• Amelle

För mycket är aldrig tillräckligt.

Min ska vara klar typ nu, hehe. Senast i eftermiddag, har all info och ska göra en intervju till om en timme, sen är det bara att sätta igång. Tror att jag måste hålla mig till 3-4000 tecken, så det borde vara lugnt.

Först har jag dock ett par andra uppgifter jag måste klara av. Med kaffe går dock det mesta bra...

• Amelle

Margaux, vad tråkigt med er relation. Men jag instämmer med Gemma, verkligen starkt av dig att våga säga något och inte bara rulla på av gammal vana. Tittar man sig omkring så finns det ju MÅNGA relationer som skulle må bra av ett avslut eller paus, men där de inblandade inte vågar eller vill av olika anledningar. Jag hoppas att jag kommer tillhöra den modiga skaran om jag skulle känna likadant.

Förhoppning, just det, du har ju storkalas att se fram emot ikväll. Kom ihåg skvallret, du är ju jurist så du vet att du har källskydd :) Har inte testat Mackmyra men jag är ingen whiskeytjej ? skulle gärna vara dock, det är ju coolt att ta en virre istället för en töntig tjejdrink. Jag började bra sist vi var ute då jag drack två whiskey sour, det var faktiskt himla gott, men så gillar jag ju också sura saker och har svårt för sliskiga drinkar överlag. Till skillnad från mannen som alltid dricker Cosmos, jordgubbsdaiquiris, eller piña coladas. Detta är en källa till ständig glädje för mig, som ni kanske förstår. (I rättvisans namn ska det väl tilläggas att hans favoritdryck nog ändå är öl).

Gemma, det var alltså ?min? guldsmed som berättade detta om Tiffany-fattningen som jag vill ha. Först såg jag fattningen hos Tiffany's och blev förtjust och ställde in mig på att köpa vigselringen där, men så visade de sig att den modellen endast fanns i platina och rödguld, och jag vill ha vitt guld. Så hittade jag en liknande fattning hos ?min? smed, inte en exakt kopia, men han sa iaf att inspirationen hämtade Tiffany från en 1920-tals fattning som Bulgari gjorde en gång i tiden.

• Amelle

Därför att jag fått för mig att jag vill ha samma metall som i förlovningsringen, och den är i vitt guld. Gillar dessutom det sätt som vitt guld åldras på, när det blir lite gråaktigt sådär. (jag vet att de flesta tycker det är fult när det ser lite stålfärgat ut, but I like ;)

• Amelle

Hmmm, fattar hur du tänker - men ändå, ens känslor kan man ju inte styra över, till skillnad från det mesta. Då spelar det ju ingen roll hur bra och stilig någon är på pappret. Ujuj, det måste vara supertufft att tycka så bra om en person men ändå känna att det inte räcker. Men i längden så tror jag nog att du gör er båda en tjänst.

• Amelle

Hmmm, nu fattar jag inte Margaux? Du menar att vi har stenen och köper ringen från Blue Nile fast gör infattningen här? Det vore kanske nåt, men jag hittar inte den fattningen som jag vill ha. Den heter Etoile och passar perfekt med förlovningsringen, dessutom sticker inte upp så högt att den kommer störa. På så vis kan jag ändå få en ganska stor sten!

• Amelle

Den är jättefin, den klassiska klofattningen. Me like.

• Amelle

Hej Lapinette, jag går med i din datorfria klubb (helt ofrivilligt dock). Min laptop har gått och dött, suck. Iofs är den gammmal och kackig, men ändå. Så när mannen kommer hem till helgen blir det datorshopping som gäller!

Nu till mitt stora dilemma: Mac eller PC?

• Amelle

haha, förhoppningsis, ser att du levererat en rapport här på morgonkvisten. Imponerande att du lyckades formulera dig överhuvudtaget vid sexsnåret efter en blöt nobelkväll!

• Amelle

Goddagens!

Välkommen tillbaka till gamla trygga Svedala, Stålis! Ingen tillbakalängtan till Kina än så länge?

Jag gillade nog hela den kungliga trions nobelklänningar. Är egentligen inte så förtjust i snedskurna klänningar som den Madde hade men tyckte att den var elegant på henne, dessutom i fin färg. Vickans urringning var supersnygg och ja gillade Silvias originella klänning, hon passar jättebra i den starka färgen dessutom. Det enda som är synd med henne är att hon numera ser ut som en sträckbänk i ansiktet à la Wacko-Jacko.

• Amelle

Nu börjar vårt julepyntande på jobbet verkligen spåra ur. Grannrummets senaste drag är en julkrubba, varpå vi snabbt kontrade med mer ljusslingor, en gran som skiftar färg, porrtomtar som min kompis tillverkat, en stor vas med färska tallgrenar från landet, samt en mjukistomte i fleece. Det blir lite bisarrt när det är ett gäng absurda tävlingsmänniskor som ska ha pyntrace. En brännbollsturnering som spårade ur för två år sedan är fortfarande ett känsligt ämne som ger upphov till HÖGLJUDDA diskussioner om vem som egentligen vann, samt anklagelser om fusk.

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.