En med pepparkaka, cheescake och hjortron, en med inlagda päron och lingongrädde (en favorit), en ostkaka med grädde och sylt och så en med persika och chokladmousse. Efter julbordet så gick jag raka vägen hem till soffan och såg en gammal klassisk och lite konstig film Dr Strangelove med Peter Sellers.
förhoppning - grattis till intervjuerna och lägenheten. En verkligt stor 3:a som jag antar att ni vid behov kan ändra till en 4:a om så behövs.
Stålis - vi bor i ett tråkigt senfunkis hus. Trist för våra grannar som ser vår fyrkantiga byggnad men för oss som bor i det är det perfekt. Det är en otroligt bra planlösning, vilket vi hade svårt att hitta i de gamla lägenheterna i stan, parkett golv i varje rum, precis som Gemma sa och så har vi en gamla, vackra hus från början av 1900-talet som vi tittar ut på . Det har också inneburit att våra möbler och stil är lite mer modern istället för klassisk vilket även passar oss bättre i smak och tycke. Visst hittar man en bra planerad lägenhet från 1900-talet så skulle jag absolut slå till men vi föll för denna lägenhets planlösning, läge och för att inte glömma - låga avgift.
Amelle - allt var smått, små bitar av sill, små bitar av lax osv. Vilket innebar att man kunde prova fler sorter än vid ett "vanligt" julbord. Jättetrevligt! Sen är ju miljön otroligt mysig. Igår stod halvmånen högt på himlen och vi spanade efter lilla Karlavagnen när vi gick från krogen till båten.
Gemma - är nog inte direkt någon sockerperson men har tidigare varit otroligt svag för efterrätter, tårtor, bullar etc medan jag aldrig varit intresserad av choklad, godis, chips och kakor. Min make är absolut ingen efterrättsperson varpå vi aldrig gör efterrätter hemma förutom när vi har gäster. Ska villigt erkänna att efter alla efterrätter beställde jag in ett glas rödvin och tog lite ost med marmelad och då njöt jag desto mer!
Tror jag ska försöka låta bli efterrätterna på det sista julbordet. Tror ni det kommer att funka? Det är Gondolen på fredag.
Gemmas klänning är verkligen en favorit!